Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 15-03-21 kl 09:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
God morgen alle sammen, og til dei som treng det. (Eg treng klem) heime pga forkjølingssymptom, og skal ringe testtelefonen klokka ni. Er lei, lei meg og kjenner op avmakt fordi denne situasjonen blir og blir.
Men sola skin!
Postet 15-03-21 kl 09:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Postet 15-03-21 kl 09:47 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Fjernkontor i dag. Utviklingssamtale på ungdomsskolen for eldstemann.
Mannen er småpjusk, så han har faktisk bestilt seg koronatest i dag, jeg er dog 99% sikker på at hans pjuskhet skylles stress, så han har lovet meg å bestille en legetime når han får tilbake resultatet av koronatesten.
Postet 15-03-21 kl 09:56 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er for mye om dagen, så jeg raser på og håper at det ikke går til h. I morges fikk jeg bøllet meg til en legetime for en jeg bekymrer meg syk for, det hjelper kanskje noe. Nå bekymrer jeg meg for at jeg ikke får gjort jobben min.
Postet 15-03-21 kl 10:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
til alle som trenger det, det gjør at jeg får klemmer selv også så det passer meg perfekt.

Lurer på om jeg rett og slett skal være litt lur å kle på meg å ta meg en liten gåtur i solen. Ned å kjøpe meg noe digg til lunsj f.eks
Postet 15-03-21 kl 10:08 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har undervisningsfri, og sliter med å omstille meg til en hverdag med mye sjeldnere, men større deadlines.
Postet 15-03-21 kl 10:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God morgen! Jeg har te, rettebunke og så ei digital og ei vanlig undervisningsøkt etter lunsj. Egentlig må jeg planlegge digital undervisning til i morgen også, men det er så kjedelig. Så langt har jeg lagt ut agenda for dagens økter og diskutert med kollega hvorvidt det er viktig å plassere teposen i koppen før man heller i vann. (Jeg mener riktig OG viktig. Han mener riktig, men ikke så viktig. )
Postet 15-03-21 kl 10:25 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn. Fullt hus plutselig, hjemmeskole på begge kidsa i dag og i morgen mens de gjør om til rødt nivå. Jeg har masse jeg burde, men sliter med motivasjonen om dagen - jeg savner kontoret. Men sol ute, kaffe i koppen.
Postet 15-03-21 kl 10:31 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Det er sol ute og jeg er vel plassert i sofaen. Ingenting som brenner i dag og jeg vurderer å avspasere fra ca 14 for å få tid til å gå en litt ordentlig tur i det fine været.
Postet 15-03-21 kl 10:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nydelig sol ute i dag, i motsetning til griseværet i helgen. Antrekksinspirasjonen på hjemmekontoret har nådd et bunnivå. Pysjebukse fortsatt..., men det ekte kontoret lokker i det fjerne i morgen, og jeg lover en betydelig oppgradering. Til og med mascara, tenker jeg.
Postet 15-03-21 kl 10:34 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fint vær og gradene stiger. Har allerede rukket en legetime for å be om en henvisning til gyn. Viktig å ikke glemme celleprøve i disse tider!

Rolig på jobbfronten og på hjemmekontoret, så vurderer å sette på en vaskemaskin nå for å gå litt.
Postet 15-03-21 kl 10:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Spennende diskusjon, Matilda!

Jeg har vært litt flink. Skal nok være mulig å greie dagens deadline, i det minste.
Postet 15-03-21 kl 10:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjenner at jeg er spent på hva som kommer av nye retningslinjer, men jeg tror jeg er mentalt forberedt denne gangen. Selv om jeg egentlig kjenner at jeg har gått inn i "fuck it"-modus. Mine påminnelser til tenåringen om å ikke være for nær vennene hun treffer utendørs har blitt ganske halvhjerta.

Jeg hadde en tøff uke på jobb i forrige uke, men jeg tror jeg har klart å redde inn veldig mye. Så nå er jeg ved litt bedre mot. Det blir en del jobb denne uka også, men jeg har fått klarsignal fra sjefen om at jeg bare jobber så mye overtid som jeg trenger. (Det er virkelig en lykke å jobbe i staten.)
Postet 15-03-21 kl 10:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Matilda: Jeg fyller tekoppen med vann, tar i sukett og deretter teposen. Dette for at suketten skal ha løst seg opp helt før jeg kludrer det til med en pose (når vannet er nesten kokende, så løser den seg opp på sekunder).
Postet 15-03-21 kl 11:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Matilda: det avhenger av hva slags te dere drikker.

https://www.cupoftea.no/tilbereding/

Jobbe nå, Eia!
Postet 15-03-21 kl 11:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Jeg fyller kopp med kokende vann, tar i tepose og så sukett. Kjøpt meg god Pukka te forleden, så det skal jeg ha nå.
Postet 15-03-21 kl 11:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hallo, det finnes en standard for tilberedning av te: ISO 3103. (Riktig nok beregnet på te til smakstesting, men likevel).

Og opptil flere andre som gjelder te av ulike slag, for de som virkelig vil nerde.
Postet 15-03-21 kl 11:44 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Men Eia, det står jo ingenting i lenka om teposer skal oppi koppen først eller ikke! Vanntemperatur og trekketid har jeg kontroll på. Jeg liker å dynke posen godt i vann fra starten og så toppe opp med vann, da ligger den pent i vannet og trekker uten en masse dytting og røring.

(Jeg drikker Darjeeling, og det er bare på jobb jeg synker så lavt at jeg bruker pose. Kollegaen drikker kaffe.)

Jaja. Vi får diskutere Nietszche og koronatiltak i lunsjen, men de VIKTIGE tinga må jo komme først!
Postet 15-03-21 kl 11:51 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Klem til alle! Om de vil ha eller ei! Dere slipper ikke unna!


Neida. Jeg driver ikke med klemming uten samtykke.


Hjemmekontor. Jentungen er litt småsurklete så hjemmebarnehage. Hun er et stimulerende lite vesen å ha i nærheten av seg, men underholder seg selv uten å mase på meg, slett ikke den verste kontorkollegaen jeg har hatt noen gang.
Postet 15-03-21 kl 11:53 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ok, i dag er dagen for utskeielser, tur på butikken for å kjøpe lunsj og nå er PCen tatt med ut i solkroken. Og det er helt amazing.
Postet 15-03-21 kl 12:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Litt i limbo før Raymon får bestemt seg. Vi tar høyde for at det blir hjemmeskole på kort varsel og lærerne sender nok hjem det som eventuelt trengs. Får jeg hjemmekontor (med rullerende tilstedeværelse på jobb) skal hengekøya fram på verandaen. Kan ligge i den og jobbe.
Postet 15-03-21 kl 13:11 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn: Vi får satse på at det blir godt og varmt fremover!

Frøy: Jeg leste at du skulle ut og kjøpe pc i lunsjpausen og lurte et øyeblikk på om det er sånn man bare gjør. Innså jeg leste feil.
Postet 15-03-21 kl 13:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
OK.

Den enkle og praktiske løsningen: vann først. Vente så lenge tevarianten tilsier, så det får kjølt seg ned nok - så te. I pose eller annen innpakning.
Postet 15-03-21 kl 13:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God ettermiddag!

Tar gjerne en klem og sender videre til dem som trenger!

Nydelig påskevær ute, håper det holder til påske for å si det sånn, tror det blir hjemmepåske i år igjen gitt!
Postet 15-03-21 kl 13:59 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Hmmmm.... Her er det sukketter (to eller tre avh av koppstørrelse) og så en skje sukker, ja - det skal være søtt. Deretter Earl Grey i sil og kokende vann gjennom sila. Vannet må høyt opp så det dekker te-greiene og trekke så det akkurat blir passe farge på vannet. Vips - godt og søtt varmt vann!
Postet 15-03-21 kl 14:07 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Vet vi noe mer om når Raymond kommer, Blånn? Det kunne vært ok om det av og til var mulighet å få vite ting innenfor ordinær arbeidstid og at man slapp refreshe VG for å få vite det.
Postet 15-03-21 kl 14:29 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nope. Lever fortsatt i limbo.
Postet 15-03-21 kl 14:55 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er det klart at det er pressekonferanse kl 18, så det er bare å belage seg på overtid for dere som jobber i skolen. Jeg har lyst til å skrive noe bitende ironisk, men så har jeg full forståelse for at dere kanskje ikke er mottakelige for sånt nå. Vit at jeg er full av sympati. For en jobb dere gjør, igjen og igjen.
Postet 15-03-21 kl 17:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Utsatt til kl. 18.30.
Postet 15-03-21 kl 19:00 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Og nå får vi i det minste betalt overtid. Så gjerne litt overtid.
Postet 15-03-21 kl 19:01 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no