Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 12-07-16 kl 06:16 av Kaffestuggu

Snekkeren har nettopp pusset og sparklet kloremerkene på inngangsdøra, så vær litt forsiktige når dere kommer inn i stuggu i dag.

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar

Tidlig på jobb i dag. 4 dager igjen.
Lurer på hvordan jeg skal få tiden til å gå.

Begge guttene er på Vestlandet. Litt hos mormor og litt hos morfar. Tomt i huset uten dem, men det er jo litt godt også. I går kunne meg og mannen feks dra på trening sammen. Det har vi vel ikke gjort på over 10 år.
Postet 12-07-16 kl 07:50 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Åpen stuggu!! Litt tomt hjemme hos meg også Mex, to av tre barn er på Vestlandet, mellomste var ikke hjemme i natt, hun og noen venner hadde LOTR-maraton.

Jeg ble mildt vekket med hviskende sang i øret og pakker på sengen, litt uvant uten det vanlige opptoget av syngende barn og mann, men koselig likevel.

Ut og spise med mannen og mellomste i ettermiddag, hvis hun orker da.
Postet 12-07-16 kl 07:54 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hurra for Akseliane!
Postet 12-07-16 kl 08:11 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen!

Gratulerer Akseliane.

Jeg er på vestlandet, med bare 1 av 3 barn hjemme. 9 arbeidsdager igjen til F. Jeg skal nok få dagene til å gå.
Postet 12-07-16 kl 08:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ligger i en hotellseng i Italia, og om litt må jeg vekke mann og barn slik at vi rekker frokosten. Nå er vi et sted hvor et vennepar av oss holder til. De har barn på alder med våre egne, og gleden over å se andre unger igjen var helt enorm.
Postet 12-07-16 kl 08:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Gratulerer med dagen, Akseliane!

Har med to barn på jobb i dag. Foreløpig sitter de pent i sofaen med hver sin padde. Vi får se hvor lenge det varer. Planen deretter er biblioteket for å låne lydbøker til lang biltur søndag.
Postet 12-07-16 kl 08:41 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gratulerer med dagen Akseliane!

Jeg våknet med et brak klokka 7 indag, av en treåring som datt ut av senga. Dag to av F på nyhytta, nå skal vi møte advokaten vår og ordne med bankkonto slik at vi får betalt regninger her, det er visst lurt har jeg hørt.
Postet 12-07-16 kl 08:44 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hytteidyllen vår ble plutselig forstyrret av digre anleggsmaskiner som kom kjørende forbi kl 0748 i dag. De står 50 meter borte i veien. I følge vegvesen.no skal de holde på hele uken.
Postet 12-07-16 kl 09:12 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Oops! Gratulerer med dagen, akseliane!
Postet 12-07-16 kl 09:13 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja. Gratulerer så mye med dagen, Akseliane!
Postet 12-07-16 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Akseliane!

Jeg forsov meg i dag, våknet et kvarter før jeg skulle være på jobb. Ble bare 15 minutter for sen, så det gikk heldigvis greit.
Postet 12-07-16 kl 09:43 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
Vi er på vei på ferie. Foreløpig er vi litt trøtte men det kommer seg nok.
Postet 12-07-16 kl 09:46 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tusen takk dere!
Postet 12-07-16 kl 09:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, pøblis, det hadde gjort meg helt gæren!

Dra på utflukter?
Postet 12-07-16 kl 09:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Hurra for Akseliane!

Fire dager igjen på jobb før F. Hipp hipp. Stille og rolig hos meg også, mannen er på jobb (ukependling) og kidsa er hos svigers.

I kveld skal jeg på byen og drikke meg gladfull har jeg tenkt. På en helt vanlig tirsdag. Gleder meg, er lenge siden sist ass. Sånn bortsett fra jobb-greier.
Postet 12-07-16 kl 10:19 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Akseliane.

Vi har hjemmeferie og maler hus. Dessverre er det ikke blitt den fine sommeren vi hadde håpet på og jeg skal innrømme at det er ganske anstrengende å bekymre seg sånn for været som jeg gjør nå. Men vi blir ferdig med de to første veggene i dag. Får flyttet stillaset i morgen og værmeldingen tilsier at de neste blir lettere.

Ikke den morsomste sommeren for jentene, men de er store nok til å både hjelpe til og underholde seg selv. Men det er klart at alt hadde vært bedre om det hadde vært bedre vær.
Postet 12-07-16 kl 10:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmeferierende disse dagene her også. Kino igår, kanskje IKEA idag. Hittil bare litt klesvask og frokost. Ja også har jeg ordnet både autogiro og eFaktura i nettbanken, fra sånn sinker som sender faktura i posten eller enda verre, på Mail....de detter raskt nedfor kanten for å si det sånn. Må vel trene litt idag også, kanskje.
Postet 12-07-16 kl 10:44 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg HATER å få faktura på e-post. Uten unntak leser jeg dem på et tidspunkt da jeg ikke kan legge dem inn i nettbanken med en gang, og da forsvinner de fort nedover lista og blir avglemt. Har ikke tall på hvor mange purringe jeg har fått fra Klarna.

Går det an å legge inn Klarna som e-fakturautsteder, uten at man må legge inn for hver plass man handler og bruker dem?
Postet 12-07-16 kl 10:58 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen fra Lilongwe! Laaang reise ned hit, men det gikk veldig greit. Visumkøen på flyplassen derimot var legendarisk og veldig typisk Afrika. Først en kø for å få visumet aproved. Deretter ny kø for å betale visumet. Deretter en siste kø for å få klistremerke i passet. Til slutt passkontroll. Det tok nærmere to timer.

Nå skal vi straks kjøre litt rundt i byen.
Postet 12-07-16 kl 11:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Stompa: På min Outlook kan jeg flagge eposter jeg syns er viktige og som jeg vil ta vare på inntil videre. Du kan legge eposten inn som gjøremål for eksempel. På gmail kan man sette en stjerne, markere at den er viktig. Du kan lage etiketter og ha faner der du sier at f.eks. alle eposter fra klarna sendes til regningsfanen f.eks. Jeg tenker de fleste eposttjenester i dag har et eller annet system for sortering av epost?
Postet 12-07-16 kl 13:19 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
I Bergen. Sovet hele natten uten barn i sengen, til ni! Sløv dag etter litt strabasiøs biltur med unge som plutselig var bilsjuk for første gang (3 ganger for sikkerhets skyld) og ekkel situasjon med trailer som drev forbikjøring i motgående felt i sving på vestlandsveier. Nå lufter moren min de små, og jeg og mannen skal på romantisk utflukt til Kiwi.
Postet 12-07-16 kl 14:02 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Nasse: Jeg bruker ikke Outlook til den private e-posten, og heller ikke gmail (er en online-adresse). Jeg leser stort sett e-postene på telefonen, og appen er egentlig ganske lite brukervennlig. Må lete litt og se om jeg kan flagge på et eller annet vis.
Postet 12-07-16 kl 15:36 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Akseliane!

Batteriet i mobilen min har begynt å bule, etter bare tre år! Og jeg vil ikke ha ny mobil! Heldigvis er det mulig å få tak i nytt batteri.
Postet 12-07-16 kl 16:23 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, gratulerer til Akseliane! Where are my manners!
Postet 12-07-16 kl 18:11 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Stompa: Online kjenner jeg ikke til dessverre. Jeg bruker heller ikke outlook'en til private epost. Der bruker jeg gmail. Jeg håper du finne en løsning.

Gratulerer, Akseliane.
Postet 12-07-16 kl 19:07 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Pussig fenomen: 5 barn leker fredelig ute. Når de er tre ender det med krangel. HVER gang!
Postet 12-07-16 kl 20:21 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tusen takk for gratulasjoner dere!!

Har hatt en minifeiring med mannen og mellomste, mat på Cargo etter jobb, hyggelig men litt støyete og faktisk nokså røykfullt på utedelen, jeg var superfornøyd sist, så litt mellomfornøyd i dag. Men hyggelig å være ute! Oslosommer altså!
Postet 12-07-16 kl 22:31 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har gjenoppdaget tinto de verano og det med is på takterrassen min er helt supert i dag altså.
Postet 12-07-16 kl 22:33 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no