Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 15-12-17 kl 07:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har juleferie, men har vært oppe å spist frokost med resten av familien da vi har 9 åring i hus i dag. Så jeg hadde bestilt skillingsboller, skoleboller og sjokomelk sammen med brødet fra Morgenlevering i dag. Nå noen timer til i seng.
Postet 15-12-17 kl 08:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Her er fortsatt 4 av 5 syke. Stå opp da og få den friske avgårde.
Postet 15-12-17 kl 08:27 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er hjemme med rekonvalesent, men føler meg litt uggen sjøl. Plan for dagen: Legge ut kommentarer på diverse vurderinger, føre karakterer, lage ukehandleliste. Satser på å komme i land med i alle fall noe av det.

God bedring til dere, Millen, god ferie til Frøy, og en riktig god dag til alle kaffebloggere!
Postet 15-12-17 kl 08:41 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
På jobb, men ikke syklende. Har sandpapirhals, men formen ellers er ikke så verst.

I dag skal lagertellingen systematiseres.

Og i ettermiddag blir det taco og semifinale.
Postet 15-12-17 kl 09:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag har jeg altfor mye å gjøre på jobb, og hele helgen er full av ting jeg skal gjøre, så jeg har i hvert fall ikke tid til å jobbe da. Så hvorfor i all verden klarer jeg ikke å komme skikkelig i gang med arbeidsoppgavene mine?

Jeg ble forresten tante i går, igjen. Min helt jevngamle svoger fikk sin aller første datter i godt voksen alder. Jeg kan gladelig forestille meg at han kommer til å være en smule overbeskyttende. Snuppa var mest sjokkert over at han ikke hadde lært seg at man ikke sender bilder av nakne babyer. Vi voksne mente det var innafor så lenge det ble sendt på sms.
Postet 15-12-17 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer som tante Tjorven.
Postet 15-12-17 kl 09:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Gratulerer som tante Tjorven!

Jeg har også fryktelig mye å gjøre på jobb etter noen dagers fravær. Mest av alt er jeg litt gruffen på kollegaer som ikke har gjort det de har lovet, slik at jeg kan komme meg videre med mitt arbeid.
Postet 15-12-17 kl 09:38 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skal på et kjedelig møte om noen minutter. Har kaffe og så var det noen snille kollegaer som har lagt litt sjokolade på pulten min.
Postet 15-12-17 kl 09:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer som tante Tjorven.
Jeg er litt misunnelig kjenner jeg da jeg aldri kommer til å bli tante (Ingen søsken)
Jeg er snart på vei til legetime som jeg har utsatt i flere år. Hadde en traumatisk opplevelse hos min gamle fastlege som har skapt stor angst i meg. Jeg er i en langvarig livskrise etter å ha brutt med en person som har tråkket på meg fra jeg var lita. Psykisk og fysisk vold. Dette har medført så og si ingen søvn, pusteproblemer og låsninger. Bruddet er egentlig en stor lettelse men medfører også endel ting. Hvordan fortelle dette på 15-20 minutter til en ny og ukjent lege? Mannen skal bli med for å påse at jeg går inn. Beklager at jeg ødelegger førjulstemningen og kaffekoppen.
Det er ei herlig tid med mange kontraster og uansett hvor tøft ting er så elsker jeg denne tiden, og jeg skal uansett lage verdens beste jul for det fortjener mine 3 Ha en fin dag alle dere.
Postet 15-12-17 kl 10:25 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Gratulerer som tante Tjorven!

Jeg er en snartur på jobb, eldstemann er hjemme syk/slapp og jeg lovte å ikke være lenge. Han er jo faktisk 12 år, så dette er sannsynligvis siste gangen jeg kan være hjemme med "sykt barn dag" på han Selv om det jo blir hjemmekontor, har alt for mye å gjøre og har planlagt ferie i hele romjulen! Det blir ordentlig deilig!
Postet 15-12-17 kl 10:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Michelle.
Postet 15-12-17 kl 10:37 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til hos legen, Michelle!

Gratulerer som tante, Tjorven - høres ut som snuppa di kommer til å hjelpe til med å passe på?
Postet 15-12-17 kl 10:42 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Michelle: Jeg føler egentlig at du godt kunne få litt tanteansvar av meg. Jeg er nå tante til 11 unger (og trolig kommer det enda flere), og da mister man nesten litt oversikten. Det er vel bare en av alle disse som jeg faktisk har et nært forhold til.

Det andre du strever med var relativt heavy. Det er lov til å håpe at legen er lydhør og åpen.
Postet 15-12-17 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
celebelen: Nei, det gjør hun nok ikke. Denne tantungen bor 150 mil unna, så vi kommer til å sees en gang annenhvert år eller noe. Hadde de bodd i Oslo hadde nok snuppa vært en ypperlig barnevakt. Hun er superklar for sånne jobber nå, men vi kjenner ikke så mange med barn i riktig aldersgruppe.
Postet 15-12-17 kl 10:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Stor og varm klem til Michelle. Lykke til i dag. Fint at mannen din skal være med deg.

Jeg har en drøss med kjeeeedelige arbeidsoppgaver som jeg må bli ferdig med før 12. Stønn.
Postet 15-12-17 kl 10:48 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Michelle.

Lykke til. Og ikke føl at du ikke kan fortelle sånne ting i kaffebloggen. Den er der både for det lyse og det mørke i livet. Det er sånn livet er.
Postet 15-12-17 kl 10:58 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Lykke til hos legen, Michelle. Husk at de hører mangt og mye, og er proffe. Det kan hjelpe med en huskelapp med de viktigste punktene du vil ha sagt, kanskje?
Postet 15-12-17 kl 11:05 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer til tante Tjorven og lykke til Michelle.

I dag er alle ute av huset som skal være ute av huset. Og det er jo ikke verst bare det.

I kveld skal de av oss som ikke skal på fest, det vil si jeg og gutta boys, ha filmkveld og kose oss. Det ser jeg frem til kjenner jeg. Mannen skal på ølsmaking og storesøster skal på russekro. Det siste er lett surrealistisk for meg. Det er da ikke så lenge siden jeg var russ! Hun er jo dessuten bare et lite nor. Det er forbløffende hvor dårlig jeg henger med altså. Jeg er aldri klar for neste fase i livene deres og stikker fingrene langt inn i ørene og roper "lalala" kjempehøyt når hun snakker om at hun skal flytte hjemmefra over sommeren.
Postet 15-12-17 kl 11:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg skal på jobbfest i kveld. Jeg er sylteforkjølet og egentlig ikke i noe særlig festhumør. Men det kommer så mange hyggelige mennesker at jeg har tenkt å gå likevel og så får vi bare se hvor lenge jeg holder.
Postet 15-12-17 kl 11:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven. Takker ja til å dele "tanteansvar" jeg.
Ellers til flere. Tusen takk for oppmuntringen. Legen var skjønn. Dette har hengt over meg så lenge. Utrolig letta.
Nå skal jeg nyte kaffen, frokosten og førjulstiden.
Postet 15-12-17 kl 12:33 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har bakt ut aniskringler. No står dei til heving. Blir god lunsj på meg i dag

Gratulerer som tante Tjorven. Eg begynner å lure på om eg kjem til å bli tante i det heile tatt?
Og lykke til Michelle. Håpar du får rette kontakten med legen.
Postet 15-12-17 kl 12:33 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Godt å høre det gikk bra hos legen Michelle.
Postet 15-12-17 kl 12:57 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer som tante, Tjorven.

Godt at det gikk bra hos legen, Michelle.

I dag er jeg hjemme med lillebror, satset på at jeg har en dag eller to med sykt barn dag igjen. Så jeg har rydda litt.
Postet 15-12-17 kl 13:02 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Takk. Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg gikk over tiden hans. Legen sa da jeg unnskyldte at det tok han igjen.
Jeg er elendig på å stå opp for meg selv.
Her er det virkelig julestemning ute. Hvit snø og kaldt. Vakkert.
Postet 15-12-17 kl 13:02 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Og der ringte mellomste og hadde gått hjem fra skolen og prompte kastet opp da han kom hjem.
Postet 15-12-17 kl 13:29 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Michelle. Du skal da slettes ikke ha dårlig samvittighet!

Jeg har en sjelden feriedag, og har foreløpig fikset julekort, trent, handlet noen julegaver. nå har jeg nettopp spist litt, så blir det dusjing og pakking av julegaver. Middag med venninner i kveld, og en hals som krangler litt, men har trua!
Postet 15-12-17 kl 13:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Michelle, ikke ha dårlig samvittighet for det. Noen ganger trenger man å bruke den tiden det tar, og det vet legen utmerket godt. Du skal heller være glad og stolt av at du gjorde dette for deg selv. Fordi du fortjener det.
Postet 15-12-17 kl 13:32 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Tusen takk
Postet 15-12-17 kl 13:34 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
til Michelle. Og alle dre andre. Sitter på kontoret mitt for aller siste gang i år. Etterpå skal jeg og pøbelprinsessen på teater med nevøene hennes. Vi gleder oss skikkelig masse!
Postet 15-12-17 kl 13:43 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Eksamen levert. Det er en c-oppgave, men det får bare være. Endelig ferdig.
Postet 15-12-17 kl 14:31 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hurra, pappalille!
Postet 15-12-17 kl 15:01 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Halv avspaseringsdag på meg. Så her sitter jeg i frisørstolen med masse folie i håret. Blir fin til julebordet.
Postet 15-12-17 kl 15:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer så mye pappalille. Nå kan du nyte julen.
Vedr frisør så var jeg hos ei ny ei i går. Skulle ta bare å stusse det, og vips var minst 15 cm tatt. Fikk litt sjokk. Ikke hatt så kort hår før. Må ha vært en gedigen misforståelse, men siden jeg nå har to hårløse venner pga kreft så velger jeg å ta det med et smil. Håret vokser jo ut.
Postet 15-12-17 kl 15:51 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
I natt tikket det inn ei mld fra gojenta som er så langt unna.

Med en hånd strakt ut, hun står hver dag. Prøver å gjøre alle til lag.
Hennes blader blir plukket litt for litt
Og alle hadde glemt at også blomster de blir slitt

Men håp og glede har hun alltid hatt
Den gir hun videre, aldri ble den tatt
Og for hver dag som går blir hun lik en rose rød
Som gir av kjærlighet og sår av dette sine frø

Noen ord til deg mamma. Du minner meg om en rose. Den flotteste i blomsterbedet. ❤️
Håper du får sove i natt. Elsker deg

Er ikke jeg heldig som har henne.
Postet 15-12-17 kl 17:17 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Oppdatert 15-12-17 kl 17:36 av Michelle
Gammel
Blånn sin avatar
Michelle: Heldigvis min faste frisør og alt ble perfekt som vanlig. Nå skal jeg se litt håndballkamp før jeg suser avgårde til siste julebord med denne jobben. Neste år blir det med en ny jobb.

Og for en nydelig hilsen fra jenta di!
Postet 15-12-17 kl 18:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nydelig Michelle! Jeg er glad for å høre at du ble tatt godt i mot hos legen også! Vet hvor vanskelig det kan være å gå dit...

Min dag forsvant i migrene i dag. Nå har jeg tatt ut feriedager i neste uke, så da er det bare en skikkelig møtedag igjen før jul, og litt kosejobbing i romjula, men ikke det aller verste stresset håper jeg. Kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke meldte meg på julebord i kveld. I morgen har jeg venninnetreff, men det er slett ikke sikkert det blir noe av det heller. Året er rett og slett brukt opp kjenner jeg.
Postet 15-12-17 kl 18:56 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no