Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Rosinbloggen

Har du først fått smaken på rosiner, så har du ikke så lyst på druer.

Gammel

Hipp hipp hurra!

Postet 19-05-09 kl 13:07 av LilleRosin
Et par dager på etterskudd, men hey - det er da kjapt i min verden!

Her er altså 17. mai-barnet mitt. Eir. Hun er virkelig hele familiens maskott. Det er så utrolig hyggelig å få bli kjent med henne. Hun er rampete og sjarmerende og alt det en ettåring skal være. Og litt til, tror jeg nok. Lita og nett - gårsdagens måling viste 70,5 cm og 8.3 kg. Men størrelsen tar hun igjen i fart.

Her er hun, i mine gamle klær.

...
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 33 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

Forelska

Postet 17-03-09 kl 09:14 av LilleRosin
Permisjonsdagene går mot slutten, og jeg koser meg glugg i hjel. Punktum er til å spise opp, og den alderen hun er i nå... 10 måneder i dag. Krabber som et lyn. Reiser seg opp, og smiler stolt når hun står på skjelvende føtter. Svaier i takt med musikk. Og klapper til alt hun synes er fint. Som er mye.

Jeg er så inderlig glad for at vi bestemte oss for å drite i søvnløse netter, og gå for nr. 4.

LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 22 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

Rosinen i tåka

Postet 05-09-08 kl 21:55 av LilleRosin
Jeg vet ikke om jeg tør å avsløre hvor avsindig rotete jeg er om dagen. Men nuvel. Jeg må få det ut et sted, mannen min begynner å bli lei.

Jeg er fra Lofoten. Evig hjemlengsel, men med etterhvert fire unger er det ikke bare bare å stikke hjemom på snarvisitter. Jula utgikk i år, siden vi var seine med bilettbestilling og alt begynte å bli dyyyyrt.

Gleden var derfor stor da Norwegian la ut billigbilletter. Jeg satte meg ned, sjekket avganger og styrte og herjet. Mens...
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 14 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

En skrumpdrues bekjennelser

Postet 04-09-08 kl 20:26 av LilleRosin
Jeg datt litt ut av blogglivet. Egentlig føles det som om jeg har falt ut av livet. I hvert fall det livet som fører til skrumpdruedannelse.

Men i går drakk jeg vin! Masse vin! I hvert fall 3 glass. Og det var ikke alene fremfor PC'n lett avsvimt etter at ungene omsider var lagt. Nei - det var sammen med en venninne! Jeg er på vei tilbake til livet. Skrumpdruelivet.

Og jeg er veldig veldig fornøyd!
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 12 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

Druen - tørre fakta

Postet 12-06-08 kl 10:04 av LilleRosin
  • 37 år
  • Gift. Med skrotnisse
  • 4 barn. De kan ikke rydde
  • Hus
  • Ikke vaskehjelp
  • Hage
  • Ikke gartner
  • 2 gamle biler
  • Ingen kan mekke
  • 2 enda eldre båter. Begge står i hagen. Så slipper man å klippe gresset der i hvert fall. Ikke at det betyr noe, for gressklipperen virker ikke.
  • Tid gravid siste 6,6 åra: 45%
  • Antall netter med sammenhengende søvn i minst 5 timer siste 6 åra: 7
  • Yrke: forsker. Lizzom.
  • Usikkert: kan jeg noen gang ever klare å konsentrere meg igjen?
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 15 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

Vredens drue

Postet 08-06-08 kl 13:18 av LilleRosin
I dag er jeg vredens drue. Helt uten annen grunn, enn at jeg er uegnet til å oppfostre korinter. Jeg er altså så rasende på ungene mine, at jeg måtte gå ut i gangen for å brøle. Det var etter at jeg hadde brølt nok i stua, for å si det sånn.

Det toppet seg når Rusket, 4 år, proklamerte at ingen ville ha henne, og jeg svarte "joda, bare ikke akkurat nå". Uff.

Jeg sitter nå ved PC'n og sender stygge blikk utover stua. Jeg minner meg selv...
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 19 LilleRosin er ikke aktiv
Gammel

Kreativ tørke og bomullshode

Postet 06-06-08 kl 23:10 av LilleRosin
Når hjernen er alene, og spinkle forsøk på å finne fine ord strander, hva gjør man da? Spør på FP så klart!

Så om bloggen ellers blir rævva kjedelig, så vil tittelen være superb.
LilleRosin sin avatar
Muligens verdt å vente på
Postet under Uten kategori
Kommentarer 15 LilleRosin er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no