Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 11-05-20 kl 08:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Ny uke, nye muligheter!
Postet 11-05-20 kl 08:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppe og i god tid før jeg behøver. Time hos torturisten før jobb.
Postet 11-05-20 kl 08:48 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Kalenderen begynner å fylle seg opp, må ligner det mer på mai. Tre Teams-møter og undervisning før generalforsamling i borettslaget i kveld. Jeg skal møte f o l k!
Postet 11-05-20 kl 08:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Jeg er den heldige vinneren av et skrallesett. Aner ikke hva det er, men vinn er vinn, så jeg er fornøyd. Fridag i dag. Har et møte, og skal få til en sykkeltur.
Postet 11-05-20 kl 09:13 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er jo gull, Kaija! Jeg måtte låne et av kjæresten senest i helga (ved montering av trampoline). Det er kjekt å ha i verktøyboksen.
Postet 11-05-20 kl 09:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontoret. Jeg er riktignok 50 % sykemeldt fremdeles, men i dag har jeg funnet ut at jeg jobber på starten og slutten av arbeidsdagen. Midt på dagen må jeg ta bilen på verksted for å få fiksa en steinsprutskade. Sånne ting er virkelig MYE enklere når man har hjemmekontor.

Snuppa skal på skolen i dag. Ikke vanlig skole - de skal på skogstur. Men hun får møte folk fra klassen og lærere. I løpet av dagen får vi nærmere beskjed om opplegget for de mer vanlige skoledagene.

Knerten starter i morgen, og han gleder seg også veldig. Han sier at han nå faktisk har savnet alt bråket i klasserommet.
Postet 11-05-20 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Læreren, som har undervist fra stuen i to måneder, har gått på jobb, så i dag har jeg stuekontor i stedet for å sitte på soverommet. Jentene skal ikke på skolen før senere i uken, men de sitter uansett på rommene sine.

Jeg blir etter hvert den eneste som blir sittende hjemme og jeg har ikke fått noen signaler på når jeg kan gå tilbake.

Det har vært en fin helg og jeg er spent på nok en hjemmeuke. Men jeg har veldig hyggelige planer til helgen igjen da.
Postet 11-05-20 kl 09:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg hadde sett frem til å få hjemmekontoret helt for meg selv denne uken, da ungene skal på skolen igjen. Men de skal selvfølgelig ikke på skolen de samme dagene, har jeg flaks så skal de begge ut av huset på torsdag med det er vær avhengig.

Jobb skal jeg ikke på før tidligst Juni, men det er snakk om at jeg fort ender opp på hjemmekontor ut året.
Postet 11-05-20 kl 09:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Her er det fortsatt fullt hjemmekontor og -skole, men moralen er nok noe bedre nå som de vet at de får noen dager på skolen også. Selv må jeg se å sparke meg i gang nuh!
Postet 11-05-20 kl 09:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mandag, lillesøster er fulgt på skolen. 10.klassingen starter i morgen mens mellomste starter på torsdag. Det blir bra, men også litt rart at flere plutselig skal ut av huset. Jeg får begynne på min trening igjen i dag. Mannen underviser på vgs - og har ikke fått noe beskjed om når han er forventet tilbake i klasserommet. Han har avgangsfag, men ikke avgangselever, og heller ingen naturlige klasser - så det spørs om det blir undervisning fra pikerommet på ubestemt tid.
Postet 11-05-20 kl 09:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Storebror har nettopp syklet til skolen for første "ordinære" skoledag, og lo godt da jeg sa at han måtte huske å ikke klemme noen. "you know mom, i am autistic, I do not hug" Hehe.

Lillesøster skal på skolen fra 10.00 og noen timer, foreløpig er motivasjonen hennes god, til henne å være, måtte det vare sier jeg bare. "Ordinær" skole på henne fra torsdag av. Men bestekompis er på skolen i dag også, så det tror jeg hjelper litt, iallefall ettersom han må være 0830 til 1400, mens hun får dra når hun er ferdig med dagens oppgaver.
Postet 11-05-20 kl 09:45 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Trøtt i trynet. Startet jobbdagen med å drikke kaffe i sofaen og høre på jobb podcast.
Postet 11-05-20 kl 09:56 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret. Ungene begynner på skolen i morgen, så de sov da jeg dro.

Må sjekke kalenderen, mener jeg har et par intervjuer i dag.
Postet 11-05-20 kl 09:56 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Sitter i dagen første teams-møte. Siste dagen med hjemmeskole for sjetteklassingen. Hurra!! Det er både han og jeg glad for. Her laver snøen ned! Sånn at det kan bli vanskelig å dra en tur på butikken på sommerdekk. Steike altså!!
Postet 11-05-20 kl 10:05 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Å sykle hjemmefra kl. 6.30 er ikke helt meg. Men alt går. De kræsja tærne mine ville ikke helt opp i skoene, men etter litt overtalelse gikk det. Nå er det 20 minutter til første klasse på mellomtrinnet er på plass. Jeg gleder meg!
Postet 11-05-20 kl 10:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg var lur i går kveld og rigget kontoret, så det var bare å sette seg ned i dag.
Må ut å handle litt klær med eldste i dag, plutselig er buksene litt for korte.
Postet 11-05-20 kl 10:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole med to snekkere i huset. :bråkete: Ungene skal på skolen hhv onsdag og fredag - og det blir 50/50 hjemmeskole/fysisk på skolen for han yngste fremover. Eldste får halv dag hver dag.
Postet 11-05-20 kl 10:23 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemme her også. 7.klassingen skal på skolen i morgen, de skal få gå hver dag. Vgd eleven skal på skolen torsdag, men han skal sikkert bare gå 1-2 dager i uken. Alt er bedre enn ingenting. Jeg skal på kontoret neste uke, for første gang siden 12.mars. Gleder meg som en 5-åring på julaften!
Postet 11-05-20 kl 11:03 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Lykkelig russejente satte kurs for skolen, spratt opp av sengen, noe som ikke er så vanlig. Gledet seg sånn til å møte igjen alle, det er jo svært kort tid til de spres for alle vinder. 8.-klassingen har engelsktentamen hjemmefra i dag, skal på skolen i morgen. Hovedkontoret på jobb åpner i morgen med strenge restriksjoner, jeg skal gå verne/smittevernsrunde med HR på onsdag på storbykontoret, så kommer vi nok til å gjøre en gradert åpning der også om ikke så lenge.
Postet 11-05-20 kl 11:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg kjenner at kroppen min er klar for den deilige hev-senkepulten min på kontoret. Satser på at neste uke, når begge barna er på skole-skole og ikke hjemme-skole, at det er løsbart.
Postet 11-05-20 kl 11:27 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Da er alle mellomtrinnselevene våre på plass! Jeg skal straks få oversikt over fraværet.
Postet 11-05-20 kl 11:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi venter på informasjon om skoleoppstart. Foreløpig vet vi at det blir på onsdag, og at det blir en blanding av hjemme-, skole-, og uteskole framover.
Postet 11-05-20 kl 11:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Her sludder det i dag. Kaldt og surt Ellers tok jeg en tur oppom kontoret for å låne vekter fra treningsrommet. Så nå kan jeg trene litt mer styrke
Postet 11-05-20 kl 12:23 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg venter på arbeidsmotivasjon, noen som har sett den? Den har blitt borte.
Postet 11-05-20 kl 13:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Den har ikke vært innom her, Millen.
Postet 11-05-20 kl 13:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
ikke vært innom her heller.
Postet 11-05-20 kl 13:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde ikke tid til å kjenne på motivasjon i dag, det gikk bare på autopilot med en gang jeg satte meg. Brannslukking på brannslukking.
Postet 11-05-20 kl 15:52 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har vært på så mange uholdbare møter i dag at jeg er mentalt utslitt. Rosinen i pølsa gjenstår, generalforsamling i borettslaget.
Postet 11-05-20 kl 16:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er det bare styret som har generalforsamling. Dvs, ikke vara så da slipper jeg.
Postet 11-05-20 kl 18:03 av star star er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no