Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 14-03-20 kl 08:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Pingis sin avatar
Morn! Valpen var vekkerklokke klokka seks, og sjøl om han sovna igjen, så gjorde ikke jeg det. Benytter stillheten i huset til å få jobba litt - men når jobben også er å lese om korona, så blir det jammen meg mye virus i hodet, altså.
Postet 14-03-20 kl 09:03 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jadda, våken lenge før nødvendig. Bretta bort en vask, satt på en vask, lagt på guttas senger og vasket gulvet inne hos de før kl. 7.
Postet 14-03-20 kl 09:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Har tent oppi ovnen og satt på kaffemaskin. Vi lurer på å ut på ski idag. En liten kommune med stort løypenett så det skal være lett å holde avstand. Det har kommet en del snø så det er sikkert fine forhold. Frivillige i idrettslaga har vært ute og kjørt opp løyper for dagen. Så det er supert. Tenkte ellers å ryddet klær og sko pluss bake brød i helga. Vi har ingen smittede i kommunen foreløpig, men det har vært hektis denne uka siden jeg både sitter i formannskap og jobber i nav. Trenger litt pause fra beredskap så det er godt med helg.
Postet 14-03-20 kl 09:39 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Bakte brød i går kveld, øver oss på å gå mindre i butikken. Vurderer også en tur på ski, men først en helt nødvendig tur på senter for å kjøpe vintersko til mellomste. Det skulle vi egentlig gjøre torsdag, sammen med en kosetur på sushibar. Ettersom begge deler måtte avlyses, tok hun like godt å lagde sushi hjemme som en del av hjemmeskole.
Postet 14-03-20 kl 09:44 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skulle så gjerne tømt guttas rom for alt unødvendig, men har ikke noe sted å sette det.
Postet 14-03-20 kl 09:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Endelig en natt med søvn, det var deilig.
Vi skal snart ut å treningstur i skauen, ellers blir det å ordne og fikse hjemme.
Gleder meg til butikken får inn mel igjen så vi kan bake litt.
Vurderer å vaske terrassen om jeg har såpe til det.
Skal forhåpentligvis få gjort litt hjemme de neste ukene.
Postet 14-03-20 kl 10:02 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Rolig lørdagsmorgen her. Siste karantenedag i dag, så ingen andre planer enn å holde fortet.
Postet 14-03-20 kl 10:03 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal ut i tjukkeste skauen med bikkja, blir deilig å tømme fra alt en stund. Strålende sol ute.
Postet 14-03-20 kl 10:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Startet dagen med kaffe og litt jobb, det er mange spørsmål og mange som vil informere om hvordan ting er nå. Jeg var visst ikke i karantene likevel, så i dag skal jeg driste meg på kontoret og hente hjem utstyr slik at hjemmekontoret blir mer funksjonelt en laptop i sofan eller på kjøkkenbordet.
Postet 14-03-20 kl 10:23 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Enn så lenge koser jeg meg i koronaisolatet på hytta, har konstatert at jeg har nok mat og ikke minst kaffe til å klare meg iallefall i en uke, så jeg skal klare meg her oppe i min ensomhet en stund. Feberen er endelig borte, men hosten sitter i og det blir neppe noen tur ut i dag selv om solen skinner og det er rene påskestemningen her. Jeg er helt alene på hyttefeltet tror jeg, de fleste har hørt på kommunens råd om å ikke komme opp.

(Jeg fikk mannen til å handle mat til meg før jeg kjørte opp og har ingen planer om å dra på butikk eller møte mennesker her, så jeg føler meg ikke veldig truffet av #hytteskam. Dette er for å hindre smitte til mann og barn.)
Postet 14-03-20 kl 11:10 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Annerledes lørdag her også. Jeg og minste er oppe. Vi har spist rundstykker og eggerøre. Etterpå må jeg lufte meg en tur, lurer på det lokale fjellet mitt, men det er superkald vind ute. Ellers lurer jeg på å rydde i et garderobeskap i gangen, og vaske litt hus.
Jeg må også innom apoteket og kjøpe en god håndkrem til minste. Hendene hennes er helt «utslitt» av håndvask allerede.
Postet 14-03-20 kl 11:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
God morgen! Strålende sol her, så i dag skal hele gjengen luftes litt i skogen.

Egentlig var planen å kjøpe seng, men det tror jeg utgår. Er det mest solidarisk å holde seg unna butikker, eller å handle som før så butikkene beholder inntekter?
Postet 14-03-20 kl 11:36 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er litt kynisk og tenker det er mange andre jeg har mer sympati med enn butikker. Jeg bruker bare matbutikker i denne perioden.
Postet 14-03-20 kl 11:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg tenker det er helt innafor å gå på andre butikker, men man skal tenke seg om, og ta forholdsregler. Vaske seg før og etter og holde avstand. Hele Norge er ikke i karantene. Jeg hadde ikke oppsøkt kjøpesenter bare for å gå og dille. Men har jeg et ærend, så klart jeg gjennomfører det.
Postet 14-03-20 kl 11:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Tenk at det finnes en #hytteskam. 2020 er et merkelig år!
Hvor lenge har du vært syk Adrienne? Godt du føler deg bedre!

Sender alle en stor klem!
Postet 14-03-20 kl 12:01 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Minerva: Jeg har hatt feber siden tirsdag, og har vært innestengt på soverommet fra vi mistenkte at det kunne være korona. Har ikke blitt testet, siden jeg da jeg ble syk ikke oppfylte kriteriene (oppholdt meg i risikoområde eller hatt kontakt med smittede), men jeg vet nå at jeg har vært eksponert for smitte for vi har personer på jobb som har påvist korona. Men det er ikke så viktig å vite om jeg har eller ikke har hatt det, jeg har oppført meg som om jeg har det. Bedre føre var etc.
Postet 14-03-20 kl 12:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ryddes og vaskes.
Postet 14-03-20 kl 12:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Normal ukeshandel her ble ikke normal, alt mangler! Vi må nå ta det vi får. Jeg trodde butikkene var fylt igjen, men så fort går det visst ikke. Hva i himmelens navn sitter folk på av mat hjemme nå?
Postet 14-03-20 kl 12:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde ikke tenkt meg på butikken i dag, men så er jeg tom for noe jeg har tenkt å bruke til middagene framover. Men akkurat det håper jeg jeg får tak i
Postet 14-03-20 kl 13:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Joikakaker og mel, Nenne.

Fintdethei - jeg tenker som deg. Handle det man trenger, men ikke gå på senteret i timevis. Jeg var på et senter i går, og det var lite folk der. Det var fler enn meg som måtte innom apoteket, men ikke kø og stress.
Postet 14-03-20 kl 13:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Rolig morgen her. Er i karantene og kunne like godt ligge lenge i sengen med en bok. Planen for dagen er å lese og strikke og male strøk to på kjellertrappen. Og en liten treningsøkt på soverommet.

Vi hadde tenkt å ta kontakt med Pizzabakeren og høre om vi kan bestille og betale og så bare få pizzaen satt på trappen. Noen som vet?
Postet 14-03-20 kl 13:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er på karantenedag 1 etter å ha kommet meg hjem fra England i går kveld. Gudskjelov at semesteret er over!
Postet 14-03-20 kl 14:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her er det karenedag 12 (men begynte jo på torsdag...). Har kost meg i hengekøya og nå gjenoppliver jeg brødbakekunstene mine. Husker ikke sist jeg bakte brød.
Postet 14-03-20 kl 16:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Våknet til stor vannlekkasje utenfor, naboen ringte og vekket meg. Nå jobbes det på spreng for å fikse det.

Ellers har vi vært på tur. Møtte mange andre også, men det så ut som familier.
Postet 14-03-20 kl 17:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har gått meg en tur i et rolig turområde, det var lite folk jeg møtte. Var innom apoteket for å kjøpe en god håndkrem til minste som har fått så såre hender av all vaskingen, stakkar.
Der var de tom for Paracet, gitt.
Postet 14-03-20 kl 17:46 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no