Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 12-05-17 kl 09:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
God morgen. Snart helg. Gleder meg.
Postet 12-05-17 kl 09:32 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Nervøs mage, det er trekkfag til skriftlig eksamen i dag. Jeg krysser at jeg har for at elevene ikke kommer opp i mine fag.
Postet 12-05-17 kl 09:32 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nervøst her også, har sendt avgårde mine to egne ungdommer med sommerfugler og er på plass på jobb for å støtte egne elever. Sistnevnte gruppe har trekkfag, min egen tiendeklassing kommer opp uansett. Jeg er fascinert over at mitt barn helst vil opp i matte.
Postet 12-05-17 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er også nervøs, kjenner det i magen at jeg gruer meg til en konfirmasjon jeg skal i på SØNDAG. Jeg har tydeligvis blitt mer og mer introvert, siden det plager meg allerede nå.
Postet 12-05-17 kl 09:45 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg har også en tiendeklassing som får beskjed om eksamen i dag. Hun håper også på matte. Delvis fordi det er et av hennes beste fag og delvis fordi da er det eksamen på 16. mai og så er hun ferdig.

Selv har jeg hjemmedag og skriver fremdeles oppgave. Det er ikke det at den er så voldsom, men det er mye nytt og jeg vil helst få den litt ordentlig til, så det tar tid. Men å sitte i sofaen og skriver jo ikke så ille, så jeg får leve med det.
Postet 12-05-17 kl 09:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Kl. 16.00 i dag er jeg ferdig med all undervisning dette semesteret! Det kaller jeg skikkelig fredag! (Det er selvfølgelig eksamen å styre med også, så helt ferdig er jeg jo ikke, men læll!)
Postet 12-05-17 kl 09:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn, morn, her endte det opp med syktbarndag. Ungen har vondt i nakken, og mente derfor at han ikke klarte en dag på tur. Hadde det vært storebroren hadde jeg presset han litt, men han her likerå gå på tur så han tror jeg på. Men hva det skyldes aner jeg ikke.

Glad det er helg iallefall.
Postet 12-05-17 kl 09:58 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Vente på at avløpsåpner skal virke er like gørr som å se maling tørke.
Postet 12-05-17 kl 10:00 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Skal straks produsere litt varer, men først må jeg dele denne - til alle limpistolentusiaster:

https://www.facebook.com/5min.crafts...7357104073541/
Postet 12-05-17 kl 10:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Elevene mine kom ikke opp i det hele tatt, så her har fredagsstemningen tatt over. Heldige meg som har undervisning med dem frem til 15.30.

Tyst fra 10. klassingen, det betyr sannsynligvis at han har kommet opp i norsk. (som er skrekk-scenarioet, selv om han da altså har en nesten helt ferdig utdannet norsklærer som mor).
Postet 12-05-17 kl 10:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Norsk hadde vært skrekken her også. Det ble engelsk og jeg tror hun er ganske fornøyd. Eksamen 19. mai.
Postet 12-05-17 kl 10:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polarjenta: Han kan ha sovet litt feil, det skjer.
Postet 12-05-17 kl 10:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ja, mest sannsynlig er det det, så bekymret er jeg ikke. Men siden han mente han ikke klarte tur så var det nok vondt
Postet 12-05-17 kl 10:30 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Min kom ikke opp i skriftlig. Det betyr at han står i tysk... Vi er letta alle mann.
Postet 12-05-17 kl 10:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På jobb var det skrik og hul, tårer, sorg og lettelse over trekket. Lærerne trøstet som best de kunne og loser elevene trygt gjennom denne perioden.
Postet 12-05-17 kl 10:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så deilig, Blånn! Min VG2-ungdom kom ikke opp i skriftlig, 10. klassingen kom opp i matte. Alt bra, blir en bra helg.

Den hyleskrike-seansen på jobb er like absurd hver gang, synes jeg. Spesiell stemning i gangene.
Postet 12-05-17 kl 10:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Jeg ler av meg selv her, har gjennom mange år holdt pusten for mine døtres eksamenstrekninger. I dag var jeg superspent på vegne av min lærerdatter, og hun fikk 2 klasser opp i matematikk.
Postet 12-05-17 kl 10:55 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er glad jeg har elever som ikke skal opp til eksamen, i grunnen. Har mottaksklasse for voksne, og det er i grunnen veldig chill. Ingen vurdering, ingen eksamen...

Jeg har hatt en utrolig bra start på dagen. Må skrive 4000 ord på eksamensoppgaven min i dag da.
Postet 12-05-17 kl 11:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen fra Lisboa! Vi skulle ha ankommet 16 i går, men flyet var overbooket så vi måtte via Stockholm og kom ikke frem før 01:00. Slitsomt! (Pluss at vi misset reservasjonen på en michelinrestaurant )

Men nå er det ny dag, spent på hva denne byen har åby på!
Postet 12-05-17 kl 11:13 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg sitter under et pledd og drikker vann. Får besøk litt utpå dagen, så det er kanskje på tide å tenke på å gjøre seg litt presentabel.
Postet 12-05-17 kl 11:17 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kjipt, Palmen! Men kos dere med resten av turen – Lisboa ser jo fantastisk ut!
Postet 12-05-17 kl 11:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Her ble det matte og arvingen er glad for det. Tipper læreren hennes er ganske glad for de som er trukket ut også.
Postet 12-05-17 kl 11:35 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Lisboa er nydelig, Palmen. Rekker dere ut til Sintra også?

Her er det oppgaveskrivedag. Og deretter skal jeg følge frøkna på klassetur til skogs. Jeg er så innmari glad for at det var nettopp DENNE våren jeg var skikkelig på og vasket og ryddet bort vinterklær tidlig, altså.
Postet 12-05-17 kl 11:44 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Den unge herren med dysleksi hadde sett feil. Men kom opp i matte og fornøyd med det. Slipper da muntlig.
Postet 12-05-17 kl 11:46 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er skrekkelig lei av oppgaven min. Men ca 4/5 ferdig. Planen er å skrive gjennom hele i dag, og så lese gjennom og rette på søndag, når jeg har litt mer ro i hodet. Og levere på mandag.
Postet 12-05-17 kl 11:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Darth sin avatar
Som forventet kom alle elevene mine som ikke har fritak opp i sidemål. Og hovedmål selvsagt, men det er jo ikke trekkfag. Vg1-datteren kom ikke opp i noen fag, og er en blanding av glad (for at det ikke ble matte) og litt lei (for at det ikke ble engelsk) tror jeg.
Postet 12-05-17 kl 12:07 av Darth Darth er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen fra New York! Må få inn så mye sightseeing som mulig i dag, i morgen er det meldt usannsynlige mengder regn og masse vind.
Postet 12-05-17 kl 13:23 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Kos deg masse Albertine og nyt New York.
Postet 12-05-17 kl 14:00 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Å, NY! Kos deg masse!

Vi skal besøke bartebyen i helgen. Bare meg og mannen. Roadtrip og bryllupsdag.
Postet 12-05-17 kl 14:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Kos deg i NY Albertine!! Vidunderlig by!

Min tiendeklassing kom opp i norsk, ønsket seg engelsk men for all del ikke matte, så det var visst greit nok. Ulempen er to dager og de siste fagene. Men hun fikk samtidig beskjed om at hun får seks i fransk, så dagen er reddet!

Jeg skal på en jobbrelatert fest på en restaurant i kveld, dvs. jeg skal innom og vise meg og ta noen glass, det MÅ bli tidlig kveld, ellers blir det ikke moro med loppisvakt i hele morgen.
Postet 12-05-17 kl 14:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har kjøpt meg nytt, brukt, sofabord. Fornøyd altså.
Postet 12-05-17 kl 15:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er ferdig med all undervisningen! Hurra!
Postet 12-05-17 kl 17:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
En liten del av meg døde og kom til himmelen i dag. Jeg spiste treretters lunsj på Russian Tea Room og det var bare helt fantastisk. For en opplevelse!
Postet 12-05-17 kl 23:19 av Albertine Albertine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no