Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 16-05-20 kl 09:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Våken, men den eneste. I dag skal det bakes, ryddes, strykes og vaskes en bil. Tror det må shines litt utenfor huset også.
Postet 16-05-20 kl 09:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal til et vennepar i dag, til kaffe i hagen. Gleder meg veldig. Mulig jeg må ofre morgendagens antrekk en ørliten tanke også.
Postet 16-05-20 kl 09:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Ingen store planer i dag. Må handle inn til i morgen, samt lage kake. Ellers planer om å binge tv-serier. Været tilsier november og høststorm med enn mai
Postet 16-05-20 kl 09:44 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen.

Bare jeg oppe, kjæresten sover enda, ungene er på hytta til mamma og pappa.
Vi har ingen store planer i dag, må en liten tur på Europris for klortabletter til Spabadet vi satte opp i går.

Jeg var litt usikker på hvor nødvendig det spa-badet var, men lot tvilen komme det til gode, og gjett om jeg er glad for det. Det gjorde underverker for min støle, stive kropp, selv om vi satt ute i det i snøvær.
Snøvær 15 mai liksom.. Jeeeez.

Nå gjenstår bare å få til skjerming på den siden av veien, vi vises ikke når vi sitter oppi, pga rekkverket på verandaen, men når vi går oppi vises vi litt bedre enn jeg liker. Også skal det opp litt lys og sånn etterhvert. Det står på verandaen rett utenfor soverommet vårt, så det er egentlig utrolig praktisk.

Ettersom det blir hjemmesommer så blir endel slikt som det kjekt å ha utover sommeren. Vi skal få opp basseng til ungene også, tror kjæresten mumlet noe om oppvarmet der også, men sånn som været er nå, så haster ikke det på noen uker.
Postet 16-05-20 kl 09:52 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
I sør er det sol og ganske fint, men ikke veldig varmt. Dropper bunad i morgen, så må på jakt i skapet og stryke noe.
Postet 16-05-20 kl 10:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Eldste prøver å få klipt seg. Tror ikke kølappsystemet følges gitt.
Postet 16-05-20 kl 11:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
I vest er det verken sol eller noe som ligner som fint. 2 grader, sludd og særdeles lavt skydekke. Rettelse, det snør. Huset er møkkskittent, sovet dårlig og er veldig vondt i viljen. Tror jeg bare sitter her en stund til med kaffe og venter på inspirasjon.
Postet 16-05-20 kl 11:59 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Oppdatert 16-05-20 kl 12:14 av Fintdethei!
Gammel
Selma sin avatar
Jeg har laget marsipankake og sitter nå og småspiser reste-marsinpan. Er det rart bunaden er trang?


Mathandel er unnagjort og jeg psyker meg opp til en trimtur. Jeg tror aldri jeg har vært så værsyk som jeg er nå. Ei uke med snøvær i mai tok virkelig knekken på humøret. Med tidenes kaldeste 17. mai i vente så er jeg egentlig glad dagen kan tilbringes hjemme
Postet 16-05-20 kl 12:17 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg handlet og vasket i går, så her blir det en vanlig lørdag uten stress. Skal lage chili i morgen, da kommer stefar og nevø til middag. Lager mat som kan stå og putre, så kan Herremannen få hvis det passer - han er russ og skal være med "gutta". Ingen kake, men jeg har kjøpt inn bær og vaniljekesam.
Postet 16-05-20 kl 12:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her var det ikke nysnø da jeg sto opp, for første gang på minst ei uke. Sol også. Skal gå meg en lang tur, tenker jeg.
Postet 16-05-20 kl 12:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg så for meg en 17-mai uten stryking og baking, men neida. Nå skal mellomste på champagnebrunch, yngste på vennefrokost, og begge vil ha bunad. Vi har invitert oss til svigers på rømmegrøt og grilling, og svigerfar vil ha pavlova. Så da blir det en vanlig 16.-mai i heimen, med strykejern og eggehviter.
Men først skal jeg sitte under teppet mitt med kaffe og strikketøy mens jeg skuler ut på 4° og regn/hagl. Kom mai, du skjønne milde, my ass!
Postet 16-05-20 kl 12:41 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har bakt marengsbunn til Pavlova. Vi får besøk av min mor og hennes samboer for grilling i morgen ettermiddag.

Mamma er 68 år og har nå definert seg ut av risikogruppa siden hun ikke har noen av de farlige underliggende sykdommene. Og hun mente feiring av 17. mai med barn og barnebarn bille gjøre godt for mental helse.
Postet 16-05-20 kl 13:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg skal på lekeplass med liten nevø. I regn og sludd. Men jeg er godt kledd og skal få det fint.

Hjemme har jeg bakt browniebunn som etterhvert skal få en bringebærmousse på. Og så skal jeg bake verdens beste når jeg kommer hjem.

Med dette været er det litt greit å ikke skulle til byen i morgen. Når jeg får bunader og champagnefrokost er jeg egentlig fornøyd.
Postet 16-05-20 kl 13:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg har flyttet meg fra senga til stolen på stua. Eldste lagde latte til meg uten at jeg trengte å spørre. Mannen er motvillig ute med de to yngste for å handle det de trenger til i morgen. Jeg er tilbake til normal snufsete i dag, men bruker forkjølelsen for alt den er verdt.
Postet 16-05-20 kl 13:49 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Dusjen er vasket, klær til yngste er strøket samt flaggene og bordet dekket. Hvis vi skal bruke sølv må jeg pusse, men det blir nok til det. Eldste baker så kjøkkenet flyter.
Postet 16-05-20 kl 14:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da ble det klipp til slutt, køståing for donuts og innom butikk for det som manglet. Nå er alle høye på sukker og sitter foran hver sin skjerm.
Postet 16-05-20 kl 14:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Pavlova: check, grillmat:check, maling: check og mannen vasket vinduene. Vi skal ha et lite barnetog i nabolaget, med flagg og faner og korpsmusikk (på høyttaler) og etterpå blir det pølser og is og leker. Hørte noen av naboene skulle ha bunad, men jeg skal strekke meg til kjole!
Postet 16-05-20 kl 15:09 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Toro pavlova i boks, og har vasket vindu. Lurer på hva vi skal ikle oss i morgen, med 2 pluss. Skal en liten tur i nabolaget bare, og så hjem med litt familie på is og kaffe. Bunad utgår.
Postet 16-05-20 kl 18:02 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har bakt to kaker og laget eggesalat og skagenrøre. Og nå har lillesøster (16) funnet ut at det er på tide å øve seg på å stryke bunadsutstyr selv. Så hun stryker og jeg veileder.
Postet 16-05-20 kl 19:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Puh! Vinduer vasket, luket rundt forbi, og nå endelig sukkerbrød i ovnen.

I morgen skal yngste og jeg bake sjokoladekake. Mannen og jeg skal pynte bløtkake, alle skal ned for å se på båttog, og så blir det et kakebesøk og et grillbesøk. Fin 17. mai!
Postet 16-05-20 kl 22:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Her gjenstår å rydde kjøkken og stryke en bukse og bluse til meg. Fort gjort.
Postet 16-05-20 kl 22:22 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no