Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 02-08-18 kl 08:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Først?

Er på jobb, og har kaffe.

Skal bare skrive bittelitt på en kommentar, og så er det ut i produksjonen igjen, og til P2 på hørselvernradioen.
Postet 02-08-18 kl 08:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
På jobb igjen i dag. Det ville seg virkelig ikke for snuppas lag på Norway Cup i går, så de tapte mot et lag de normalt sett ville slått. Men sånn kan det gå. Det var gråt og tenners gnissel for mange, men snuppa var godt fornøyd. To av spillerne fra a-laget tok henne nemlig til side og ga henne masse skryt etter kampen, så totalt sett var det godfølelse i massevis.

I dag er det jobb, før knertens lag skal spille to kamper i morgen som jeg vil få med meg.

Det er jammen godt jeg avtalte "halvveisuke" med sjefen min.

... men aller først - kaffe.
Postet 02-08-18 kl 09:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Snart 2 barn på vei til aks og bhg. Også får vi se hva jeg finner på.
Kinotur i kveld å se Mamma Mia, Here we go again.
Jeg trenger feel good film nå.
Postet 02-08-18 kl 09:18 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
På jobb. Men det blir kort-ish dag, for jeg flyr til Trøndelag i ettermiddag. Skal i begravelse pluss finne ut om det er noe jeg kan gjøre for moren min, som har havnet på sykehus. Ikke akkurat noen kosetur. Akk, ja.
Postet 02-08-18 kl 09:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har kommet meg på jobb. Var hyggelig med flere kollegaer til stede i går. Plan for dagen er fortsaatt gjennomgang av elevarkivet.
Postet 02-08-18 kl 09:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Norway cup er virkelig cup-er-cup for eldstes lag. De tapte alle innledende kamper, gikk videre til B-sluttspill (for det gjør alle), hadde ingen forventninger der, men har nå vunnet to kamper og skal spille åttendedelsfinale om en halvtime. De er så utrolig fornøyde!
Postet 02-08-18 kl 09:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hva gjør jeg her, forresten? Ut i produksjonen med seg!
Postet 02-08-18 kl 09:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Hjemmekontordag her. Minsten pusler i seg frokost, og så skal vi etterhvert tusle ned i barnehagen. Den lille spaserturen gjennom nabolaget er altså så koselig!

Og så kaffe og jobb og sånn, jada. Heldigvis er hjemmekontorkaffen vesentlig bedre enn jobbkaffen.
Postet 02-08-18 kl 09:33 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg holder på med den aller-aller-aller kjedeligste arbeidsoppgaven min. I går sutra jeg såpass at sjefen sa jeg kunne kjøpe sjokolade på jobbens regning.
Postet 02-08-18 kl 09:39 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Jeg nyter fortsatt barnefri. I dag tror jeg at jeg skal rydde soverommet mitt også er planen ut å spise i kveld.
Postet 02-08-18 kl 09:52 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Eia: jentene mine er ikke så seiersvante, så de hadde egentlig håpet på b-sluttspill. Men så vant de alle innledende kamper, og dermed var det rett ut av a-sluttspillet i første kamp. Ja, ja.

Mannen min er trener for laget til snuppa, og han var nok mer skuffa enn henne i går, må jeg innrømme. En ting er å tape når man har spilt godt, men i går ble de bare løpende imellom og fikk ikke til noen ting.
Postet 02-08-18 kl 09:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Liv sier her at motstanderlaget deres er vanskelige å spille mot, Tjorven. De ser liksom ikke så gode ut, men er bedre enn man skulle tro.
Postet 02-08-18 kl 09:58 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Takk, Bluen. I går var det bare røde spillere overalt og ingen blå. Helt motsatt av hvordan det hadde vært dagen før da det var vi som styrte spillet.
Postet 02-08-18 kl 10:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På jobb, har kaffe og klar til å prøve å få gjort noe. Det er liksom så rolig her.
Postet 02-08-18 kl 10:02 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
A-sluttspill for jentene våre i dag kl 15.
Postet 02-08-18 kl 10:14 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Mye spenning på cup, ser jeg! Håper alle har det hyggelig og at ingen får nidviser mot seg og sånt. I går hadde det visst blitt slåsskamp mellom foreldre og besteforeldre (!) på to lag på 05, så det kan visst være litt forskjellig...

Vår nevø har visst storkost seg, virkelig en opplevelse, tror jeg!

Jeg er på jobb og MÅ få hjernen i gir!
Postet 02-08-18 kl 11:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Cup er cup. Vi opplevde det samme i fjor Tjorven. Da vant jentene alt for mye i innledende runde, og tapte den første sluttspillkampen surt. Jeg hadde tenkt meg til sletta og se nevøen min i dag, men de røk ut i går, det var ikke ventet. Så nå får jeg konsentrere meg om å arrangere neste cup for egne jenter i stedet, og se om jeg kommer over trøttheten etter at toget vårt var nesten tre og en halv time for sent tilbake fra Stockholm i natt!
Postet 02-08-18 kl 11:15 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå har de som vi tapte mot i går vunnet 8. delsfinalen mot et tysk lag som vi så litt på og som vi syntes var kjempegode. Så snuppa ble ganske letta. Venninna hennes er videre til kvartfinale, så hun må visst opp på sletta og heie.
Postet 02-08-18 kl 11:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gutta våre tapte B-åttendelsfinalen i sin klasse, så nå er det fri frem til hjemreise i morgen formiddag. Veldig god innsats, har jeg fått rapportert.
Postet 02-08-18 kl 11:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jobbdag nummer to etter ferien, om mulig enda trøttere enn i går. Men det begynner å skje ting, så det går seg til. I kveld skal jeg på festival, det er jommen meg mange år siden sist! Håper været holder.
Postet 02-08-18 kl 11:41 av ingling ingling er ikke aktiv
Oppdatert 02-08-18 kl 12:49 av ingling
Gammel
007 sin avatar
Min røk ut i går kveld, vant første kamp i A-sluttspillet og tapte neste. Helt greit, det var en sliten gjeng med etter hvert mange vondter. Vi kjørte fra Ekeberg 18.45, og var hjemme 01.45. Vi hadde en halvtimes stopp på Geilo, men ellers gikk det i ett.

Jeg har ikke stått opp enda, men jeg tror det regner ute. I så fall betyr det husvask og ikke fjelltur.
Postet 02-08-18 kl 12:10 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Vi spiller i J12 og uten sluttspill, men hadde «gruppefinale» nå mot et lag som stod med tre seire og én uavgjort. Heldigvis ble det aldri spennende - 7-0 til våre jenter, til tross for at de andre hadde én spiller mer på banen halve kampen. 36-2 i målforskjell nå etter fem kamper føles nesten uvirkelig.
Postet 02-08-18 kl 13:04 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
En kollega var innom med pakistansk mango. Lunsjen ble plutselig mye mer attraktiv!
Postet 02-08-18 kl 13:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har nedtrapping på sukker. godterier og is og det er alt jeg kan tenke på akkurat nå.
Postet 02-08-18 kl 14:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Wow, det var litt av en målforskjell, Bluen. Våre ble slått ut av et lag med 31-1 i målforskjell, de var sjanseløse.
Postet 02-08-18 kl 14:42 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Kan hende det er nå det for alvor begynner å betale seg at de spiller i gutteserien. Jentene deres kom jo langt - veldig bra gjort!
Postet 02-08-18 kl 14:45 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Ja, for å være et lite lag i en liten klubb klarte de seg veldig bra. De spilte i klassen jenter 16, men de er bare 15 og 14 år.
Postet 02-08-18 kl 14:56 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Tretti mål
Barnefotball er brutalt!
Postet 02-08-18 kl 15:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mange flinke fotballbarn her! Min j10-spiller sutrer over at laget ikke er påmeldt noen kule cuper.

Jeg har innsett at det er en skarve uke til barnet mitt flytter hjemmefra. Jaikes!
Postet 02-08-18 kl 15:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er enda i skyene etter den magiske opplevelsen på Preikestolen i går. 2000 mann i mørke på kino og de samme 2000 gående nedover stien med hodelykter var ett utrolig vakkert skue.
Postet 02-08-18 kl 15:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Kan tenke meg det var flott, Frøy, leste om det på nettet. Var filmen bra? Kan den sees av 10-åring?
Postet 02-08-18 kl 16:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Filmen holdt høy karakter med mange overraskelser, men jo en tiåring som liker action vil kose seg med denne.
Postet 02-08-18 kl 16:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hovedpersonen mener og at Preikestolen var magisk som kinosal https://www.instagram.com/p/Bl_DPVWg...d=6ew66ryjsbyo
Postet 02-08-18 kl 23:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Utrolig kult, Frøy, skjønner at det var en magisk opplevelse!!
Postet 03-08-18 kl 01:25 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no