Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 11-05-17 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 49

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Snø!
Postet 11-05-17 kl 08:04 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I Tromsø er det strålende sol, men direkte varmt kan man ikke påstå at det er. Jeg er syk, og lurer på om jeg bare skal bli på hotellrommet siden jeg strengt tatt ikke har noen oppmøteplikter i dag, men det er vel kanskje trolig at jeg kreker meg bort på kontoret likevel.
Postet 11-05-17 kl 08:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har bare lyst til å gråte når jeg ser ut av vinduet i dag.
Postet 11-05-17 kl 08:10 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Postet 11-05-17 kl 08:15 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Vår i Norge! Surt og kaldt, uten tvil. Min sympati er hos ungene, de har jobbet hardt for å få delta på Tinestafetten i går, og været gjorde det ikke akkurat til en opptur. I dag er skolen vårs tradisjonsrike skolestafett, jeg har i sin tid deltatt på den, og snøen ligger i skogen der de skal løpe. Flaks at den uttatte ungen kan låne mine terrengsko, jeg ser for meg det ville vært veldig glatt på stiene der hun skal løpe med vanlige sko. Tvi, tvi! Mor skal snart ut og stå i kø med resten av nabolaget.
Postet 11-05-17 kl 08:22 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Ikke før hadde jeg skrevet her, så kom melding fra skolen om avlyst stafett. Jeg håper virkelig, for ungenes skyld at den blir arrangert senere i år, det er et høydepunkt, særlig for 7. klasse.
Postet 11-05-17 kl 08:25 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sol og nydelig vær i Bergen i dag.
Jeg skal jobbe litt, og så skal jeg ut og spise og på teater med norskklassen min. Det nærmer seg muntlig eksamen, og dramatikk står på pensum.
Postet 11-05-17 kl 08:38 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal på en byvandring med jobben i dag. Det kan jo bli interessant i dette været. Jeg har ullstrømpis, ullgenser, tykk og vanntett vinterkåpe og ullskjerf. Jeg trodde ikke det skulle være nødvendig i mai, men det er det.

Jeg er trøtt etter å ha vært på konsert litt for lenge i går kveld, men det var sammen med min datter. Så det er utelukkende mangel på søvn som er problemet.

.... så jeg burde kanskje gå og hente meg litt kaffe.
Postet 11-05-17 kl 08:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg vil ofte til Bergen, i dag mer enn noen gang.

Jeg har gjemmekontor, har allerede skrevet en analyse av et Ibsen-verk og skal kaste meg over Dag Solstad snart. Alt dette mens jeg fyrer som besatt i vedovnen. Mai, ass.
Postet 11-05-17 kl 08:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Heldigvis i mye bedre form i dag enn i går. Jeg fikk vel demonstrert min ekstroverte natur. Etter en anstrengende jobbdag gikk jeg rett på å holde et tretimers kurs og fordi det var hyggelige deltakere som pratet godt, så gikk jeg ut med 10 ganger mer energi enn jeg gikk inn med.

I dag må jeg skrive. Nå er det snart ikke rom for mer prokrastinering.
Postet 11-05-17 kl 09:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har snø, sommerdekk og hjemmekontor. Kaffe inntatt, hjalp ikkenoe. Helgen er belagt med loppisvakter for hele familien, men jeg har søndag fri da. Men først overleve resten av uken. Kakebaking og vaffelrørelaging til nevnte loppis i kveld, kanskje en treningstime om man kan kjøre på sommerdekk da.
Postet 11-05-17 kl 09:11 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Marsjøvelse for korpsbarna i dag, det kan bli en prøvelse for noen og enhver. Jeg er fysisk sett på jobb, og prøver å få gjort litt mens jeg venter at det forhåpentligvis kommer inn bud på huset vårt.
Postet 11-05-17 kl 09:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har nådd det stadiet i pakkinga der jeg bare går hvileløst rundt og lurer på hva jeg skal gjøre, og ender opp med å gjøre ingenting.
Postet 11-05-17 kl 09:28 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det ligger nesten 30 cm snø i marka og jeg hørte på radioen at skiforeningen driver og kjører opp løyper.

Selv tok jeg på meg gule støvler i dag, for alt blir bedre med gule støvler, selv snø i mai. Og det som er så fint med denne snøen er at den forsvinner jo fort, og med seg tar den all bjørkepollenet også.
Postet 11-05-17 kl 09:41 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Hvordan er det med ladepunkter på Gardermoen? (Da tenker jeg på stikkontakter til PC o.l. på avgang utland, ikke EL-billading, som google trodde jeg var ute etter.) Har noen timer å vente og tenkte å sette opp camp et eller annet sted.
Postet 11-05-17 kl 09:44 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Fløyel sin avatar
Jeg skulle på en årlige vårvandring langs Akerselva med kunder i dag, den ble avlyst gitt.
Postet 11-05-17 kl 09:47 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Noen år er det greit å være kronisk sent ute med å legge om til vinterdekk. For nøyaktig ett år siden endte jobbsykleturen min på legevakt med kutt, skrubbsår og brudd. For tre år siden hadde vi konfirmant.
Postet 11-05-17 kl 09:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Oppe og i full gang på jobb. Formen er heldigvis bedre enn tidligere, og på plussiden idag: frisørtime.

Helga tror jeg å skal bli bra så da er ikke livet så værst idag.
Postet 11-05-17 kl 10:01 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Albertine: Det finnes noen sånne "barbord" med kontakter, men der må man stå og lade. Ellers er det kontakter her og der langs veggene, man må bare lete litt.
Postet 11-05-17 kl 10:04 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Det er 51 dager til jeg skal til Mallorca. Det er 23 grader der for øyeblikket.
Postet 11-05-17 kl 10:12 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Stor sympati til alle nedsnødde. Jeg har gått lang morgentur i lysløype med hard snøsåle, i strålende sol, og lurer på om jeg er littegranne glad i dag.

Lykke til med hussalget Celebelen!
Postet 11-05-17 kl 10:13 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Torsdag og jeg har kaffe.
Postet 11-05-17 kl 10:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Takk, Poly.

I dag kom dødsannonsen til klassekameraten til eldstemann. Jeg synes det er utrolig tøft av foreldrene å skrive at hun valgte å avslutte livet, og at de ikke ønsker oppmerksomhet i denne tunge tiden. Hjertet mitt blør for dem, for en grusom opplevelse.
Postet 11-05-17 kl 10:23 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å herregud, Albertine! Så skrekkelig fælt, det er virkelig umulig å forestille seg!
Postet 11-05-17 kl 10:35 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Ja, jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å oppleve noe sånt. Det verste er at jenta faktisk har brukt et våpen, tenk så grusomt det må være for den som eide det våpenet. Uff, jeg klarer ikke å tenke på det.
Postet 11-05-17 kl 10:37 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så forferdelig, Albertine!
Postet 11-05-17 kl 10:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Herregud, ja! Jeg kjenner jeg får pusteproblemer av å tenke på det. Jeg har alltid vært nesten irrasjonelt redd for at mann/barn skal ta selvmord, så jeg kjenner redselen stige når jeg hører om slike grusomheter.
Postet 11-05-17 kl 10:56 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Var ikke meningen å kuppe toffen, altså. :ynnsjyld:

Har bakt ut boller og kanelsnurrer til ungene, sånn at de blir møtt av deilig duft når de kommer hjem og mamma er borte.
Postet 11-05-17 kl 11:14 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Så på nettet i går, tror jeg det var, at Trondheim kommune hadde sendt ut brev fordi det var en økning i selvmord. Det er bare tragisk.

Man aner jo ikke hva som foregår inni hodene på andre mennesker, så jeg tenker at det beste vi kan gjøre er å være gode medmennesker og å stå trygt i oss selv, bli mer fornøyd med hva vi har og er, og ikke ha så innmari mye fokus på alskens uvesentlige overfladiske greier. Sånn jfr. dronningens kropp.
Postet 11-05-17 kl 11:42 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Den artikkelen om Dronningen var altså så umåtelig ufin. For et samfunn vi lever i! Fjollemedier må settes på plass.
Postet 11-05-17 kl 11:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg kom over en kommentar på Facebook der noen kommenterte vekta til Sverre Magnus. Sånt gjør meg sint!
Postet 11-05-17 kl 12:02 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja, de hadde vel sågar omtalt han som Smørbukk? Verden er syk, herlighet.
Postet 11-05-17 kl 12:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jepp, Smørbukk. Voksne mennesker. Utrolig.
Postet 11-05-17 kl 12:31 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
For en fæl sak, Albertine. Håper de andre i klassen tar godt vare på hverandre.
Postet 11-05-17 kl 12:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, smørbukk, og utløst av at han holdt fingrene opp til et forsiktig "V"-tegn på balkongen. "Rampestreker".
Postet 11-05-17 kl 12:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Han er et BARN! Synes han oppførte seg både morsomt og eksemplarisk.
Postet 11-05-17 kl 13:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
... og dabbet. Jeg syns det er godt å se at de ikke er redd for å tulle litt på slottsbalkongen, og rett og slett oppfører seg som alle andre kids.

Jeg leste også den "smørbukk"-kommentaren, herregud så teit! Voksne mennesket skulle skamme seg.
Postet 11-05-17 kl 13:02 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Han er en helt normalt utseende gutt på 11 år og som oppfører seg ganske så fint, men helt aldersadekvat. Jeg liker ham enda litt bedre når han gjør sånt. Han viser at de kongelige er folk de også.
Postet 11-05-17 kl 13:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg synes vi har en fin konge, men slike saker som dette forsterker bare min tro på at vi bør avskaffe monarkiet, ikke minst av hensyn til kongefamilien selv. Tenk å bli født inn i et sånt sirkus!
Postet 11-05-17 kl 13:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er veldig lite tilhenger av monarki, men synes kongefamilien tross alt er veldig fine. En 11-åring må da få lov til å finne på litt sprell og den sekvensen hvor Haakon hopper rundt og synger for foreldrene sine er episk.
Postet 11-05-17 kl 13:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Ja, altså, jeg mente ikke at barnas oppførsel var grunn til å avskaffe monarkiet, hvis det var noen som tolket meg dit? :justchecking: Kommentarfeltets oppførsel, derimot...
Postet 11-05-17 kl 13:39 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Kobler dere smørbukk til å være overvektig? Det gjør ikke jeg. Smørbukk er riktignok ikke tynn, men heller ikke overvektig, og er mye mer enn bare størrelsen på kroppen. Det er mange som aldri kan se ut som smørbukk uansett vekt, og andre som gjør det, uansett vekt. Jeg synes smørbukker er veldig skjønne og tenker på det som en positiv betegnelse. Smørbukker er positive og smilende.


Når det er sagt, det er en stor uting at enten det ene eller andre er skrives om utseende og vekt. Til både prinser, dronninger og alle andre. Jeg går heller ikke rundt og kaller gutter eller menn for smørbukker, selv om det for meg er positivt.
Postet 11-05-17 kl 13:40 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Smørbukk er en blond, smilende og litt overvektig gutt i mitt hode.
Postet 11-05-17 kl 13:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg digger at han dabba. Meg og jentungen har ledd av det i dag. Sikker på at han vedda med kusinene om dei trur at han tørr, og så gjer han det. Han er så skjønn og så barn, nett slik som dei skal vere. Og hu jenta til Marta Louise som stod med haka ned på kanten av rekkverket og såg ut som ho var superttrøtt. Digger det.
Postet 11-05-17 kl 13:46 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Sitat:
Smørbukk er en blond, smilende og litt overvektig gutt i mitt hode.
I mitt hode trenger han ikke være overvektig, men være litt rund i kinna.
Postet 11-05-17 kl 13:48 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Slik starter eventyret: "Det var engang en kjerring som satt og bakte. Hun hadde en liten gutt, han var så tykk og fet og ville så gjerne ha god mat, og derfor kalte hun ham Smørbukk."
Postet 11-05-17 kl 13:54 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg har alltid tolket Smørbukk som en betegnelse på en overvektig gutt.
Postet 11-05-17 kl 13:56 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Det ante meg. Jeg har ikke lest eventyret, jeg har bare bildene av smørbukk i hodet. Jeg har alltid likt det ansiktet, og i tegneseriene er han ikke spesielt tykk. Også kan det sikkert ha noe med å gjøre at moren min brukte uttrykket positivt.
Postet 11-05-17 kl 13:57 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Eventyret om Smørbukk
Det var engang en kjerring som satt og bakte. Hun hadde en liten gutt, han var så tykk og fet og ville så gjerne ha god mat, og derfor kalte hun ham Smørbukk; og så hadde hun en hund de kalte Gulltann.
Det er jo ikke tvil om at Smørbukk fra eventyret var overvektig. Og bare det å komme på å kalle en gutt for det, offentlig person eller ei.
Postet 11-05-17 kl 13:57 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no