Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

November kaffe nr 2

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

November kaffe nr 2

Postet 18-11-24 kl 14:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 131  

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
På tide med kaffekopp nr. ørten. Slik blir det når man ikke rekker å drikke opp innholdet før det blir for kjølig.
Postet 18-11-24 kl 15:03 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Håpar du fekk i deg varm kaffi til slutt, Fersken.

Eg har vore ute i heile dag, gapahukliv med grilling og kakao. Greit å sitje under tak når snø, sludd og hagl har meldt seg på dagen.
Postet 18-11-24 kl 15:51 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Oppdatert 18-11-24 kl 22:48 av Syrinx
Gammel
Nenne sin avatar
Nå har jeg fått nok kaffe for i dag. Vi har fått minusgrader ute og er i gang med en veldig nødvendig avriming av fryseren. Jeg fant lefser der fra i fjor og sendt sporenstreks Lillebror av gårde med overraskelse til min eldste lillebror. Han elsker lefser og sendte meg gledesstrålende snapp i fjor da gan hadde funnet en lefsebit bortgjemt i fryseren. Han får lefser i julegave også, tradisjonen tro, men litt omsorg på en novembermandag kan storesøster koste på seg i tillegg.
Postet 18-11-24 kl 19:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Fin storesøstergest. Ein skikkelig løfserøv han bror din.
Postet 18-11-24 kl 20:10 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Nenne

Syrinx: Det høres nydelig ut!

Fersken: Sånn er det her også; kaffen blir kald når man jobber og glemmer den.
Postet 18-11-24 kl 22:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Drikker stort sett te, men gleder meg over ny kaffetråd.
Postet 18-11-24 kl 22:53 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei. Håper vikarkabalen kommer i mål. Foreløpig fått to telefoner. Den ene ventet, den andre ny på lista.
Postet 19-11-24 kl 07:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontordag med innlagt legetime og planer om å få handlet de siste kalendergavene.
Det har snødd, jeg er spent på om det blir liggende utover dagen.
Postet 19-11-24 kl 08:47 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sovner med hodepine og våkner med hodepine. Høyner med hofte fra h......
Overraskende lite folk på bussen til å være tirsdag.
Postet 19-11-24 kl 08:56 av star star er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Det er fullt oppussingskaos hjemme, men jeg sover heldigvis godt hele natta gjennom. Er fornøyd med at jeg husket å sette bilen på forvarming så jeg slapp å skrape. Kaldt og fint vintervær her nå, og romantisk skomatergatasnø på bakken.
Postet 19-11-24 kl 09:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sto opp i dag med intensjon om å gå på jobb første dagen etter en uke syk hjemme, men det holdt å dusje og spise frokost før jeg skjønte at jeg ikke har krefter til jobb i dag heller.

Er mye bedre enn jeg har vært, så håper jeg kommer meg på jobb i morgen.
Postet 19-11-24 kl 10:05 av Shun Shun er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her også heldigvis, etter en natt med ekstremt lite søvn. Har kjørt mannen til flyplassen, og har huset for meg selv selv.
Postet 19-11-24 kl 10:39 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
En fin morgen her i vest. Nydelig vintervær og et tynt lag med det tink så fint beskriver som romantisk skomatergatasnø. Sånne dager må virkelig lagres i minnebanken og hetes frem på mørke novemberdager med +2 og sidelengs pisseregn.

Jeg er altså så god i å prokastinere at jeg burde fått både diplom, pokal og medalje. Nå har jeg stirret på PC-en i en times tid, og lest meg opp på det siste i MBH-saken. Og litt andre saker.
Postet 19-11-24 kl 12:12 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God bedring Shun, krysser fingrene for at formen stiger snart. Jeg har lagt vaktplaner for 2025 og fått timetallet til å stemme perfekt. Håper bare ingen kommer og klusser det til for meg.
Postet 19-11-24 kl 12:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det er viktig å lese seg opp på siste nytt, 007. Hvordan skal man ellers klare å holde samtaler med andre mennesker flytende?

Jeg fryser noe så inn i granskauen. Hetetokter kom til meg, her skal du motstand finne .
Postet 19-11-24 kl 12:36 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God tirsdagsformiddag. Sitter på hjemmekontoret med en spennende fagbok som trenger konsentrasjon og oppmerksomhet. Tenkte at hvis jeg skrev det her inne så ville det kanskje gi meg fokuset jeg trenger? Sees om et kapittel!
Postet 19-11-24 kl 12:38 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Burde dratt hjem, men skal snike meg inn på et møte helt på slutten av dagen.
Kroppen gjør opprør og jeg skjønner ikke helt hvorfor
Postet 19-11-24 kl 13:49 av star star er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Her er ganske mykje blaut, tung snø. Var litt stress å få både meg sjølv og bilen ut i tide til behandling kl 9 i dag, men det gjekk det også. Må ut og måke meir no, det er så tungt at det må takast i etappar.
Postet 19-11-24 kl 14:02 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det hjelper alltid å ha noen man må rapportere til, selv om det er aldri så selvkonstruert. Har lest, og kost meg.

Kan ellers rapportere om at vi har et tynt lag med frossen snø/sludd i Tromsø som bidrar enormt til å gjøre den straks forestående mørketida mindre besvart. I tillegg er det litt høyere skylag som slipper gjennom mer lys enn de forrige ukene med regn, regn og regn, fet hjelper også. Jeg startet dagen med morgentur etterfulgt av morgenbad i havet i dag og det var veldig fint å svømme med ansiktet mot morgenrøden et stakket stund.
Postet 19-11-24 kl 14:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det snør lett her også, noe som allerede gjør alt lysere. Jeg synes november er helt på grensen til utholdelig, så for meg er dette kjærkomment. Hunden deler begeistringen.
Postet 19-11-24 kl 14:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Her snør det ikke, men det er 4-5 minusgrader, og litt glatt på småveiene. Har kommet meg på kontoret og fått meg en stor kopp te.
Postet 20-11-24 kl 08:31 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! 0 grader i dag, men det skal visst bli grisekaldt til helgen dit vi skal (-15 i verste fall). Brrr. :hvor er "fryser som bare rakkern"-emojien:
Postet 20-11-24 kl 09:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Jeg har startet dagen hjemme i dag pga en ganske upraktisk plassert tannlegetime for ungen - teller på knappene om jeg skal fortsette den hjemme etterpå også.
Postet 20-11-24 kl 09:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Kaldt og klart i dag også. Har utstyrt meg med passelig mange lag med ull, inkludert pulsvarmere.

Deltok forresten på et skriveseminar i et prosjekt med kollegaer fra ulike deler av landet, her sist uke. Den ene artikkelen siterer til Heilo sin forskning.
Postet 20-11-24 kl 09:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kreka meg på jobb i dag også. Hodet er litt bedre, men er svimmel og puls som varierer med 40-50 slag.
Postet 20-11-24 kl 09:39 av star star er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
Tilbake i midt-østen denne uken og. Tror jeg begynner å bli syk. Passer fantastisk bra med kick-off for et av våre største prosjekter ever i morgen. Ja,ja. Med nok piller innabords skal jeg nok overleve to timer 'på'.
Postet 20-11-24 kl 11:08 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg er i California på jobb og i dag våknet jeg 04.45 og det er fremgang. Jeg burde ha tilvent meg greit ettersom jeg reiste med cruiseskip (ferie) fra Barcelona til Miami, men jeg hadde 3-4 timer som måtte tilpasses. Jeg og kollega skal være her til mandag kveld så vi får helgen her også.
Postet 21-11-24 kl 00:40 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
-4 og føles som -12 visstnok.
Tror det blir en rolig dag i dag.
Postet 21-11-24 kl 08:09 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det ti minus, det tærer på utelivsmotivasjonen både for meg og den lille pelskledte. Vi drøyer morgenturen litt, ser det ut til. Han har dratt med seg et ullpledd bort til peisen.
Postet 21-11-24 kl 08:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
7 kalde hos meg i dag, jeg synes det river godt i nesen.
Postet 21-11-24 kl 09:03 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Fortsatt kaldt og fint her. Var på loftet og hentet ned vinterjakker og sko i morges- Uten at sommertøy er ryddet vekk så blir det litt fullt i gangen...
Postet 21-11-24 kl 09:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
-7 og frisk bris hos oss i dag tidlig. Yr sier at det føles som -11, jeg syns det føles mye kaldere enn det.
Dag 2 av produktinkrement planlegging på jobben. Håper på en litt roligere dag i dag enn i går.
Postet 21-11-24 kl 09:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kaldt og klart nydelig vintervær her også!

Jeg sitter med lyslampa mi og har fått unna masse pirk på morgenkvisten. Måttet flytte på et møte har jeg også, så nå blir det plutselig tid til en kaffekopp klokka ni med de andre.
Postet 21-11-24 kl 09:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kaldt her også, så jeg er kjempefornøyd med at jeg har flybillett til Spania i morgen og at de neste 3 ukene skal tilbringes i et klima som jeg trives MYE bedre med.
Postet 21-11-24 kl 10:09 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg fyrte i peisen for første gang denne sesongen i går. I dag våknet jeg av yngste sine skritt utenfor Han er hos far, men har alltid middagsmat med meg på torsdager pga kulturskolelogistikk. Jeg har kun noen dager igjen av permisjonen min og er lykkelig over endelig å ha fått noen finværsdager på fjellet. I dag skal jeg tegne, lese (fag), strikke, spise med 12-åringen, og ta en asfaltmil med musikk .Mulig jeg får litt tid med en fin mann helt på tampen også..
Postet 21-11-24 kl 10:45 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God tur, Frøy!

-8 som føles som -15. I dag ble det vinterjakka.
Postet 22-11-24 kl 07:57 av star star er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
-10, og god morgen! :brr:

Har store planer om å besøke treningssenter etter jobb, og ellers planlegge vandring i påsken sammen med venninne. Men først litt mer kaffe med jobbhatten på.
Postet 22-11-24 kl 09:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Hjemmekontor i dag før vi setter kursen mot hytta i helgen.
Kaldt og surt i dag også her.
Postet 22-11-24 kl 09:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen. Hjemmekontor her også. - 5 grader her, så varmepumpa får kjørt seg. Får se om jeg gidder å fyre etterhvert.
Postet 22-11-24 kl 09:24 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, har sendt datter på tog for å besøke familie på Østlandet. Klar for en effektiv dag på jobb før helg hvor vi forhåpentligvis kommer i mål med oppussing av stua som har pågått noen uker nå...
Postet 22-11-24 kl 09:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor og fyringsvakt. Det er kaldt her i dag! Jeg har ull fra topp til tå og vurderer pledd også her på hjemmekontoret. Bare sånn just in cases.
Postet 22-11-24 kl 10:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor i dag og julebord i kveld. Vurdere å beholde pelsen på leggene, for det er iskaldt til landsdelen å være og meldt snø i kveld.
Postet 22-11-24 kl 10:54 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Jeg har fôret hester på morgenkvisten, det var jo litt kjølig men digg lell. Jobbet et par økter, og nå har jeg tenkt å sette meg med kaffe og litt sen frokost og finne sjela en stund.
Postet 22-11-24 kl 10:54 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da tar jeg helg. Må bare humpe hjem med bussen først.
Postet 22-11-24 kl 14:54 av star star er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Kaldt i Oslo i dag, ja! Men nydelig med klarvær og sol. Kanskje jeg skulle gå hjem før solnedgang (som jo er om bare en time!) og heller jobbe litt hjemmefra?

I morgen kommer svigerinnefamilien på lunsj, så jeg tror jeg skal bake en kake. Sjokoladekake som kan lages i en ikke så veldig stor rund form, kanskje. Vi trenger ikke akkurat å ha kakerester i lang tid i etterkant.
Postet 22-11-24 kl 15:24 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg utnyttet hjemmekontoret til å ta lang pause i sola med ridning og stallarbeid inkludert. Det var en kald, men fin tur! Novemberlys er ganske magisk.
Postet 22-11-24 kl 16:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er fortsatt litt «høy» etter gårsdagens spilleoppdrag. Vi spilte på åpningen av et nytt utested i Oslo, Proud Mary.

Nå sitter jeg klar i treningstøy og skal reise på Sats så fort frokosten er spist. Senere i dag blir det nissespilling på årets første julegrantenning.
Postet 23-11-24 kl 10:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Har sittet og lest ut en bok, med fyr i peisen og ellers stille hus.

Snart blir det frokost, og så får vi se hva dagen ellers byr på. Bør skaffe meg en eller to varme gensere og noen ullsokker. Men jeg hater shopping ...
Postet 23-11-24 kl 10:53 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Bakehelg! Her skal produseres enorme mengder rundstykker til julefrokoster og -selskaper.
Postet 23-11-24 kl 11:45 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har vært innom julemarkedet i Bergen og har kjøpt meg et par spinndyre vintersko av den snusfornuftige sorten. Gamla på isen skal ikke bli Bambi på isen.
Postet 23-11-24 kl 16:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.