Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 10-08-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 52  

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Regnet spruter ute, såpass at det gikk veldig sakte på veien.
Jeg er ikke bra etter det jeg tror er en matforgiftning, så raskt innom jobb for så å returnere til heimen.

Nuvel, det er helg, og det er bra.
Håper været bedrer seg for dere som skal på Øya.
Postet 10-08-18 kl 08:05 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Stakkars, Trixie. Matforgiftning er skrekkelig.

Slutt på hjemme alene-tilværelsen for meg for denne gang. I ettermiddag kommer mann og ene barnet hjem fra ferie. Det blir veldig fint, kjenner jeg.
Postet 10-08-18 kl 08:12 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Første jobbuke etter ferien snart over. Og idag er høsten her, virker det som. Nuvel, først kaffe og knekkebrød på kontoret.
Postet 10-08-18 kl 08:25 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Trixie. Matforgiftning er vondt.

Jeg er på jobb. Det regner og humøret er faktisk helt greit. Ikke for stresset dag, jeg skal trene etter jobb og jeg tror at helgen blir fin og avslappende.
Postet 10-08-18 kl 08:27 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Om en time kommer broren min og henter meg og lillebror, så jeg må vel få pakket ferdig og vekket lillebror. Blir fint med Tromsøhelg, men jeg håper lønna kommer i løpet av dagen
Postet 10-08-18 kl 08:32 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Klynk. #øyaoffer
Postet 10-08-18 kl 08:41 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring Trixie.

Her skulle mellomste og jeg til tannlegen, men han er blitt syk så det slipper vi.
Blir nok innedag i regnet da tenker jeg.
Postet 10-08-18 kl 09:00 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Litt i stuss Candy, klynker du på grunn av været, eller fordi du er sliten? En venninne var på Øya onsdag og var helt ødelagt i hele går, jeg skjønner ikke helt hvilken utholdenhet dere har dere som er der hele uka!
Postet 10-08-18 kl 09:09 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
:kvitre: god morgen.
har jogget til jobb i regnvær og har fått kaffe.
:svosj:
Postet 10-08-18 kl 09:16 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Klynk. Au hodet. Au viljen.
Postet 10-08-18 kl 09:19 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Fornøyd med at jeg fikk trent i går, selv om jeg var sliten. Lever på det ennå, og stiger fornøyd ut i produksjonen for igjen å pakke, pakke, pakke.

I ettermiddag intervjuer jeg en ekstrahjelp som forhåpentlig (dersom intervjuet går bra) redder oss fra x antall timer overtid neste uke. Vi krysser fingrene.

Og så håper jeg regnet går over til i morgen, for da er jeg cupmamma på heltid.
Postet 10-08-18 kl 09:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg var hjemme hos venninna mi i går, som bor rett ved Øyafestivalen, og jeg kjente på hvor utrolig LITE det frister meg å dra på Øya. Tanken på musikkfestival fristet meg ikke da jeg var ung heller, så jeg har aldri vært på en. Jeg liker egentlig ikke konserter i noen stor grad heller, så da sier det seg selv. Men jeg føler meg litt Annerledes™. Jeg tror ikke jeg kjenner noen andre som ikke liker konserter.

Anywho. Jeg kan ikke fatte at det er fredag igjen. Jeg skal bruke helga til å trene og kanskje endelig begynne å på den storoppryddingen hjemme som vi utsetter og utsetter. Jeg skulle egentlig gått til Kikut og ligget over der, men turfølget har fått en skade, så det er utsatt på ubestemt tid. Synd, for jeg hadde gledet meg.
Postet 10-08-18 kl 09:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg elsker elsker elsker Øya. Det er bare litt tungt å dra på jobb i dag.

Og selvsagt litt trist at jeg aldri skal drikke alkohol igjen EVER EVER EVER!
Postet 10-08-18 kl 09:58 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Til gjengjeld er jeg vel ikke edru før om et par dager, da.
Postet 10-08-18 kl 10:02 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på Øya, men er i fin form hver morgen. Siden snuppa er bortreist så bor moren min hos oss nå fordi knerten ikke kan være helt alene om kvelden. Det er litt rart å, i en alder av 42, komme hjem ikke helt edru fra festival til en mamma som sitter og venter på deg. Det legger helt klart en begrensning på antall øl man drikker, ... men det er kanskje greit nok.

Det gjør i hvert fall morgenene mye enklere.

I dag har jeg tatt en feriedag. Jeg skal bare jobbe bittelitt, og så skal jeg spise lunsj på kafé med nevnte mor før jeg skal på Øya igjen. Dagens antrekk blir LITT annerledes enn gårsdagens. I går var det kjole, men i dag går jeg nok for bukse og regnkåpe (kåpa er forhåpentligvis også vindtett).
Postet 10-08-18 kl 10:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Hihi Candy, det går over, det er det eneste som er bankers når det gjelder hangover! Synes bare litt synd på deg.

Jeg er fortsatt godt forkjølt men nå er det over i hosteavdelingen. Passer glimrende med kveldens Peer Gynt, meldt 10 grader og regn sidelengs. Får håpe gode klær og frisk fjelluft gjør susen.
Postet 10-08-18 kl 10:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ah, regnkåpe ja, Tjorven, der satte du meg på en ide! Jeg har jo en lang IJ-kåpe som er ca både vind- og vanntett, og går ned over lårene, det er jo mye lurere enn allværsjakke el.l. Det er jo ikke som om vi skal gå fjelltur, vi skal gå 200 meter fra parkeringen og så sitte dønn i ro i mange timer.
Postet 10-08-18 kl 10:18 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det er egentlig litt deilig med småkaldt regn etter de enorme dosene med sommer. Vi har ferie i dag også, men jeg mistenker at vi må bruke dagen på å pakke ut av flyttekasser. Om vi ikke har lyst til å bli boende i et kassefort på ubestemt tid, da.
Postet 10-08-18 kl 10:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: Vi har visst bestemt oss for at vi kan bo i et kassefort på ubestemt tid.

Nå har vi ryddet ut alt det viktigste. Og jeg mistenker at det som fremdeles ligger i kasser (vi har bodd her en måned nå) egentlig like gjerne kunne vært kastet.
Postet 10-08-18 kl 10:30 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har ikke gjort en fornuftig ting siden siste dagen i mai, da jeg sluttet i jobben min for å finne meg sjæl. På mandag sa jeg ja til noe helt nytt, det starter så vidt i dag. Jeg er litt skremt og litt spent!
Postet 10-08-18 kl 10:31 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kast dem, Tjorven!
Postet 10-08-18 kl 10:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Divine, i dag har vi visst alt til felles. Her i byen er det Parkenfestival neste helg, og mens de fleste rundt meg hysterisk prøver å få billett (nå er visst svartebørsprisen oppe i 5000; det er begrenset med plasser og alltid utsolgt på under 10 minutter når neste års festival slippes ...), kunne det aldri falt meg inn å gå, om jeg så fikk betalt.

Jeg liker klassiske konserter, da. Var på Anne Sophie von Otter/Mahler Chamber Orchestra i Stormen forrige helg, og det var stort.
Postet 10-08-18 kl 10:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har akkurat fått dagens snap fra Herremannen på kjærestetur i Finland. Der har skolen begynt, så i dag skal han hospitere i svensktimen. Ofrer alt for kjærligheten.
Postet 10-08-18 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så spennende, Sol! Lykke til!

Jeg er ingen konsertgjenger jeg heller, Divine. Eller jo, men jeg går nesten bare på intimkonserter. Som i trange lokaler med plass til færre enn 300.

En stemme til på "Kast dem, Tjorven!"
Postet 10-08-18 kl 10:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hva gjør jeg her? Ut med seg!
Postet 10-08-18 kl 10:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg liker ikke konserter.

:våtogkaldogtrøtt:
Postet 10-08-18 kl 11:09 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Maverick:

Jeg var en gang på intimkonsert med Alanis Morisette i London. Det var da hun var på sitt mest populære og bare spilte stadionkonserter. Mannen min vant billetter til en "hemmelig" konsert med henne i et lokale på størrelse med Rockefeller. Jeg sto på første rad og var overlykkelig. DET var stort, det.
Postet 10-08-18 kl 11:12 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg skjønner hva du mener Divine. Jeg er ikke spesielt opptatt av konserter selv. Det kan være greit nok, men det er relativt sjelden at jeg synes det er verd pengene og anstrengelsen. Om jeg går på konsert så er det stort sett fordi jeg enten har fått billettene gratis eller fordi det er et følge jeg har lyst til å være sammen med.

Men så er jeg heller ikke veldig opptatt av musikk egentlig. Mens jeg kan reise og bruke mye penger for å få med meg en teaterforestilling.

Det er høststemning i Bergen og det er deilig. Jeg elsker høst.
Postet 10-08-18 kl 11:36 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg liker verken konserter eller teater. *bidrar* Verst av alt er opera - jeg tror jeg har mistet et eller annet gen på veien, for alt sånt er bare en lidelse for meg.
Postet 10-08-18 kl 11:55 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Konserter der artisten er 'prikk on stage' liker jeg ikke. Klassiske konserter, jazzhappenings og mer intime konserter er flotte greier. Patti Smith på Ole Bull scene:
Postet 10-08-18 kl 12:22 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Henger meg på, Divine.

Eller, de siste årene har det vært noen jeg kunne tenkt meg, men har jo ingen å dra med.
Postet 10-08-18 kl 12:26 av star star er aktiv nå
Gammel
Katta sin avatar
Store konserter der man trenger skjermer for å se artisten er ikke noe stas. Små intime lokaler er derimot veldig fint synes jeg. Og der man har komfy sitteplass.
Postet 10-08-18 kl 12:40 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Dere er klin gærne. Følelsen av å stå i en stor mengde og være en del av noe mens man hører på opphøyd musikk? Man blir religiøs av mindre.

Nå begynner jeg å bli halvveis menneske igjen, også. Og solen titter frem.
Postet 10-08-18 kl 12:48 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling
Dere er klin gærne. Følelsen av å stå i en stor mengde og være en del av noe mens man hører på opphøyd musikk? Man blir religiøs av mindre.
Vel, ikke de av oss som får samme magefølelse av ordet "folkefest" som "massemord". ( på Divine.) Det skal sies at jeg elsket en konsert med Lars Winnerbäck på Sentrum Scene for noen år siden, der vi satt i bekvemme seter.
Postet 10-08-18 kl 12:55 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Store folkemengder er noe av det verste jeg vet. :grøss:
Postet 10-08-18 kl 12:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Nettopp – stor mengde.
Postet 10-08-18 kl 12:55 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har av en eller annen grunn lyst til å shoppe. Jeg hater det normalt, så det er virkelig merkelig. I tillegg har jeg ikke bruk for noe, så jeg aner ikke hva jeg skulle shoppet, i så fall.
Postet 10-08-18 kl 12:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Ja, "folkefest" er virkelig det skumleste jeg kan tenke meg.

Jeg husker en fantastisk konsert med Suzanne Vega på Rockefeller. Det var midt på sommeren, så det var ikke så mange der. Da satt vi på runde småbord rett ved scenen og drakk vin og hygget ut. Det var aldeles fantastisk.

Å stå og gå i kø og vente og henge og kanskje bare se noen som en prikk eller på storskjerm er virkelig ikke min ting, har jeg skjønt. Jeg var på Springsteen i 2016, og det var for å ha vært der. Ikke for å være der. Jeg var våt og kald og fikk utrolig vondt i ryggen av å stå oppreist så lenge. Selv om det av og til glimtet til og ble ganske fint.
Postet 10-08-18 kl 12:58 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg hater også å shoppe. Det er så kjedelig. Jeg liker å handle bøker. Det må være det eneste.
Postet 10-08-18 kl 13:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Velvel. Det er heldigvis frivillig.
Postet 10-08-18 kl 13:27 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Alt av sceneopptredener går egentlig ned på høykant hos meg. Liveopptredener av alle slag er magisk, så lenge de er bra. «Folkefest» assosierer jeg mer med den typen festivaler der alle står bakerst, skravler og drikker øl. Det er fælt.
Postet 10-08-18 kl 13:35 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg liker både konserter og festivaler, men ikke "folkefest". Men det er vel fordi jeg føler meg above folket. :snobb:

"Folkefest" forbinder jeg med de kulturelle innslagene på et stort idrettsarrangement og sånne festivaler med totalt sprikende programmering hvor eneste fellesnevner er at det blir spilt på P4, enn en kuratert festival.
Postet 10-08-18 kl 13:41 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
For noen år siden hadde jeg begynt å få innpass i en vennegjeng. Det ble det brått slutt på etter at jeg kjeftet på dem fordi de sto og skravlet og ståkte på en ellers kjempekul julekonsert. De møttes jo så sjelden, så ergo burde de få lov til å skravle, mente de. Vel, jeg var ikke enig. Og siden ble jeg ikke invitert på noe, gitt.
Postet 10-08-18 kl 13:48 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Enig med Tally. Obviously.
Postet 10-08-18 kl 14:08 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Okeida, jeg liker konserter jeg også. Egentlig.

:varmigjen:
Postet 10-08-18 kl 14:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er egentlig ikke festivalmenneske, så da jeg var på en forrige uke var det første gang på ti år. Men det er litt tilfeldigheter og livssituasjon inni bildet der, da. Jeg likte det overraskende godt, men en dag var i grunnen nok.

Snart ferdig med første hele jobbuke siden ferien, tempoet begynner å ta seg opp, men kjenner at helg blir helt greit, selv om vi skal kjøre uforholdsmessig mye bil.
Postet 10-08-18 kl 14:22 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Jeg er på altfor lite konserter og festivaler.
Postet 10-08-18 kl 15:33 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg liker konserter veldig godt, selv om jeg ikke blir like høy på entusiastisk-mengde-aspektet ved det som Candy. Men det er stas når publikum er ordentlig med, og tilsvarende er det litt trist (og noen ganger pinlig) når de ikke er det.

Jeg synes også det er slitsomt å stå i mange timer, og pleier å være ganske støl i både rygg og ben/føtter etter en festivaldag. Men jeg er fysisk sterkere enn for noen år siden, og det hjelper, og så har jeg sluttet å drikke noe særlig på konserter, og det hjelper også på slitenheten. Ble dessuten flinkere til å bruke ørepropper etter at jeg fikk problemer med det venstre øret for noen år siden, og det har også en del å si for hvor sliten jeg blir.

Jeg har rett og slett blitt veldig fornuftig, merker jeg. Fornuftige klær og sko, ørepropper, lavt alkoholinntak, jevnlig trening og passer på å få nok søvn. Men jeg er såpass gammel at jeg må tenke sånn, merker jeg. Og jeg har jo tenkt å fortsette å gå på konserter et par tiår til.
Postet 10-08-18 kl 15:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har kjøpt en ny duk, og har dermed fått tilfredsstilt shoppelysten jeg kjente på før i dag. Har også fått handlet, så det er mat i kjøleskapet når Herremannen kommer hjem på søndag.
Postet 10-08-18 kl 18:18 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Herregud, hvorfor har vi alle disse tingene?
Postet 10-08-18 kl 19:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no