Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Lys i mørketid - 18



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Lys i mørketid - 18

Postet 18-12-14 kl 08:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
7. årgang

18

[1 Kanina] [2 Inagh] [3 Toffskij] [4 Ruslebiffen] [5 Magnolia] [6 Flubby]
[7 Maverick] [8 ingling] [9 Koma] [10 m^2] [11 vixen] [12 Joika]
[13 Skilpadda] [14 Serafin] [15 Heiko] [16 Che] [17 DM]
18 pøbelsara
[19 Fersken] [20 Tallulah] [21 Ru] [22 LilleLeo] [23 Éowyn] [24 Tåtti]

Love actually - again and again

Dette er tredje gangen jeg skriver i julekalenderen på FP. Og jeg oppdaget at selv om jeg hadde tenkt å skrive om julemusikk i fjor, så ble det Love Actually da også, fordi jeg hadde lest en surmaget kritikk av filmen og var litt opprørt over det. Urealistisk, liksom?
Så når jeg skal til pers for tredje gang, måtte rett og slett også årets bidrag bli en Love Actually-luke.

Det er alltid gøy å se de første filmene til folk som senere har blitt store stjerner - så jeg fikk den strålende ideen å skrive om folka fra filmen og hva de har gjort etterpå – slik som Martin Freeman, som har blitt megastjerne og spiller Hobbit og Watson og sånn – kanskje iblandet en spøk om at han ikke er den første som har kledd av seg på film i begynnelsen av karrieren sin. Men så begynte jeg å google, og da fant jeg ut at den ideen hadde folk fått før meg. Flere ganger til og med. Så her kan dere lese litt om hva skuespillerne i filmen har gjort både før og etter.

http://geekmom.com/2013/12/love-actu...eekiest-casts/

http://thefw.com/love-actually-cast-then-and-now/

http://www.thedailybeast.com/article...s-classic.html

http://www.huffingtonpost.com/2013/0...n_3002645.html

Og i år kommer den på søndag på NRK1.
Her er en liten smakebit:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Skilpadda sin avatar
Sitat:
While Rickman has now had a long and accomplished career, an entire generation will mostly know him for the Professor Severus Snape role he played in all eight ‘Harry Potter’ flicks. Everyone else still thinks of him as Hans Gruber
Jeg sa nesten nøyaktig dette her om dagen. Og ikke i forbindelse med Love Actually, som jeg ikke egentlig har noe veldig nært forhold til (så den for første gang i fjor, etter å ha hørt deg og andre snakke om den jul etter jul!), men i forbindelse med nettopp Die Hard, som jo også er en slag julefilm.

Morsom luke. Og det var veldig morsomt å se filmen såpass sent som vi gjorde, med alle de flotte skuespillerne som i stor grad har blitt mye mer kjent senere. Bill Nighy er aller best, da. Den første linken din var særlig spot on.
Postet 18-12-14 kl 08:44 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg lo også godt og gjenkjennende av det samme Sitatet og hadde tenkt å sitere det i en kommentar.

Takk for morsom luke, Pøblis.
Postet 18-12-14 kl 09:08 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg tror jeg må være den eneste på FP som ikke har et forhold til Love Actually. Strengt tatt har jeg vel ikke sett den, engang.
Postet 18-12-14 kl 09:15 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Du er ikke alene, celebelen.
Postet 18-12-14 kl 09:20 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Alan Rickman er for evig og alltid verdens besteste (sic!) Colonel Brandon i Sense and Sensibility.

Love Actually er den fineste filmen. Takk for morsomme lenker.
Postet 18-12-14 kl 09:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Takk for en luke om en av mine koseligste juletradisjoner. Nettopp å se Love Actually.

Jeg elsker den filmen, men det tok pinlig lang tid før jeg innså at det er en julefilm. Jeg liker at den er det, for da har jeg en god grunn til å se den minst en gang i året.

I år introduserte jeg begge ungene for den også. Knerten var egentlig litt for liten, og det visste jeg jo. Men Snuppa elsket den. Ikke så overrasket over det heller.
Postet 18-12-14 kl 09:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Åh, som jeg gleder meg til søndag!
Postet 18-12-14 kl 09:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Åh, Love Actually! Det er noen av de flotteste og såreste scenene jeg vet om, blant annet Joni Mitchell-scenen...
Postet 18-12-14 kl 10:08 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Saint: Ja, den er virkelig hjerteskjærende. Da gråt både jeg og knerten fælt (sistnevnte noe overraskende, for jeg trodde ikke at han fikk med seg hva som faktisk skjedde).

Det er jo nettopp det som er så nydelig med filmen. Den er ikke bare fin.
Postet 18-12-14 kl 10:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Åh, så morsom luke! Takk!

Jeg gleder meg også til søndag. Andamannen, film og noe godt i glasset.
Postet 18-12-14 kl 10:19 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Søndag?
Vi har selvsagt Love Actually på dvd. Og på iTunes og Netflix. Ingen grunn til å la være å se den.

Flott luke, pøblis!
Postet 18-12-14 kl 10:26 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Fin luke, Pøbel.
Postet 18-12-14 kl 10:26 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Veldig morsom luke, Pøbelsara.

Tror jeg skal få sett denne søndag kveld, ja. Den har grodd på meg etter at jeg syns den var ganske dårlig de første gangene.
Postet 18-12-14 kl 10:27 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Ååååh! Jeg skulle liksom jobbe jeg, dah. Men nå har jeg sittet her og lest alle lenkene.

Jeg har sett Love Actually så mange ganger, at jeg tror jeg snart kan den utenat. Selv om det ikke er så veldig lenge siden mannen min holdt på å le seg i hjel av meg da jeg siterte filmen og sa "Ten minutes at Elton John's, you're as gay as a meatball".

Jeg er ingen stor fan av romantiske komedier, men denne blir bare bedre og bedre. Hverdagspraten i heimen er full av Love Actually-sitater. Mannen er like glad i filmen som det jeg er. Heldigvis.

Jeg griner både av åpningsscenen og av Joni Mitchell-scenen. Den går veldig under huden på meg. Og så diskuterer vi hele tiden om Carl ga opp for lett og hva Mias motivasjon egentlig er.
Postet 18-12-14 kl 10:33 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg så den første gang på babykino med Prima på fanget, og nå har begge jentene sett den to juler på rad sånn at vi kan sitere den i kor. Tenker det er dags igjen på fredag.
Postet 18-12-14 kl 11:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg så den om igjen nå nylig og jeg blir alltid i godt humør av den.

Jeg har prøvd å overtale jentene til å se den med meg, men de har så mye annet de heller vil se, så jeg gir opp og lar den bli min tradisjon alene.

Men i går så mannen og jeg ekstramaterialet sammen, og selv han, som er ganske lei av filmen, lo av det. Særlig, selvfølgelig, Bernie som ønsker at han kunne se folks promper.
Postet 18-12-14 kl 11:36 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
celebelen, det er bare å komme til meg, jeg kan fint se den enda en gang i år! Mannen prøver seg hvert år med "Men vi har jo sett den før", men jommen ble han ikke med på å se den i år også.

Morsomme linker!
Postet 18-12-14 kl 12:08 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Celeben - jeg tror ikke jeg har sett hele Love Actually in en omgang noen sinne. Jeg tror jeg kan ha sett hele filmen, men da i små klipp her og der og i halvkveda viser.
Postet 18-12-14 kl 12:38 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Jeg har tenkt overbevise samboeren min om å se Love Actually med meg i år Det er bare noe med stemningen i den filmen som jeg liker

Fin luke!
Postet 18-12-14 kl 19:50 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Jeg og Celeben.

Har ikke sett filmen og aner ikke hva den handler om, men kanskje i år er året jeg skal gjøre det?
Postet 18-12-14 kl 19:52 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ble inspirert av luken, og har sett filmen nå i kveld alle tre. Poden syntes også den var morsom.
Postet 18-12-14 kl 22:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi ser den hvert år på lille julaften, mannen er like ivrig som meg. Love it. Just in cases.

Mener alltid hun søsteren burde lagt telefonbroren litt på hylla og prioritert seg selv, og synes alltid flyplassløpescenen er dustet. Men elsker den likevel. Og Joni Mitchell-scenen er bare så vondt så vond. Også begynner jeg alltid å gråte når hele landsbyen kommer til restauranten. Og elsker dansing alene i trappen.

Gleder meg til å se den på nytt! Troor jeg har avdekket alle sosiale koblinger nå etter mange år, men er ikke overbevist.

...også har jeg en venn som flere ganger har fortalt meg diskret at han liker meg veldig godt, og da jeg fortalte det til en venninne utbrøt hun at "oj, dit eget Love Actualle moment". Og hun har jammen meg rett, på et vis.

Fin luke, først nå koblet jeg hobitten!
Postet 18-12-14 kl 22:48 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Oppdatert 18-12-14 kl 22:57 av Pelle
Gammel
DM sin avatar
Der kom den! Jeg har vært litt i tvil om hva jeg skulle skrive, og HP mente det måtte jo være en Love actually-luke i år også. Jammen flaks at jeg ikke valgte den, men våget å gå for den personlige varianten istedet.

Fin luke, -gøy å se hvordan det har gått med ulike skuespillere. Jeg snakket med Poden i dag, om at han sikkert kunne like å se denne filmen, - men så kom jeg på scenene til Martin Freeman, og så trakk jeg hele tilbudet.
Postet 18-12-14 kl 23:07 av DM DM er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Eg blir rørt og grine berre av å lese luka dette året. Skal bli en festlig søndagskveld.
Postet 19-12-14 kl 09:46 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Men hva synes dere om Mia, da? Jeg er veldig ambivalent. Jeg har sett noen outtakes der hun snakker med Mark og sier "I'm planning on having an affair with my boss", men mer innblikk i tankegangen hennes får vi jo ikke. Mannen min mener at jeg skal slutte å analysere henne, hun hadde tydeligvis bare et "prosjekt" på gang, men jeg er nå fascinert likevel. Og så sitter jeg hele tiden og tenker at jeg skulle ønske jeg så ut som henne.
Postet 19-12-14 kl 09:52 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg synes Mia blir litt avkledd mot slutten av filmen, da de ringer på dører. Jeg har også sett ekstramaterialet med ting de tok vekk, ganske artig.
Postet 19-12-14 kl 11:19 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg tenker på Mia som tar flirting med sjefen som en lek og noe litt spennende og forbudt. For å se hva som skjer, om hun får ham til å falle for henne.
Postet 19-12-14 kl 11:56 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er enig med dere begge, Pelle og Éowyn. Og når vi ser klipp fra hjemme hos henne, er hun alltid alene. Også på julaften.
Postet 19-12-14 kl 12:28 av Divine Divine er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no