Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 30-10-18 kl 07:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Først?
Syns dette klokkeskruingsgreiene er noe tull. Våkner alt for tidlig.
Halv dag med hjemmekontor før jeg bytter med mannen.
Postet 30-10-18 kl 07:59 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg synes det er litt deilig å være litt mer opplagt på morgenkvisten. Særlig på dager som i dag, med snøfall.

Jeg skal servere noe dessert-aktig til åtte damer i dag. Tips til noe lurt? Bør kunne moddes til noe glutenfritt.
Postet 30-10-18 kl 08:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg lurer på hvorfor ikke t-banen går som den skal i dag. Jegskjønner at det første snøfallet gir kaos på veiene, men det var da ikke så mye at banen burde få problemer?
Postet 30-10-18 kl 08:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg synes klokkesnuing er deilig. Både mann og sønn er mindre morgengretne enn om sommeren.

Jeg er usedvanlig tidlig på jobb. Ikke noe styr med trikken. Kjipt med banen, Tjorven.
Postet 30-10-18 kl 08:46 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Elsker vintertid.

Deilig lyst på morgenen, og det føles litt mindre som å bli truffet av et tog når klokka ringer.

Morgenstund preget av diskusjoner om at nei, man kan ikke sykle til skolen uten pigger på snøføre og jo, man trenger vintersko og ikke tynne joggesko. Med barna? Neida. Med mannen. (Altså, ikke om hans sykling og sko, men han mente altså at barna skulle sykle til skolen i joggesko. )
Postet 30-10-18 kl 09:01 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Banen min går som den skal. Og er et særdeles populært transportmiddel i dag.

Spennende dag på jobb i dag der vi forhåpentligvis får masse gode nyheter om framtida.
Postet 30-10-18 kl 09:02 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg merker ikke noen forskjell på sommer- og vintertid. Personlig/biologisk, altså. Ser jo at det er lysere om morgenen nå.
Postet 30-10-18 kl 09:08 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Skavvise. Morsom tur med bikkja i snøen. Hun ble valp igjen.

Nå er jeg 100% stuck i bilkø, men var i hvert fall lur og tok med kaffe i koppen, og så kan jeg jo synge høyt i fred.
Postet 30-10-18 kl 09:13 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Syklet til jobb i finvær.
Postet 30-10-18 kl 09:17 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg merker heller ikke noe forskjell sommer-/vintertid. Trøtt er jeg åkke som. I dag skal jeg ta makspulstest? Hvor fælt er det egentlig?
Postet 30-10-18 kl 09:17 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Utrolig. Hjemme så var det ganske tungt å få opp døra fordi det lå så mye snø på utsiden, og så går jeg av banen ved jernbanetorget, og så er det ikke et snøfnugg å se. Hva har jeg gjort når jeg flyttet til suburbia? Jeg liker jo ikke snø, og burde bo i byen for alltid.
Postet 30-10-18 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg syntes ikke det var fælt i det hele tatt med makspulstest, Divine.
Postet 30-10-18 kl 09:21 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ekstremt lite søvn og tidlig oppe.
Jaja, kort dag på jobb så jeg skal nok overleve.
Ellers er jeg nok litt grublete i dag og bør få det til å gå over fort som bare det så jeg får konsentrert meg på jobb.
Postet 30-10-18 kl 09:22 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Når køen står bom stille. Er det da en god ide å holde goooood avstand til bilene foran, så trafikken fra sideveiene ovenfor virkelig ikke kommer inn på hovedveiene og blir avviklet?
Postet 30-10-18 kl 09:23 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg falt På vei til toget og det svir på knærne ( men ikke hull i buksa).
Ellers på vei til kurs.
Postet 30-10-18 kl 09:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Det gikk forbausende greit å komme seg på jobb med bil i dag. Langt mer snø her oppe på sletta enn nede i byen. Det var mange snømenn in the making da jeg kom inn på skolegården i dag.

Vintertid for meg er det beste. Endelig stemmer tidene og kroppen min.
Postet 30-10-18 kl 09:34 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg la meg med sjuåringen etter hundre omogmenogjegerredd i går, så sovnet i god tid før ti og sto opp litt over halv seks uten nevneverdige problemer. Ikke at jeg kom meg spesielt tidlig avgårde av den grunn, men jeg kom meg da på jobb. :nemlig. Både buss og bane gikk, men bussen var forsinket, naturlig nok. Sånt blir en vant til når en bor litt uti periferien.

Kort dag i dag, må jakte vintersko, halloweensnop og hente barn og levere i bursdag osv. nuh.
Postet 30-10-18 kl 09:41 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
millen.

Jeg er på jobb og i ganske godt humør. Litt sånn rolig før stormen, i morgen braker det løs igjen, men i dag er det bare småplanlegging og litt i siste liten skriving. Og så skal jeg ut og spise med kollegaer etter jobb. Det blir hyggelig.
Postet 30-10-18 kl 09:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg hadde flaks og traff en nabo som skulle samme sted som meg - og hun kjørte. Dermed sparte jeg minst 20 minutter, og kom ned bakken før det tettet seg til med biler.
Postet 30-10-18 kl 09:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Blæ. Skulle ta noen sting i fjeset, men det hadde ikke grodd slik det skulle. Fare for at sprekker opp, og større mulighet for arr enn ellers. Må gå lenger med sting. Jeg var så klar for å ta de ut. I munnviken, så himla vanskelig sted å ha i ro. Og nå sier de at jeg skal snakke minst mulig de neste to døgnene. Hallo?! Umulig oppgave!!
Postet 30-10-18 kl 10:42 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Oppdatert 30-10-18 kl 11:55 av Pelle
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har fått skrubbsår- årets første faktisk.
Postet 30-10-18 kl 10:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Heldigvis ikke et snøfnugg i sikte i Stavanger, det var til og med tilløp til sol på morgenkvisten.
Postet 30-10-18 kl 11:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ekstremt happy hund i snøen her også, Anda. Trengte ikke tur, hun ble sluppet ut i hagen og løp villmann rundt og rundt.
Postet 30-10-18 kl 11:22 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Hjemme så var det ganske tungt å få opp døra fordi det lå så mye snø på utsiden, og så går jeg av banen ved jernbanetorget, og så er det ikke et snøfnugg å se.
Det var litt borte ved Mathallen og Hausmannsgate, men enda mer på Carl Berner.
Postet 30-10-18 kl 11:24 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Jeg er plutselig ferdig med et møte jeg trodde skulle ta hele dagen. Det er jo litt uvant, men jeg skal nok finne på noe fornuftig for resten av arbeidsdagen også.
Postet 30-10-18 kl 12:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sitat:
Heldigvis ikke et snøfnugg i sikte i Stavanger, det var til og med tilløp til sol på morgenkvisten.
Sånt kan vi like!! Kommer til din by til helgen!

10-15 cm her ute i periferien, ble hjemmekontor i dag, allerede kl. 7 meldte hr. Google at det tok dobbelt så lang tid som vanlig med bil til jobb. Sendte mannen av gårde med tog og bane, han pleier å kjøre med meg for tiden. Han var helt ok med det, så fram til å sove på toget.
Postet 30-10-18 kl 12:47 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
10 cm snø hos oss i dag, og de hadde til og med brøytet fortauene! :0 På jobb bak Slottet er det helt bart. For et skrekkelig vær!
Postet 30-10-18 kl 13:06 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Relativt bart på jobb her også, men nok slaps til at elevene kunne lage og kaste snøballer.
Postet 30-10-18 kl 13:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og jeg sitter i England og koser meg med å fortelle studentene mine om snøen i Oslo når de klager over at de fryser i sju varmegrader. Grensa for «bitterly cold» går tydeligvis rett under ti pluss.
Postet 30-10-18 kl 14:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Har du fortalt dem om den forrige arbeidsplassen din også, Toffen?
Postet 30-10-18 kl 15:34 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Men i England ER det jo bitterly cold under ti pluss, det finnes jo ikke isolasjon noen steder! :fryser:
Postet 30-10-18 kl 15:47 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har ordentlig termostatstyrt varme, det var utetemperaturen de klagde over. Jeg sparer Tromsø og Sibir til det evt. begynner å snø.
Postet 30-10-18 kl 16:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
gajamor sin avatar
Har laget barselsgraut og bakels. Strålende fornøyd med meg selv, og håper den nybakte mor ikke blir totalt forvirra over å skulle spise vafler med grøt oppi.
Postet 30-10-18 kl 19:07 av gajamor gajamor er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Bakels og græt er jo så godt. Hun kommer sikkert til å bli behagelig overrasket, gajamor.
Postet 30-10-18 kl 19:28 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Bakels og græt

Da jeg vokste opp så hadde vi en gammel dame til nabo som lagde verdens beste grøt. Hendte seg jeg gikk dit med melk fra tanken og smør og ba henne om å koke. Etter at jeg flyttet hjemmefra og begynte å studere så kom hun på døra med en liten komme med grøt da jeg kom hjem på juleferie. Hun døde for ikke lenge siden og da ble det vist film av at hun kokte grøt under kaffen i etterlaget. Så koselig.
Postet 30-10-18 kl 22:35 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Godt å ha spart noe av kruttet, Toffskij.

Jeg bare husker den første høsten min i London, på et isende kaldt gammelt Universitetscampus, som den kaldeste i mitt liv!
Postet 30-10-18 kl 23:58 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no