Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 20-10-17 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Pamina sin avatar
Gjesp, fredag, det er en god ting!
Postet 20-10-17 kl 07:44 av Pamina Pamina er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Gjesp, ja! Jetlag er ikke gøy.
Postet 20-10-17 kl 08:02 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Fredag igjen.
Postet 20-10-17 kl 08:28 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her er det vist blås vekk dagen. Brrr.
Postet 20-10-17 kl 08:37 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fredag.

Fem millioner ting å gjøre og et møte som sikkert varer til minst kl. 17. Men etter det skal jeg spise middag med hyggelige kollegaer. Og helgen er full av bare hyggelige ting. Livet er slettes ikke så verst.
Postet 20-10-17 kl 08:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fredag, ja! Riktignok må jeg nok jobbe i helga også, men jeg skal i hvert fall ikke stå opp i otta!
Postet 20-10-17 kl 09:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Fredag.

Ingling, jeg har en mann her i huset som sliter med jetlag han også, motsatt vei av deg da, og det er virkelig ikke sunt.

I nord har vi fått frost for andre gang i høst. Heldigvis hadde mannen lagt om til piggdekk i går - på elsykkelen sin. Uheldigvis skulle han ikke sykle i dag men kjøre bil. Jeg har hjemmekontor foreløpig, skal senere ta bussen til sykkelverkstedet og hente sykkel med nye piggdekk og forhåpentligvis generelt i bedre stand enn den var da den ble levert inn i går. Mannen: "Bæreren din hang jo bare og slang!" Jepp, det var derfor den måtte på verksted, blant annet.
Postet 20-10-17 kl 09:21 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg måtte starte dagen hos en kunde i dag enda jeg egentlig skulle vært på kontoret. Men jeg klager ikke, for de har veldig god kaffe og i dag fikk jeg til og med smoothie da jeg kom på jobb.

I kveld skal jeg være jobbe i kiosken på klassefesten til 5B. Jeg håper at hovedoppgaven min blir å poppe popcorn, men frykter at jeg skal bruke litt energi på å roe ned overgira 10-åringer.

Det er uansett merkelig å ha så forskjellige unger. Snuppa hadde kommet til å hate meg intenst og overhodet ikke snakke til meg hvis jeg hadde meldt meg til å jobbe på klassefestene deres. Knerten derimot ble skikkelig overlykkelig over at jeg skulle være der.
Postet 20-10-17 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Polyanna sin avatar
Skjønne Knerten, da.

Hva hadde vel livet vært uten en Lillebror i familien??
Postet 20-10-17 kl 09:30 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her startet helgen litt tidligere enn planlagt med syk meg og syk datter.

Etter å ha vært på jobb totalt neddopet i går lovet jeg meg selv at om jeg var like dårlig i dag skulle jeg være hjemme. Når lillesøster i tillegg våknet syk var valget enkelt. Sofadag for oss begge.
Postet 20-10-17 kl 09:38 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Tjprven, det høres veldig kjent ut. Storesøster erklærte uavhengighet i en alder av 15 måneder, mens lillebror fortsatt gjør iherdige først på å klatre inn i magen igjen. Det kjennes ihvertfall slik ut!

Jeg har vært oppe og i farta i mange timer, men er fortsatt ikke på jobb. Nyt kort reisevei, dere som har det!
Postet 20-10-17 kl 10:07 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, hva hadde vel livet vært uten en koseklump av en lillebror.

Det er jo noe godt og trygt med disse superselvstendige jentene som kan og klarer alt i hele verden (føles det som). Men det er virkelig ikke like mye kos.

Jeg er jammen heldig som får oppleve begge deler.
Postet 20-10-17 kl 10:30 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Fredag og kaldt. Måtte skrape is på bilen så kanskje på tide med vinterdekk. Skal på begravelse idag til en gammel nabo. En virkelig bra dame som var som en ekstrabestemor i barndommen. Hun var fantastisk på kjøkkenet og kan enda huske å sitte på det slitne kjøkkenet hennes med en nystekt lompe rett fra takka med smør og sirup på. ��
Postet 20-10-17 kl 10:35 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg kan melde om bra arbeidsflyt fra sofaen - har lagt med en halv dags innsats på noen effektive morgentimer.

Jeg strever med det nyopererte kneet - det er så stivt og vondt og jeg blir litt sprø. I følge folksomharpeil, tar det mer enn fire uker å komme sge på bena etter å ha fått nytt kneledd. Så da får jeg vel bare fortsette å tvinge frem bevegelse i det nye leddet mitt da, mens jeg tar smertestillende og henger på internett.
Postet 20-10-17 kl 10:49 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Kosete lillesøstre er også veldig fine. Men begge mine er fortsatt veldig kosete, egentlig.

Heilo, det er ikke helt sunt nei. Jeg merker at det blir verre med alderen også, makan! :fornærmet: Det ble store mengder ull og sofapassing på meg, så får jeg ta helgen til hjelp.
Postet 20-10-17 kl 10:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Har du byttet hele kneet, Pøblis. Da er det litt av en rekonvalesens du har foran deg, men det blir jo bra til slutt! Postoperativt suger!
Postet 20-10-17 kl 10:56 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Oppdatert 20-10-17 kl 20:41 av Polyanna
Gammel
Sol sin avatar
Det er så fredag i dag, at det gjør godtvondt. Krumme halsen, krysse av ting på lista, komme seg hjem i tide til å få en hel haug jenter på trening og så få meg en skogstur samtidig som de trener. Etterpå er det tacokveld hos venner, det blir deilig.

Det føles som om jeg kunne sovet i mange uker, og sånn sett er det deilig det er helg. Men så er den fyllt av fotball og tidlige morgener, så da så. Gøy å følge opp ivrige unger, da. Digger at de er kule og at de setter oppriktig og tydelig pris på at jeg gjør litt ekstra for dem.
Postet 20-10-17 kl 11:02 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Her var det 15 grader da jeg kjørte på jobb kl 7. Jeg tror ikke vi hadde en eneste morgen med samme temp i juli.

Her er det også deilig fredagsstemning med masse gøy som venter i helga. Bare jobbe littegranne først!
Postet 20-10-17 kl 11:05 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Selvstendige, kosete, begge deler, storesøstre, storebrødre, lillebrødre, lillesøstre, enebarn, fine hele bunten.

Jeg har hatt en bygginspektør på besøk i forbindelse med bytte av forsikring, og han har godkjent huset, med merknader på ting jeg visste om, bare. Og da jeg spurte "ville du byttet det, hvis det var ditt hus?", så svarte han "nei". #1millionspart
Postet 20-10-17 kl 11:52 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Fredag igjen!? Tiden går veldig fort, altså. Og til søndag må jeg begynne å trene igjen også. Damn. Sånn sett kunne denne uka gått litt saktere, altså.

Mannen skal på høsttur med jobben, så jeg og tenåringen blir hjemme alene i helga. I morgen skal han feire bursdagen sin på Egon med sju kompiser og etterpå skal de komme hjem til oss på spillkveld. Det betyr at jeg må tilbringe lørdagskvelden på soverommet. Får ta med meg laptopen hjem fra jobb, slik at jeg har enkel tilgang til underholdning.

Men i kveld skal det bare sløves foran tv-en.
Postet 20-10-17 kl 12:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er hjemme og syk og sliter med å falle til ro med å være det. Burde vært på jobb. Skal skrive noen mailer i løpet av dagen, men formen tilsier lite tankevirksomhet og mest strikk og podcast egentlig.
Postet 20-10-17 kl 12:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg drømte om deg i hele natt, Maverick. At vi jobbet sammen, men det eneste vi fikk gjort var at vi sa til hverandre at "det er helt greit for meg at du gjør det sånn" og at vi spurte hverandre om lov til å tenke, nærmest, slik at vi faktisk ikke fikk gjort noe som helst.
Postet 20-10-17 kl 12:10 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Det høres et snev surrealistisk ut.
Postet 20-10-17 kl 12:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er syk. Det kom akutt i går kveld. Heldigvis lite planer i helgen.
Postet 20-10-17 kl 13:45 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter på Gardermoen og blomstrer, på vei hjem fra Berlin. Savner strikketøyet mitt, men litt googling i går tilsa at det var tryggest å legge det i kofferten siden jeg har metallpinner. Det lengste de ser ut til å strekke seg på Schönefeld er å godta bambuspinner - noen ganger.

Blir godt å komme hjem nå. Ekstra godt siden det er helg!
Postet 20-10-17 kl 13:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God bedring til alle syke.

Jeg har bursdag i dag. Og det er fredag. Så jeg er i grunn ganske fornøyd med dagen.
Litt stress på jobben, but who cares. Det er snart helg!
Postet 20-10-17 kl 14:12 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Mex.
Postet 20-10-17 kl 14:23 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hipp hurra med dagen Mex! Pg god bedring Millen pg Adriene og alle andre syke.
Postet 20-10-17 kl 14:57 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har vært hjemme med sykt barn i dag, etter boken fikk den andre tvillingen vannkopper - 13 dager etternsøsteren. Og med tre ganger så mange prikker stakkar, tror dette blir en kjip natt for oss begge.
Postet 20-10-17 kl 19:57 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Aggghghhhghgggg, jeg har nettopp oppdaget at jeg har strikket feil på bolen på genseren jeg holder på med til den unge frøkna, og må rekke opp femten centimeter. Aghhhhh. Aggghhh. ARRRRGHHH!
Postet 20-10-17 kl 20:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God bedring til prikkete småpalmer!
Postet 20-10-17 kl 20:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Takk, Mave. Hun har slokna nå, så får vi se hvor lenge det varer.
Postet 20-10-17 kl 21:36 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no