Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 15-03-22 kl 07:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Tirsdager er litt tyngre enn mandager. Kroppen er trøtt i dag. Dog, solen skinner, vi er halvveis i mars og i neste uke er det vårjevndøgn!
Postet 15-03-22 kl 07:36 av Mex Mex er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontorkontoret i dag, men i morgen skal jeg ha hjemmekontor igjen, og det gleder jeg meg til. Jeg setter stor pris på den fleksibiliteten som ligger i å kunne velge det som passer best. I dager det møter på løpende bånd, mens i morgen er det ingen. Og da kan jeg godt sitte hjemme og jobbe.

Snuppa er syk i dag. Eller fullstendig utslitt etter en måneds revymaraton. Alt ettersom man ser det. (Det er ingen tvil om at hun er syk, men jeg tenker at det for en stor del er selvpåført.) Jeg har klart å spa opp masse sympati og trøst allikevel. Det er kjipt å være sjaber.
Postet 15-03-22 kl 07:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Hjemmekontor i dag før kontorkontor i morgen og torsdag, for første gang siden desember.

Litt dårlig start på dagen med to hankjønn som ikke kan prate i lag som skulle ut dørene sammen. Det skjærer seg helt når den ene forventer at den andre forstår hva han mener, mens den andre må ha klare beskjeder. Godt de to der skal få ha noen timer på sykehuset i lag også i dag.
Postet 15-03-22 kl 07:53 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! I dag rakk jeg å få sola i øynene på slutten av sykkelturen til jobb. Det er første gang i år - deilig!
Postet 15-03-22 kl 07:54 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
him sin avatar
Smiler av Tjorven. Det er fint at vi er så forskjellige som mennesker. Jeg har hjemmekontor og misliker det. Flere grunner, men i hovedsak er mine arbeidsoppgaver knyttet til mennesker og da er det en hemsko å bare ha digitale møter som kontaktpunkt. Jeg har heller ikke noe ok hjemmekontor rent fysisk.
Postet 15-03-22 kl 07:56 av him him er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Him: Egentlig ser vi ut til å være helt enige. Jeg kan ikke fordra alle disse digitale møtene - det gir en helt annen interaksjon med folk og jeg liker det ikke.

Men i morgen har jeg faktisk ingen møter, og DA er det godt å sitte hjemme.
Postet 15-03-22 kl 08:10 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor i dag også, med lange teams møter er det greit å sitte hjemme, syns jeg. Blir kontor og eksternt møte utenfor kontoret i morgen, det gleder jeg meg litt til. Ett år siden jeg byttet jobb og det er utrolig mange samarbeidspartnere jeg enda ikke har truffet in person.
Postet 15-03-22 kl 08:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Starter dagen med hjemmekontor fordi det var mest praktisk. Skal i kontraktsmøte kl. 9 og signere for salget av leiligheta til stefaren min, og drar på jobb etterpå. Planen var en rolig formiddag med planlegging av uka, men så kom altså dette møtet, og i tillegg må jeg være covid-vikar i tysk fra 10.20 til 11.50. Poff, nesten null tid til å gjøre min egen jobb.
Postet 15-03-22 kl 08:11 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings, hjemmekontor i dag etter lang kontor-kontordag i går, det passer meg i grunnen ganske greit. Har en avtale nærmest hjemme, så det blir mye frem og tilbake ellers. Veksling funker veldig fint for min del også, får energi av å være på kontoret men veldig lite arbeidsro.
Postet 15-03-22 kl 08:13 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal på jobb litt senere i dag, er sykemeldt fra morgensiden. Blir hektisk fra etter lunsj, så jeg roer ned litt nå.
Postet 15-03-22 kl 08:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. :kvitre:
Stod opp tidligere enn vanlig, syklet til jobb, sola skinner. Kaffe i koppen.
Postet 15-03-22 kl 08:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Litt tung tirsdagsmorgen her også, våkner til nyheter, spiser til nyheter, kjører bil til nyheter. Burde nok ta en nyhetspause, ja? Sol og blå himmel hjelper, men utrolig kaldt på nettene fortsatt, gårdsplassen er skøytebane der solen ikke tar. Innspurtuke før RM til helgen, øvelser opp og i mente, men er jo moro også da, om enn litt slitsomt.
Postet 15-03-22 kl 08:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er kvalm og uvel i dag, og skjønner ikke hvorfor. Starter dagen hjemme men har et møte (fysisk) på slutten så skal på campus etterhvert.

Nyhetspause høres lurt ut Addison. Jeg sliter også med at det er for mye og for opprørende nyheter i alle kanaler og hele tida.
Postet 15-03-22 kl 09:05 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Kjenner jeg er stressa om dagen og ikke helt på riktig plass. Og i dag og i morgen er fullpakket.
Og bare mas på jobben.
Postet 15-03-22 kl 09:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg styrer unna det meste av nyheter.
Postet 15-03-22 kl 09:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Jeg har ferie. Som brukes til til studier. Innlevering i dag. Jeg har lest alt jeg skal lese men klarer jeg å skrive? Nei. Akkurat nå angrer jeg på at jeg startet på dette.
Postet 15-03-22 kl 09:16 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Jeg oppdaget i går at min 18 åring som nå har praksis på Hurtigruta (skal bli kokk), ikke er på vei mot Bergen, men mot Kirkenes... Greit kapteinen vet hvor de skal.
Hun gikk på i Trondheim i går, og jeg begynte å lure da snapkartet viste så feil...
Så nå følger jeg båten på kartet på nett.
Postet 15-03-22 kl 09:34 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Svanen.
Postet 15-03-22 kl 09:36 av star star er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Svanen
Postet 15-03-22 kl 10:32 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nå kommer drømmejobben min snart til å bli utlyst.

Jeg sitter i en fantastisk spennende jobb. Det er egentlig bare to andre stillinger jeg har lyst på. Den ene blir utlyst nå, den andre blir ledig i løpet av de neste fem årene. I begge tilfellene så er det sånn at om jeg ikke får dem nå så får jeg dem aldri, for da er jeg sannsynligvis for gammel neste gang det blir aktuelt.

Jeg er godt kvalifisert. Men det kan alltids skje at de går en annen retning, eller at det kommer en som er bedre kvalifisert. Så dette er skrekkelig spennende.

Det som er godt er at jeg uansett sitter i en jobb der jeg trives. Så om jeg blir sittende her så er det ikke en krise. Det er bare at jeg har litt lyst på den videreutviklingen.
Postet 15-03-22 kl 11:02 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kontraktsmøte for leiligheta til stefaren min unnagjort. Det viste seg at de som vant budrunden tapte den på forkjøpsrett, selv om de bød 300000 over prisantydning. Synd for dem, har ikke noe å si for oss. Det vittige er at de som kjøper, bor i naboleiligheta. De har felles forgang, og det er bokstavelig talt 1,5 meter fra ytterdøra der de bor nå til den nye ytterdøra.
Postet 15-03-22 kl 11:03 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så spennende, Blå. Lykke til!!
Postet 15-03-22 kl 14:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Lykke til Blå!
Postet 15-03-22 kl 14:13 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Krysser fingrene for deg Blå.
Postet 15-03-22 kl 14:40 av Sissel Sissel er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no