Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 13-01-17 kl 08:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Det er fredag.
Jeg klarte å sykle helt til jobb i dag, det betyr nok formstiging det.
Postet 13-01-17 kl 08:49 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! Her er det hjemmekontor inne, slapsevær ute og planer om bursdagshelg på årets første fine vinterhelg. Jaja, sånn kan det gå.
Postet 13-01-17 kl 08:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ahh, fredag, det blir bra. Eneste planen for helga foreløpig er at vi skal å spille spill hos venninne i kveld. Også tror jeg at jeg i morgen skal en tur på bruktbutikken å se om jeg finner et lite bord til storebror sitt rom. Også skal jeg se om jeg får brukt gavekortet jeg fikk til jul.
Postet 13-01-17 kl 08:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Slampene er på vei til skolen, jeg tar en liiiiten kaffepause før det er min og jentungens tur.
Postet 13-01-17 kl 09:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg skulle egentlig hatt fri i dag, men er på jobb og er bare sånn passe fornøyd med det. Kun 8 timer til helg da!
Postet 13-01-17 kl 09:02 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag!

Det har vært litt av en uke, så det hadde vært godt med en fullstendig avslapningshelg. I stedet skal vi forberede til, og dra 10 stk. 10-åringer langt til fjells på overnattingsbursdag for yngstemann. Jaja. Hva gjør man ikke for barna sine. Noen forslag til en så enkel fotballsjokoladekake som mulig?
Postet 13-01-17 kl 09:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fredag.

Jeg skal på møte i Oslo og angrer på at jeg ikke tok med meg ting hjem slik at jeg kunne jobbet hjemme før avgang. Men nå har jeg nå kommet meg på kontoret i slapset og skal ha en effektiv time før jeg drar.

Jeg gleder meg intenst til en rolig helg. Uken har vært stress og neste uke enda verre, så i helgen skal jeg bare gjøre hyggelige ting.
Postet 13-01-17 kl 09:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mornmorn! En ganske fredelig fredag her, og det passer meg veldig bra.
Postet 13-01-17 kl 09:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Fredag! Hurra! Jeg har vært så usannsynlig trøtt hele uka, så det blir deilig med helg. I kveld skal jeg innvilge meg selv en god gammeldags middagshvil føler jeg.

Men først: kaffe og to-do-liste.
Postet 13-01-17 kl 09:45 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag skal jeg gjøre ting jeg virkelig ikke kan. Jeg skal sy!

Jeg sitter på jobb i nystrikket genser. Forrige fredag kjøpte jeg garn og i går kveld ble jeg ferdig. Det hjelper jammen godt på å strikke bare rette masker med pinne 6.

Dagen ble startet med å vekselsvis krangle med og trøste (og krangle og trøste) snuppa. Det er fredag den 13. og sånne dager er så fæle at 11-åringer må få styre verden helt selv. Hun SKAL altså overnatte hos venninna si i kveld og hun SKAL IKKE ta noen osloprøve i lesing på skolen i dag. Heldigvis har hun verdens beste lærer som lovet å gi henne en stor bamseklem ved ankomst, og de to klarer nok å komme frem til en løsning som gjør den prøva mer overkommelig.
Postet 13-01-17 kl 10:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så bra med god lærer, Tjorven!

Man må kunne gå ut i fra at jentungen har det helt okei i barnehagen når hun løper glisende inn og roper "OIOIOI!", eller?
Postet 13-01-17 kl 10:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Deilig med helg uten store planer annet en småpjask hjemme.Ikke vasket siden før jul så det blir litt rydding og vasking. Har ellers tatt ut ribbe og skal lage det på søndag. Gleder meg for formen var laber i jula og alt for lite julemat. Må ellers få til litt ski med ungene.
Postet 13-01-17 kl 10:41 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Her er det sol og sommer! Minsten og jeg koser oss sammen og vi prøver å fordele tiden mellom Minsten-tid (bade, bade, bare, hoppe, klatre, løpe, og bade litt til) og Mammatid med bøker og lydbok i solsenga. Jeg opplever dog at det er en skjevfordeling her.

God fredag!
Postet 13-01-17 kl 10:48 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tror hun har det helt akseptabelt, Mavs.
Postet 13-01-17 kl 10:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
"OIOIOI!!"

Tenk å føle det sånn når man går inn på kontoret!!
Postet 13-01-17 kl 10:51 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ungene mine begynte i barnehage før de hadde fylt ett år. Jeg hadde litt kvaler med dette, men med tanke på hvor overlykkelige de var over å bli levert der (og tilsvarende sure over å bli hentet), så tenkte jeg at det var greit nok.
Postet 13-01-17 kl 10:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det hender nok at jeg også sier "oioioi" på vei inn på kontoret, men da er det med et fullstendig annet tonefall.
Postet 13-01-17 kl 11:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
OIOIOI!
Husker at mellomste brukte å få en rørende velkomst av sine venner da vi kom "dinglende" inn i garderoben ett kvarder etter de andre toddlerne. De stormet ut til oss og stilte seg i kø for å klemme på han mens han fikk av seg klærne og gjorde seg klar for nok en arbeidsdag.

Jeg er litt ambivalent med tanke på å få samme varme velkomst av mine daglige kollegaer på jobb. De er kjekke og greie altså, men klemmerunde hver dag?
Postet 13-01-17 kl 12:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg bruker dagen på å scrolle gjennom Joe Biden meme's.

Postet 13-01-17 kl 13:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Åh, jeg elsker de der, Maverick!

Postet 13-01-17 kl 13:26 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 13-01-17 kl 13:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Elsker Obama-/Biden-bilder.

Jeg har brukt halve dagen på å lede en workshop for noen kolleger, og skal nå bruke andre dagen på å være observatør/medhjelper på en workshop en annen kollega holder.

Poden ble overtalt til å gå på skolen i dag, etter å ha vært syk siden tirsdag, men sendte melding etter halvannen time om at han følte seg dårlig og gikk hjem. Vel vel, det var verdt et forsøk. Får satse på en rolig kveld og helg.
Postet 13-01-17 kl 13:32 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Postet 13-01-17 kl 13:38 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Fantastisk, Padda!
Postet 13-01-17 kl 13:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 13-01-17 kl 13:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Postet 13-01-17 kl 13:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Postet 13-01-17 kl 13:44 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dette er jo ustyrtelig morsomt, men det er visst noe Obama/Biden-greier jeg ikke har fått med meg.
Postet 13-01-17 kl 13:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar


Mitt syke barn fra i går, som var litt subfebril i morges og nok kunne tenkes å ha godt av en hjemmedag til, simpelthen insisterte på å gå på skolen i dag. For det var visst ikke måte på hvor mye spennende som skulle skje der. Vel, det er jo bra hun liker skolen.
Postet 13-01-17 kl 13:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Åh, jeg satt faktisk akkurat å tenkte på at jeg trengte noen Biden-memes i dag. Jeg så på klippet da han fikk utmerkelsen. Vi mister to utrolig fine fyrer til en wackjob.
Postet 13-01-17 kl 13:55 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Postet 13-01-17 kl 13:59 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ah, Michelle må med!

Postet 13-01-17 kl 14:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Biden/Obama. Og Michelle Obama hos Jimmy Fallon!
Postet 13-01-17 kl 14:17 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det har jeg ikke sett ennå, Ru!
Postet 13-01-17 kl 14:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Gikk på TV i går kveld. På en eller annen kanal. Jeg så faktisk på TV, sånn real-time-tv.
Postet 13-01-17 kl 14:26 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Fredag! Skal jobbejobbe i tre timer til, og så på trening før hjem til sushi og vin! Og litt rolig helg, klesvask, konsert, korpsøvelse, kjøring av barn, men hey, solen skinner!
Postet 13-01-17 kl 14:32 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Skummelt møte har gått bra. Jeg har unnet meg en is og nå er jeg på Flytoget. Ca en times jobbing på flyplassen og så hjem og då er det helg.
Postet 13-01-17 kl 16:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har rukket alt jeg skulle denne uka. Jeg er a jour! Jeg har ikke hatt sånn stålkontroll på lenge.

Dette kan da umulig vare?
Postet 13-01-17 kl 16:44 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no