Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 19-10-17 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er oppe, men hopper ikke. Drikker kaffe, leser aviser og gleder meg til oktober/november er over. Mørketida blir verre med alderen?
Postet 19-10-17 kl 07:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Avatar sin avatar
Definitivt, Blondie! Jeg sliter helt frem til februar.
Postet 19-10-17 kl 08:57 av Avatar Avatar er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
1 grad ute. Blir nok en fin høstdag om ikke annet. Men på tide å kle bedre på seg. Selv Knotten innså det der han hutret på busstoppet.
Postet 19-10-17 kl 09:02 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. Jeg har hjemmekontor, snart hele bølingen ute av huset og masse morsomme arbeidsoppgaver foran meg. Det der med at mørketida blir verre med alderen stemmer kanskje ja. Jeg har generelt blitt ekstremt følsom for lite søvn og grytidlige morgener, sist jeg hadde pysjamasfly var jeg ødelagt i flere dager etterpå.

Det har ikke vært så mye liv i Kaffestuggu i det siste. Jeg er definitivt ikke en av de som bidrar mest, men det hadde vært koselig om vi holdt praten gående utover dagen? Eller er alle så travle at det kun er tid til et innhopp på morgenen?
Postet 19-10-17 kl 09:09 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
God morgen! : påtatt kvitter: /

Sitter klar i treningstøy og skal til fysioterapeut om en halv straks. Hjelpe meg, jeg er så LEI. Og jeg klarer knapt å gå, så det er en stund til igjen før jeg kan sprette rundt som før.

Og Heilo - jeg har virkelig tid til å skavle her for tiden. Stikker innom etter fysio.
Postet 19-10-17 kl 09:13 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har fremdeles bare nesten landet etter gårsdagen. Jeg er lagleder for et fotballag - J12. Laget var i sin tid bare sånn middels godt. I går var det serieavslutning, og "jentene mine" har vunnet alle seriekampene sine i år. De var så glade og lykkelige! Og alle timene jeg legger ned for dem hver eneste uke føles verdt det.

I dag er det uttak til sone-/kretslag, og det blir veldig spennende å se om noen av mine klarer å komme med.
Postet 19-10-17 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Grattis, Tjorven! Så gøy! Og masse lykke til hos fysio Pøblis. Håper du får litt fremgang snart.
Postet 19-10-17 kl 09:20 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Noen uker er bare blæh.

Men snart kaffe i koppen og får fordype meg i arbeid og late som jeg ikke sitter i landskap.
Postet 19-10-17 kl 09:30 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Tjorven.

Lillesøsters lag har derimot tapt alle kampene så langt (en seier på en cup). Men de møter opp trofaste og blide og er snille med hverandre og heier på hverandre, så hjertet mitt er fullt av hvor fine de er.

Jeg er på jobb og det holder på å vokse meg litt over hodet for tiden. Det skal nok gå, men det er litt sånn puste med magen. Jeg holdt på å klikke på mannen i morges da jeg sa at jeg gjerne ville sitte litt lenge i dag og så trene etterpå og dermed komme litt sent hjem og han sa at han også gjerne ville jobbe sent. Han jobbet sent både tirsdag og onsdag, mens jeg gikk fra jobb for å følge opp fotball. Ikke det at ikke tenåringen kan være alene hjemme, men jeg synes ikke at hun skal være alene for lenge i ettermiddag når hun var trett og småsyk og litt lei seg og har prøve på fredag. Og alt det visste han. Av og til må hans jobb også vike. Særlig siden han kan ta jobb hjem.

Det ordner seg. Han kommer nok hjem og jeg synes ikke alltid at det er meg og min jobb som skal vike.

Ellers har en hyggelig kollega invitert på middag i morgen, så det gleder jeg meg veldig til.
Postet 19-10-17 kl 09:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det er jo så gøy, Tjorven. Hilsen en som (også?) er litt unormalt opptatt av ungdomsfotball. Jentene mine er et år eldre enn di, har startet ungdomsfotball i år og hatt en helt fantastisk utvikling i år, på alle nivåer. De er nesten 40 jenter, og alle med unntak av 1 fortsetter til neste år! Lykke til på soneuttak. Har ei som skal i helgen - hun er keeper.
Postet 19-10-17 kl 09:40 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Sympatiklem til Blå!

Min mann pleier også å tolke "jeg vil gjerne jobbe seint i dag" som "da kan du også jobbe seint" i stedet for "da må du dra hjem og holde fortet"...
Postet 19-10-17 kl 09:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: jentene mine har vært fryktelig flinke på å takle tap. De har masse erfaring fra det tidligere. Det er kanskje derfor jeg gleder meg litt ekstra mye over seirene i år.

Og det står respekt av lag som bare fortsetter på tross av motstand. Laget mitt er jo et bevis på at ting kan snu.
Postet 19-10-17 kl 09:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Heilo. Det er godt med litt forståelse.

Og ja Tjorven. Jeg håper intenst på en snuing, for det tror jeg kommer til å gi en enorm gnist. Og det hadde vært så fortjent. Nå har de innført en ordning der de åtte beste spillerne skal trene med de eldre jentene i grupper på fire og jeg tror at det kan gi en liten ekstra glød, som forhåpentligvis løfter hele laget.
Postet 19-10-17 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi feiret femåring igår. Stas med bursdag!
Ellers så er det ekstremt hektisk på jobb for tiden med mange tunge saker der det er små barn involvert. Må jobbe hardt for å legge fra meg jobb på jobben. Og vi er manko på folk. En kollega stakkars har en sønn som har vært i alvorlig ulykke. Over to uker i koma nå og flere operasjoner. Vi krysser fingrene. Pappa var av de første til ulykkesstedet og det var tøft.
Postet 19-10-17 kl 10:03 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så kjedelig at det har blitt sånn, Blå. Jeg har også tro på samarbeid på tvers av alderskullene. I år har Liv og 5-6 av de andre jentene fra J11 vært med og spilt seriekamper for J12 etter en rulleringsmodell. Vi har også vært på cup og halvblandet de to kullene med godt resultat. På sikt tenker jeg at de to kullene vil slå seg sammen - J13 og J14 er allerede ett lag. Når vi begynner å spille 9-er, vil vi ikke lenger kunne stille to lag (17 spillere nå).
Postet 19-10-17 kl 10:15 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Og huff, så forferdelig med den ulykken, vixen! Håper det går så bra som det kan få gått.
Postet 19-10-17 kl 10:15 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er hjemme og jobber i dag, og det går så vanvittig mye saktere enn når jeg er på kontoret. Jeg er virkelig ikke skapt for å jobbe fra sofaen...

til Vixen og alle andre som måtte trenge det.
Postet 19-10-17 kl 10:27 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Laget til snuppa skal spille 9'er neste år, med en spillerstall på 10 spillere. Og det legges derfor opp til en rulleringsmodell for yngre spillere (både 06 og 07). Det har vi gjort i år også, med stort hell.

Og de beste på laget hennes er tenkt å skulle få spille oppover. Vi melder heller på litt for mange lag med en rulleringsordning som gir mye spilletid til alle.

Men igjen; det blir litt av en jobb for laglederne å koordinere det hele. Heldigvis jobber vi godt sammen.
Postet 19-10-17 kl 10:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har levert et barn i barnehagen iført tyllskjørt og ullbukser, og hun påstår at vogna er en romrakett og at hun (og Nilsen) egentlig er på vei til månen. Toåringer ass.
Postet 19-10-17 kl 10:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Ja, det er slik vi tenker også, Tjorven. Flest mulig kamper og litt blanding av lag både opp og ned i alder.
Postet 19-10-17 kl 10:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Sympatiklem til Vixen også! Høres tøft ut, både med jobben og å følge kollegaen fra sidelinja. Livet er jammen veldig skjørt. Kanskje verdt å minne seg selv på hvor godt man egentlig har det.

Og Maverick: Kjente jeg savner to-åringene mine.
Postet 19-10-17 kl 10:42 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Nydelig (men kjølig) høstvær i Oslo i dag også, og jeg tok meg tid til å gå til jobb for å nyte det. Det tar ikke lang tid, og i morgen skal det visst bli grått og regn, så da blir det nok buss igjen.

Det er ellers veldig deilig med snart-femtenåringen som står opp før oss og ordner seg helt selv om morgenen og kommer seg av gårde i god tid uten at vi trenger å si noe. Veldig fint for alle parter å kunne starte dagen helt uten mas og irritasjon.
Postet 19-10-17 kl 10:50 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag.

på alle som trenger det.
Gratulerer til Tjorven.
Lykke til hos fysio Pøblis.

Jeg er for skravlings utover dagen.
Ellers er jeg bare hæppisnæppi om dagen så jeg klarer ikke gjøre noe fornuftig.
Postet 19-10-17 kl 10:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I dag var det faktisk fjortisen som sørget for at vi alle sto opp, siden han var den eneste uten vekkerklokkemalfunction! DET er en for historiebøkene.
Postet 19-10-17 kl 10:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg gleder meg veldig til mine unger står opp uten å spre misnøye rundt seg. Jeg tror ikke egentlig at det noen gang skjer. Mannen min er fremdeles morgengretten, men er heldigvis bedre enn ungene til å begrense gruffingen. Det er kanskje det man kan håpe på.




Jeg er nemlig et skikkelig a-menneske som er veldig sprudlende fra jeg spretter opp kl 06.00. Det er ikke egentlig noen god kombo med resten av familien.
Postet 19-10-17 kl 11:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God formiddag!

Klemmer til alle som trenger en

Jeg er støl i beina og ekstremt stolt over å ha gjennomført mitt første løp noensinne i går. Og av at jeg jogget alle de 7 kilometerne! Det hadde jeg ikke trodd for et par år siden.
Postet 19-10-17 kl 11:20 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så kult Frk Fryd!
Postet 19-10-17 kl 11:27 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Grattis Frk Fryd!
Postet 19-10-17 kl 11:28 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
De hadde sikkert gruffet mindre om du ikke plaget dem med sprudlingen din, Tjorven.




(Neida!)


Her er alle ganske mutte til de får frokost, men de plager ingen med det, da. De bare går taust til frokostbordet og leser donald til de har spist ferdig.
Postet 19-10-17 kl 11:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har to ungdommer som spretter opp hver morgen (kl 6, no less), mens 9-åringen spruter ild fra hun står opp kl 7 til hun drar kl 8. Hun er blid på skolen, da.

Når begynner man å bokføre seire og tap i barnefotball? På j9 er det hvertfall ingen som holder følge og det er kun fokus på innsats og lagspill. Kjenner jeg gruer meg litt til prestasjonsfokuset.
Postet 19-10-17 kl 11:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det loggføres ingen resultater i barnefotball, og det finnes ingen tabeller. Som lagleder har jeg ført litt logg de to siste årene for å holde oversikt over antall tap og seire. Litt for å forsikre oss om å melde oss på rett nivå også. Og i år som vi bare har vunnet så da er det jo lett å holde tellingen. Vi har ikke peiling på hvilke av motstanderne våre som har tapt og vunnet hvilke kamper.

Fra 13 år er det tabell og full offentliggjøring av resultater. Snuppas lag er J13 til neste år.
Postet 19-10-17 kl 11:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Henger ikke så mye i stuggu for tida, livet er jevnt over litt for hardt, gitt. Men i teorien er dette en god dag, med fin arbeidsoppgave og jordbærte i termokoppen. Må bare omsette teori til praksis.
Postet 19-10-17 kl 12:09 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Pingis!
Postet 19-10-17 kl 12:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Stor klem til den fineste pingvinen
Postet 19-10-17 kl 12:51 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Pingis.
Postet 19-10-17 kl 12:52 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
på Pingis.

Jeg har tilbrakt dagen med å krangle med en gjeng corporate-roboter som ikke skjønner at ikke alt passer fint inn i en mal, og at hvis retningslinjene ikke passer er det ikke nødvendigvis produktet det er noe galt med, men retningslinjene. Krangler fortsatt, må straks finne meg noen allierte litt høyere i systemet tror jeg.

Men det er sol ute, og vakre høstfarger, kan ikke klage så altfor mye.
Postet 19-10-17 kl 13:20 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
på Pingis.

Jeg har gjort unna den ene store arbeidsoppgaven min for i dag og begynt på den andre. Også har jeg vært for mye inne på Foreldreportalen. Fikk det for meg at jeg skulle prøve å bruke opp prikkekvota mi men jeg tror kanskje den har blitt utvidet permanent?
Postet 19-10-17 kl 13:51 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
pingis. Det er dumt når kart og terreng ikke matcher.

@Tjorven: Lillesøstesr var på sin første sonesamling i går og det hadde vært helt fantastisk. Vi var litt spente på om fikk bli med, for hun er 06 og det er 05 hun er tatt ut på, men det gikk bra. At sonetreningen er langt pokker i vold unna og det er hver onsdag får være mannens problem, for å si det sånn.
Postet 19-10-17 kl 14:19 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Adrienne: for vår del er sonetreningene nærmere enn lagtreningene. Jeg så jo datteren din i helgen, og det var ikke akkurat åpenlyst at hun var yngre enn de andre. (Jeg har kommunisert vel så mye med mannen din som med deg de siste ukene. )

Jeg har ikke helt trua på at snuppa kommer med. Det er MANGE gode spillere å konkurrere med, altså.
Postet 19-10-17 kl 14:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Auda, Pingis!

Her er det også travelt og jeg må tilstå at jeg er margsliten, men vi driver med morsomme saker (bare litt slitsomt), så jeg har et godt håp om at det hjelper med helg og litt lavere tempo.
Postet 19-10-17 kl 15:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det er tøft om beinet i Oslo Fotballkrets, Tjorven. Adrienne - jeg savnet mannen din i helgen, du kan hilse ham det. Grattis til datteren - det er jo kjempegøy. Frøkna mi hadde en fra året under i gruppa si i fjor, og hun stiller i egen årsklasse i år.
Postet 19-10-17 kl 16:30 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vanlig dag her med bussing av elever og møter. I farta har jeg bestemt at de nye garderobeskapene skal være 140 cm høye (+15 cm sokkel), at sokkelen skal være i samme farge som skapstammene og at skapene skal være gule og røde. Da blir det en fargeglad og fin garderobe for elevene.

Nå sitter jeg i en chat og planlegger hva jeg skal ha på meg på graduation i begynnelsen av november.
Postet 19-10-17 kl 19:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no