Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 21-10-19 kl 08:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn. Mørkt og kaldt, men greit med hverdag igjen etter en hel helg med god mat, god drikke og ikke minst godt selskap.
Postet 21-10-19 kl 09:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har Pusur mandag, og vil helst bare krype under dyna igjen og gjemme meg. Men jeg er på vei til jobb...
Postet 21-10-19 kl 09:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Litt Pusur her også, nå vil jeg ha lettere vær og krisp, klar høst igjen. Sov heldigvis lenge og godt i går, etter laaang loppisvakt på lørdag. Var moro da, er alltid det når man først er der. Masse folk, bra omsetning og helt ok loppisvær, 5 grader og silregn. Nuh, timeføring og dagens pasientliste venter!
Postet 21-10-19 kl 09:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt en veldig rolig og avslappende helg, så jeg var klar for ny arbeidsuke. Selv om jeg egentlig har mest lyst til å sitte og surfe etter feriehus i Sør-Italia (takk for tips i tråden jeg lagde).

Vi er altså i gang med å planlegge årets sommerferie. Vi er 4 familiemedlemmer som vil helt utrolig forskjellige ting og jeg synes det er vanskelig å avveie alle de forskjellige interessene. For meg er sommerferien helt utrolig viktig, og da er det kjipt når jeg ikke får den til å fungere som det "familielimet" som jeg ønsker meg.
Postet 21-10-19 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Åh hjelpes for en start på uken. Når klokken ringer kl 0450 innser jeg at jeg har glemt å bestille brød og det er tomt hjemme. Sjekker nettet og finner ut at bensinstasjonen åpner kl 0600, sover dermed nesten en time til. Kjører ut til bensinstasjonen og spør om de har brød, får først nei til svar men spør desperat om de ikke har et frossent et i det minste. Mannen i butikken finner dette til meg, men når jeg skal betale innser jeg at kortet har falt ut i sengen. Brødet får jeg på krita heldigvis. Hjem å tine dette og avgårde til båten som går 0650.

Klokken 0745 etter litt snapper med mannen ringer han desperat, han har vært inne på bensinstasjon og betalt brødet for meg og nå lurer han på hva klokken er for det er så mye unger ute. Jeg sier den er 0745 og han begynner med at ja vi har stilt klokken og han må dermed ha glemt å vekke ungene våre. Jeg er helt med på notene men reagerer litt når klokken på jobb er stilt allerede. Spør en kollega som da bryter ut i latter og forklarer at det er neste helg vi skal stille klokken.

Måtte da ringe mannen og si at du har nok bare forsovet deg uten å ha en unnskyldning.

Her i fra kan dagen bare gå oppover.
Postet 21-10-19 kl 09:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stakkars dere, Frøy! Vi manglet plutselig pålegg, så eldste fikk på syltetøy. Ingen krise.

Jeg er i Blodbanken, tar visst tid.
Postet 21-10-19 kl 09:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Huffda, Frøy.
Jeg tørker nyper i ovnen. Fant et påbegynt lappeteppe i en bortpakket pose, så nå har google gjenoppfrisket hekleferdighetene mine så jeg kan fortsette. Har «bare» sånn 150 lapper igjen eller noe. Snart treningstid, og så blir det litt kjekt å få ungene hjem hit i dag.
Postet 21-10-19 kl 09:47 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Oppdatert 21-10-19 kl 10:21 av Kaija
Gammel
star sin avatar
Blitt torturert av fysio. Mye mer vondt enn for 2 uker siden. Så må sliter jeg litt.
Postet 21-10-19 kl 10:01 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Uffda Frøy. Her kan det virkelig bare gå fremover.

Jeg har allerede hatt ukens opptur tror jeg. Jeg fikk ganske god uttelling i lønnsoppgjøret i fjor og hadde tenkt at jeg skulle være ganske nøysom i kravet i år. Så jeg hadde bedt om 10 000 og fikk 20 000. Å faktisk få dobbelt så mye som jeg hadde krevd syntes jeg var en skikkelig anerkjennelse og akkurat nå er jeg veldig fornøyd.
Postet 21-10-19 kl 10:05 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg tvang meg selv på trening før jobb, og i etterkant er jeg ganske fornøyd med det.

God bedring, star - håper fysio hjelper!
Postet 21-10-19 kl 10:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Så stas. Da er det noen som ser at du står på når du får mer enn du ber om.

Jeg fikk resultatet av årets lønnsoppgjør på fredag. Jeg fikk nøyaktig det jeg ba om. Normalt sett ville jeg da tenkt at jeg burde bedt om mer, men jeg vet at jeg har langt bedre betalt enn de andre i min seksjon så jeg ville være litt edruelig i år (jeg gikk opp vanvittig mye i fjor ... da hos en annen arbeidsgiver, men det la jo grunnlaget for hva jeg kunne forlangt der jeg skulle begynne).
Postet 21-10-19 kl 10:20 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med lønnsøkninger!

Jeg ligger under et teppe og føler på verden. Gnager og gnager på om jeg kan klare å få til ferie med vesla, men det er ikke så lett å finne løsninger. Heldigvis er det lenge til sommeren.
Postet 21-10-19 kl 10:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Usj, for ei med telefonskrekk så starter mandagen litt brått. Må ringe begge lokalavisene for å få dei til å komme til eit arrangement me skal ha denne veka. Og så må eg vist organisere eit samarbeidsmøte mellom alle som har noko med ungdommane våre å gjera. Eller burde.
Postet 21-10-19 kl 10:28 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Aiai Frøy!

Jeg er bare veldig trøtt etter å ha vært oppe og hostet i tidlige morgentimer (ca når Frøy bekymret seg for brød). Innser at jeg til vanlig er bortskjemt med godt sovehjerte.
Postet 21-10-19 kl 10:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Sitter og jobber, dog i morgenkåpa. Hjemmekontor har sine fordeler. Får vel kle på meg i slappe av perioden mellom øktene. Er inne i en møkklei ankelbrudd periode nå, heldigvis bare en drøy uke til kontroll og satser på klarsignal for å begynne å belaste foten.
Litt trøtt i dag, ble sittende å se på Et helt halvår i går. Heldigvis begynte jeg å se en stund etter at filmen startet, så jeg kunne spole over reklamepausene.
Postet 21-10-19 kl 11:18 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er støl etter helgas utskeielser. Er ikke vant med å danse hele kvelden og natta.
Postet 21-10-19 kl 11:45 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her hadde minstemann forsovet seg i dag... Heldigvis skulle jeg ha bil til jobb så han rakk skole.

Nå sitter jeg med foten på en ispose etter å ha tråkket over på vei ut i storefri. Traff akkurat der hvor det mangler en brostein. Håper ikke det blir alt for ille, men vondt var det.
Postet 21-10-19 kl 11:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nå ble jeg den heldige vinneren av en veldig god kyllingsalat som var bestilt til en som ikke kom til et møte i dag. Jeg begynner å lure på om dette er dagen da jeg skal tippe lotto.
Postet 21-10-19 kl 12:17 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Bratt start på mandagen, Frøy!

Her startet uka i grunn ganske bra, vi hadde til og med tid til felles frokost! Men nå blir det brått travlere, for det ser ut som jeg må vende nesen mot det blide østland i kveld.
Postet 21-10-19 kl 12:18 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Heftig start på uken Frøy.
Jeg kan melde om brudd i leggbein. Slipper operasjon, det er deilig.
Postet 21-10-19 kl 12:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
God bedring annemende. Greit å slippe operasjon vil jeg tro.
Jeg slapp ikke det og ventet i 1,5 uker på operasjon.
Postet 21-10-19 kl 12:40 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Oh shit Mams, det høres ikke OK ut.
Postet 21-10-19 kl 12:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Det er helt normalt med ankelbrudd å vente såpass lenge.
De vil ha ned hevelsen så mye som mulig.
Så man blir bare gipset så benet er stabilt og får masse smertelindrende.
Postet 21-10-19 kl 19:18 av Mams Mams er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no