Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 25-08-17 kl 07:51 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Føøøørst!
Postet 25-08-17 kl 08:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Ny megadag i dag. Jeg skal på kurs det meste av dagen og når det er ferdig så har jeg en større oppgave som bare må bli ferdig. Heldigvis må jeg over Fisketorget i løpet av dagen og forhåpentligvis er det noen som selger plommer der. En stor pose med plommer fortjener man når man skal jobbe fredagskvelden.

Familien min er byttet ut med aliens hele gjengen. Frem til sommeren hadde vi vekkerklokker 6.30 og frokost ca kl. 7 og jentene hadde rolig morgen etter at vi var gått på jobb. Nå har storesøster begynt på skole langt vekke og må tidlig opp, og plutselig sitter hele familien ved frokostbordet kl. 6.20. Og lillesøster har avtalt morgentrening med en venninne, så der var begge jentene av gårde før oss. Og likevel var jeg på jobb kl. 7.15. Jeg er spent på om dette fortsetter når det blir høst og mørkt og vått.

Rolig helg foran oss. Og det tror jeg at vi trenger alle sammen.
Postet 25-08-17 kl 08:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Nok en dugnadshelg nærmer seg, den tredje på rad. Denne gangen er det en morsom og enkel oppgave, da. Dele ut brosjyrer på matfestival. Litt tid til å se seg rundt blir det også.

Men først: til arbeid!
Postet 25-08-17 kl 08:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Kaffe!
Postet 25-08-17 kl 08:59 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Sol sin avatar
Fredag. Gardermoen. Jeg vet om andre ting man kan ønske seg. Takker de som i det minste la møtet på et litt fornuftig tidspunkt.
Postet 25-08-17 kl 09:11 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kaffe, ja.
Postet 25-08-17 kl 09:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Klar for helg nå kjenner jeg.
Postet 25-08-17 kl 09:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra bussen. Ser fram til helg med venninner på hytte uten barn. Mye mas med første skoleuke.
Postet 25-08-17 kl 09:44 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Flytoget. Liten svipptur med kjæresten, straks på jobb igjen. Fredag og sol, dere! :trallala:
Postet 25-08-17 kl 09:55 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Her er vi også veldig klar for helg etter å ha løpt oss gjennom første uke med skikkelig hverdag etter sommeren. Puh! Man blir vel vant til det igjen.
Hyttetur med mamma og pappa(og unger) blir veldig bra!
Postet 25-08-17 kl 10:20 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Veldig klar for fredag her også. Førsteklassingen er sliten etter en uke med noe nytt hele tiden, så selv om det går veldig fint tror jeg hun trenger helg mest av alle i familien. Det blir rolig, moren min er hos oss og i morgen kommer en søster. Masse kos og avslapping tror jeg er det absolutt viktigste denne helgen. Og yoga for mor.
Postet 25-08-17 kl 10:40 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Tåtti sin avatar
Mårnings! Jeg har masse å gjøre, og prøver å konsentrere meg mens jeg lengter utålmodig mot helg. Ninjago City (stoooooort Lego-sett) venter!
Postet 25-08-17 kl 10:45 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi har ikke blitt morgenaliens, det kan jeg forsikre om. Til gjengjeld er jeg veldig flink til å sykle til jobb om dagen, og merkelig nok virker kroppen min temmelig fornøyd med det. Hvem skulle trodd!
Postet 25-08-17 kl 10:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg har ikke blitt morgenalien, men Poden har vekket seg selv hele denne første uken, og det er jo fint for mannen, som har langt tidligere start på kjernetiden enn jeg har, og dermed ender opp med frokostansvaret.

I dag skal vi fotograferes på jobb, og jeg skal til gamlejobben og holde foredrag og nyjobben, og så skal jeg rett fra jobb til 2001 på Cinemateket med mann og barn, og så skal vi spise reker (som vi var forutseende nok til å kjøpe i går!) i kveld. Full timeplan, altså!
Postet 25-08-17 kl 10:56 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tung fredag etter heftig uke, første skoleuke for alle tre, jeg har vært ute to kvelder med jobb, sent i seng, pluss et langt møte onsdag kveld. Blir ikke lett å holde øynene åpne i kveld, men det må jeg, for naboene kommer over for skravling og vin. Får snakke i søvne da.
Postet 25-08-17 kl 13:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
I dag har jeg endelig fått tid til å være litt på 1. trinn. De er så herlige og søte. 2. trinnsbarna er ikke lenger de minste på skolen og har de fleste rutiner på plass. Nå er jeg på satelittskolen min. Alle eleven og lærerne er på tur i nærmiljøet og jeg har "fiksa" kopimaskinen. Printer har vi fortsatt ikke...

I ettermiddag er det en kamp i håndballcupen. Resten av helga går med til det.
Postet 25-08-17 kl 14:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Klassen min er i fred med å bli ein ordentlig fin vg2-gjeng som koser seg sammen og har det fint. I dag gjekk greie skolen (500 stk) tur sammen og det var ordentlig god stemning i gjengen min. Gleder meg til å begynne å ha dei fast.
Men no er det deilig med helg.
Postet 25-08-17 kl 15:32 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Takk for helg altså.
Jeg har hatt et helt sinnsykt arbeidspress siden jeg begynte i ny jobb 1. august. Nye krav, oppgaver og mye større ansvar har virkelig tatt på. Utallige overtidstimer unnagjort, men i dag ble jeg endelig ferdig med noe som har hengt over meg. Ikke at jeg ikke begynner på ny runde neste uke, men helg, det skal jeg ha. Straks ut på en liten løpetur og deretter blir det rolig. God helg!
Postet 25-08-17 kl 17:53 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Helg. Det var godt ja. Denne helgen tror jeg det blir mest sløving. Har vært en grei start på skoleåret, selv om jeg innimellom har blitt litt frustrert av all denne kartleggingen.
Postet 25-08-17 kl 17:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Bilen full av jenter og på vei mot fotballcup på Hamar. Ikke akkurat en rolig helg vente, men jeg har trua på at det blir gøy.
Postet 25-08-17 kl 19:54 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Livet med store barn. Lillesøster var allerede på fjelltur, og nå gikk storesøster på tur med en venninne. Mannen og jeg passer på sofaen i mens.
Postet 25-08-17 kl 20:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Baker kake til konfirmasjon i morgen, skal leveres i kveld tenkte jeg. Så har vi matet ender med gammelt brød og hentet gavekort på bakeri. Sol og sommer ute, nydelig.
Postet 25-08-17 kl 20:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Ingen felles-aliens her. Mannen drar 0700, eldste 0730, de yngste og jeg kl. 0800. I dag hadde jeg fri og mannen jobbet sent, så vi hadde en voksen slaffeformiddag hjemme, fikk gått gjennom "Flo og fjære" aka regningskontoen, tatt unna litt husarbeid, men først og fremst nytt kaffe på terrassen og fått snakket litt sammen etter en hektisk uke. Semesterstart, ass...

Fikk gått en god tur med eldste i ettermiddag, det er innimellom koselig med store barn, når de dukker opp av selvsentrert fjortiståke.
Postet 25-08-17 kl 20:51 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no