Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 13-12-23 kl 05:22 av Kaffestuggu


(Kilde: youtube.com)

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Tidlig på jobb i dag, og har rukket både å lage kaffe, søle kaffe og tørke opp.
Postet 13-12-23 kl 07:55 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På jobb, men mentalt hos mamma som måtte hastes til legen i morges. Jeg kan ikke være tilstede hele tiden, men det føles feil likevel.
Postet 13-12-23 kl 08:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er en travel dag med mange møter i dag, men i ettermiddag/kveldingen skal vi bake lussekatter og kose oss.
Postet 13-12-23 kl 08:20 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Uff, håper det går bra med henne, Blondie!
Postet 13-12-23 kl 08:30 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Mange gode tanker Blondie.
Postet 13-12-23 kl 08:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie
Postet 13-12-23 kl 09:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Blondie. Håper det går bra med din mor.

På kontoret, og prøver å få en lokal brukeradministrator til å bistå med noe oppgradering på pcen, men han gidder jo ikke en gang svare på henvendelser.
Postet 13-12-23 kl 09:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blondie

Har vært på intervju. Usikker på om det er klaff. Dessuten lang reisevei. Vel, alt er relativt. Jeg syns det eri meste laget.
Postet 13-12-23 kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Krysser fingrene star - hvor langt er i meste laget for deg?
Postet 13-12-23 kl 09:39 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Klem til deg, Blondie.


Eg pakkar meg inn i ull og varme kle, for eg og ein tidlegare kollega skal ned til sjøen og ha bålkaffi i dag. Nokre timar med god prat der, så heim til peparkakehusmontering og lammerullsying.
Postet 13-12-23 kl 09:41 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Sissel: 45 min. Fort mer på vei hjem vil jeg tro. Redd det spiser mye energi og redd bilen da kan si takk for seg fortere.
Postet 13-12-23 kl 09:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
45 min regnes som ganske vanlig reisevei i Oslo, men det er jo fordi det er bruk av kollektivtrafikk og da går tida fort ved bytter. Jeg synes jeg er heldig som har 25 minutter fra dør til dør. Men det er jo noe annet når man bruker tida på å kjøre bil.
Postet 13-12-23 kl 10:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg bruker ca en time hver vei, men som Tjorven sier er det noe annet når det ikke er bilkjøring.
Postet 13-12-23 kl 10:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
45 min reisetid er litt, men det kommer litt an på antall km også. Jeg brukte nesten 40 min på 15 km. (Og syntes det var mye ) Men det er ikke så langt da.
Postet 13-12-23 kl 10:42 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Blondie

Star: jeg ville også syntes at 45 min vei til jobb er altfor mye - skjønner at det fort tar så mye tid dersom man skal reise kollektivt med mer enn et transportmiddel...

Forsov meg i dag - måtte komme meg opp i full fart og ut på joggetur - rakk nesten hjem før første møte
Postet 13-12-23 kl 10:48 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takk! Hun er ivaretatt, men redd og forvirret. Det er ikke så gøy.
Postet 13-12-23 kl 10:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det er 5 mil og 45 min er med bil.
Strekning det ofte skjer noe på og havner man i rushen så tipper jeg det tar sin tid.
Buss tar 1 time og 15 min. Da er det nesten 1 km rusling i hver ende.
Postet 13-12-23 kl 11:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Som Tjorven sier 45 minutter reisevei er helt vanlig i Oslo med kollektiv. Vi bruker fort det fra dør til dør. Trenger ikke bytte underveis, men er inkludert gåing også.
Men vet fra andre steder i landet at 45 min er lang reisevei. (selv synes jeg ikke det).
Postet 13-12-23 kl 11:31 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Star: Det er jo mulig å takke ja, bli der en stund og så søke seg til noe nærmere. Lettere å få jobb når man har jobb.

Men enig i at 5 mil er et stykke.
Postet 13-12-23 kl 11:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
5 mil er et stykke ja. Er det evt mulighet for hjemmekontor? Slik at den totale kjøringen ikke blir så massiv?
Postet 13-12-23 kl 12:46 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
5 mil er langt ja, men det er også som flere sier lettere å søke jobb når man er i jobb. Kan denne stillingen evt være et springbrett til noe annet?

Jeg har kjøpt brukt stygg julegenser i dag, så må er jeg klar til fredagens event på jobb.
Postet 13-12-23 kl 12:51 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Syns ikke 5 mil er langt altså. Der kikker det nordnorske genet inn.
Men jeg må opp en time før, kommer hjem en time senere og er antagelig da helt ferdig.
Og det blir dyrt.
Og ja, mulig med noe hjemmekontor.
Postet 13-12-23 kl 12:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har 35-45 minutter reisevei til jobb en vei (avhengig av trafikk og hendelser - dersom noe skjer så kan det ta en time +). Det hjelper veldig å vite at jeg er ferdig med all levering og henting i barnehage, mulighet for hjemmekontor ca en dag i uken og at både arbeidsoppgaver og kollegaer er gull verdt, så klart.

I dag har vi spist julegrøt til lunsj og fått julegave fra jobb, en kosepose med ost, syltetøy og godsaker.
Postet 13-12-23 kl 13:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det spiller jo ikke så mye rolle om andre ikke synes 45 minutter til jobb er langt, det er mange faktorer som spiller inn. Skjønner godt at det er en vurdering.
Postet 13-12-23 kl 14:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg bruker akkurat 45 minutter fra dør til dør med en gåtur på ca. 1,5 km i starten og så t-bane. Jeg synes det er helt kurant. Men jeg ville virkelig aldri orket å ha like lang reisevei i bil, for det synes jeg er seriøst pyton. Og 45 minutter kjøring på google maps er stort sett mye mer i rushtiden.
Postet 13-12-23 kl 15:33 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har valgt jobb delvis for å få kortere reisevei (ikke bare derfor), og etter å ha reist frem og tilbake til Oslo sentrum i dag ble jeg påminnet om hvor utrolig deilig det er å ha kortere vei. Jeg tenker heller ikke 45 min i bil er langt sånn objektivt sett (bill.mrk. vestlending), men 1,5 time hver dag i bil er mye tid og mye kjøring.

Bortsett fra slitsom busstur har jeg hatt en riktig så fin formiddag og lært mer om ting jeg trenger å skjønne bedre, sammen med hyggelige kollegaer. Nå hjemmekontoreres det litt før jeg skal gjøre minst mulig resten av dagen.
Postet 13-12-23 kl 15:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Nå ble jeg akkurat superforsinket i Oslo sentrum fordi zelensky tydeligvis har prioritet.
Postet 13-12-23 kl 16:29 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no