Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 15-08-16 kl 08:01 av Kaffestuggu



Personalet sitter inne i kroken med kaffen sin. Selvbetjening er den nye store.

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen. :kvitrer_forsiktig:

Jeg er på jobb. Veldig glad for at jeg begynte litt forsiktig i slutten av forrige uke. Det gjorde det mye lettere å komme seg opp i dag.

Jentene er fremdeles bortreist og det er fremdeles malearbeid igjen å gjøre hjemme, så det er det vi skal konsentrere oss om de neste to dagene.
Postet 15-08-16 kl 08:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sånn. Da er det 2 uker siden ferien var over. Nå bør jeg snart bli klar for å jobbe litt skikkelig. Det hjelper nok litt på at kollegene er tilbake nå og at jeg ikke bruker alle ettermiddager på Øya-festivalen.
Postet 15-08-16 kl 08:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
To blide barn sendt på fotballskole. Ingen av dem spiller til vanlig, så spent på om de liker det. Sol og bra vær, så det lover godt.

Virker fryktelig lenge siden ferien, men men.
Postet 15-08-16 kl 08:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Første dag på SFO igjen for mine to minste. Regner med de kommer til å blir trøtte tidlig i kveld.
Postet 15-08-16 kl 08:41 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Du og jeg, Tjorven.

Sitter på "hovedkontoret" i dag og ikke ute hos kunde, for jeg skal være med å ta i mot en nyansatt. Dermed går jeg glipp av kjøpekaffen min i kaffesjappa på jobben, og måtte i stedet ordne til min egen.
Postet 15-08-16 kl 08:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Her er det første skoledag for ungene. Krysser fingre for at dette året blir bedre enn det forrige, som var det nærmeste et annus horribilis jeg har vært.

Jeg skal nyte stillheten, drikke te og jobbe. Det blir godt.
Postet 15-08-16 kl 08:43 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Mannen har (forhåpentligvis) sendt ungene på skolen, jeg sitter på jobb og savner ferien.
Postet 15-08-16 kl 08:44 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Mandag, sol, jeg sitter også på jobb og savner ferien. Og kjenner etterdønningen etter en real sommerfest på lørdag. Lurer egentlig på om jeg er for gammel for dette.

Det var gøy da. Mannen og jeg danset oss støle.
Postet 15-08-16 kl 08:48 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har løpt til jobb, og føler meg friskusaktig, selv om det bare er nedoverbakker absolutt hele veien.

Følte meg ikke mye friskus da alarmen ringte, jeg trodde VIRKELIG ikke det kunne stemme.

Vi har hatt jobbehelg på hytta denne helgen, og det har vært riktig deilig, faktisk. Fått skrubbet ut av det gamle do-rommet (det stod en sånn mulltitoa, sånn med bark og kvern, der), og tror jeg fikk ut lukten. Først en runde med sterkt salmiakkvann og så ajax. Og så lagde vi hyller på veggene, så nå har vi plass til alle slags greier der inne og kan lage ordning og reda! #enkelsjel

Og mannen fikk tatt ned et svært tre og hogget opp masse ved, så han er også fornøyd.
Postet 15-08-16 kl 08:57 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har levert entusiastisk elleveåring på sommerskole (og mannen har levert langt mer skeptisk trettenåring). Jeg er på kontoret med en liste så lang som armen min over ting jeg har lovt å gjøre denne uka. Legg til at jeg skal på konferanse fra onsdag. Note to self: Du rekker ikke å gjøre alt på toget til Stockholm, som tross alt bare tar litt over fire timer nutildags.
Postet 15-08-16 kl 08:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten skal være på byggeskole denne uka i regi av et større entrepenørfirma. I morgen skal de få besøk av samferdselsministeren (fra FRP). Jeg lurer på om jeg smurte litt tjukt på når jeg fortalte 8-åringen hvor uenig vi er med ham. Jeg ga beskjed om at hvis han ble spurt om noe som helst, så skulle han svare: "Mer tog, mer buss og mer sykkelstier".
Postet 15-08-16 kl 09:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Poly: Dere vet at vi har det meste av motorsager (elektrisk, motorisert * 2) på hytta vår? Sikkert bare å si i fra om behovet for å låne skulle dukke opp. Dere har jo "litt" trær rundt hytta.
Postet 15-08-16 kl 09:36 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Første skoledag på ny skole for 6.klassingen - ny hverdag med ferge og buss til skolen. Håper han har en fin dag.

Jeg har glemt mobilen hjemme, og selv om jeg trodde det var greit har jeg allerede hatt bruk for den 4 ganger i dag.
Postet 15-08-16 kl 09:52 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Siste dager med ferie i gang, på torsdag starter vi. Lurer på når ungene kommer hjem, faren har ikke informert meg om når han tenker at de skal hjem igjen.

Ikke store planer i dag, burde vasket og ryddet og vasket klær, men jeg er dørge lat rett og slett
Postet 15-08-16 kl 09:57 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har kjørt en entusiastisk, men noe morgentrøtt, gjeng jenter til multisportuke på "andre siden av byen". Fordelen med store unger er at de tar banen hjem selv. Den andre frøkna antar jeg at sover fortsatt, hun skulle etter eget sigende "være syk i dag", en aktivitet hun beskrev som å ligge på sofaen og gjøre ingenting. Godt det kun er en dag! Hun har godt sovehjerte, i alle fall, for vi var tre stykker som stod opp rundt henne uten at hun ga lyd fra seg.

Jeg kjenner at humøret er betraktelig bedre enn forrige uke. Og det til tross for en natt uten søvn. Sol hjelper. Det var godt å se unga i går også.
Postet 15-08-16 kl 09:59 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, det var virkelig noe for seg selv å vekke trettenåringen i dag. Hun hevdet å ha mistet all førlighet i alle lemmer, men jeg fikk da skremt henne opp til slutt.
Postet 15-08-16 kl 10:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Politi med maskingevær på OSL i dag. Jeg var ikke så veldig gira på Trondheimstur i utgangspunktet. Æsj!
Postet 15-08-16 kl 10:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Observatøren: Først tenkte jeg at det hadde rabla helt for deg. Ungene våre er jo født samme år og det er store unger som begynner i 6. klasse, altså. Og så gikk det opp for meg at så store har de faktisk blitt.

I Oslo begynner ikke skolen før neste uke. Min (kommende) 6.-klassing skal ha "friuke", men med streng beskjed om å rydde én hylle i klesskapet hver dag. Det er en større jobb enn det kanskje høres ut til.
Postet 15-08-16 kl 10:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Vi starter skoleåret med sykt barn. Minsta kastet opp non stop i går, så i dag er det hvile- og fetedag. Jeje.
Postet 15-08-16 kl 10:13 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Så kjipt, Teofelia.

Lykke til, Observatørgutten!

Mine begynte i dag i 9. og 6. klasse. Begge får ny kontaktlærer. Jeg er mest spent på han ferskingen som 6. klassingen skal få. Fotballspiller, "kjekkas" og 22 år-ish. Min engstelige, men veldig snille sønn trenger en med litt omsorg.

Eldste trenger vennlig, men sterkt veiledende hånd og gode føringer. Det håper jeg kan bedre seg i år.
Postet 15-08-16 kl 10:20 av Karamell Karamell er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
På bøgda hos oss begynner skolen på torsdag. Fint med en litt myk oppstart, spesielt for storebror som har snudd døgnet totalt i ferien. Det kan bli smertefullt for ham å måtte stå opp klokken syv.
Postet 15-08-16 kl 10:21 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er på jobb og synes det er helt fantastisk Å jobbe her. I dag har jeg en hel dag til rådighet til å lese ulike rapporter - ingen møter og ikke noe hasteoppdrag (foreløpig).
Pøbelprinsessen har ferie denne uken og har i oppdrag å rydde rommet sitt. Vi får nå se på det.

Jeg var vitne til en ganske heftig nestenulykke på vei til jobb i dag. Syklist som ikke overholdt vikeplikt i rundkjøring og var 8 cm fra å bli påkjørt.
Postet 15-08-16 kl 10:24 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Etter å ha lest at Observatøren har 6. klassing gikk det opp for meg at det har jo jeg også.
Postet 15-08-16 kl 10:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Skolestart torsdag, her. Og planleggingsdag på SFO i dag.
Knøtteliten er sendt til min far, pensjonisten, og Knotten er hjemme OG oppstanden (hallelujah). Jeg dro Knotten opp av sengen kl 10 i går, og han sluknet halv ti i går kveld, så jeg håper det betyr at han er på sporet av en bedre døgnrytme.
Jeg har for øvrig 7.klassing, som vi plager vettet av med å minne ham om at han og førsteklassingen starter samtidig slik at vi kan følge begge to på første skoledag.
Postet 15-08-16 kl 10:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra første hverdag på lenge. Dårlig med søvn på enkelte i natt, som mente at da må også mor og far sove dårlig. Kompenserer med å kjøre bil til jobb, hverdagsluksus.
Postet 15-08-16 kl 10:53 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Poden tilbringer sin siste ferieuke hos besteforeldre i Trøndelag, og vi regner med det skal gå bra. Farmor har planlagt at han skal øve piano og være ute hver dag, og vi har planlagt at han skal lese i alle fall en del av den resterende tiden, i stedet for å bare se youtube, for å få hjernen gradvis opp av feriestagnasjonen.

Og så er han niendeklassing. Og ikke nok med det, men på hans skole er dette siste år på mellomtrinnet (dvs. ungdomsskolen), så neste år skal han begynne på videregående. :dobbelt-: Lille barnet! Han er jo ikke mer enn i underkant av 1,80, jo!
Postet 15-08-16 kl 10:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes det er kjempeskummelt å sende den bittelille trettenåringbabyen på ungdomsskolen. Videregående høres jo HELT vilt ut!
Postet 15-08-16 kl 10:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Helt sprøtt. Men han skal nok nesten sikkert fortsette på samme skole, så det blir jo ganske mye mindre skummelt, da. Bare (en god del) mindre klasse, regner jeg med.
Postet 15-08-16 kl 10:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er skrekkelig rart. Jeg har ett år foran meg nå med to på ungdomsskolen, og så er det videregående for storesøster.

Mannen og jeg er alene hjemme akkurat nå. Og ved middagsbordet i går satt vi og følte oss skrekkelig gamle, for om ca 6 år er dette sannsynligvis hverdagen vår. Da er begge jentene ferdige med skolen og flytter hjemmefra. Og seks år er egentlig ikke så veldig lenge.
Postet 15-08-16 kl 11:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God bedring til Teofelias jente. Så kjedelig å gå glipp av oppstarten!

Vi hadde en egentlig ganske fornøyd gjeng rundt frokostbordet i dag. Jeg tror egentlig de har savnet skolen litt. Eller i hvert fall vennene. Storesøster gledet seg til i dag, men i morgen er hun ikke like sikker på.

Niesen min har flyttet på hybel/internat for å begynne på videregående i dag og nevøen min er førsteklassing. Stort og skummelt for begge to.

Jeg var på jobb kvart på åtte og håper at arbeidsuke nummer to etter ferien blir greier enn den første.
Postet 15-08-16 kl 11:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har også 9.-klassing i dag. Som satte vekkerklokken på 6 og var ute av huset før jeg våknet(!). Og som hadde redd opp sengen sin og ryddet kjøkkenbenken før hun dro. Hvor kom de genene fra, egentlig?
Postet 15-08-16 kl 11:15 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har endelig fått mat i Minsta. Endelig. Når man har et barn som behandles for alvorlig undervekt, så er kraftig omgangssyke ganske kjipt altså.
Postet 15-08-16 kl 11:17 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Hei fra ei som bare pleier lese kaffebloggen av og til, men skriver veldig sjelden her.
Har en tenåring som ligger hjemme og sover, og jeg syns det er synd det er ei hel uke til skolestart for niendeklassingen.
Postet 15-08-16 kl 11:20 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her begynner ikke elevene før neste mandag (og vi tok ferie 17. juni, så det har vært en uvanlig lang sommerferie). Selv starter jeg med plandager onsdag-fredag, med en liten tjuvstart i morgen fordi jeg skal være mentor for en nytilsatt lærer og må stille opp på litt av orienteringen for nytilsatte. Egentlig like greit; er klar for å komme i gang nå.

Siste feriedag skal brukes til PT-time og strikking.
Postet 15-08-16 kl 11:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har forøvrig to 10.-klassinger neste uke. Det er ganske vilt.

Det som er enda villere er at de som starter første år på vgs i år er født i 2000!
Postet 15-08-16 kl 11:28 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har nittenåringbaby som har vært to uker i militæret og i dag skulle ut på en uke i felt! Det er skummelt det, for mor! Han tar det med fatning, har tross alt valgt det selv. Det virker som de blir godt tatt vare på, til tross for utestemme og kollektiv avstraffelse når noe ikke er på stell. Har nok vært et par tøffe uker, men det går seg fint til.

I tillegg har jeg 10.-klassing og 5.-klassing, de er hjemme og driver dank i dag, skolestart i morgen, heldigvis.
Postet 15-08-16 kl 12:03 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Uff, Teo, god bedring til Minsta. Ingen god start på skoleåret, nei. Håper det går fort over.
Postet 15-08-16 kl 12:11 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
2. uke etter ferie. Burde vel finne tilbake til litt motivasjon og arbeidslyst.. Lar fortsatt vente på seg.
Ungene er sendt av gårde til Cowboy leir i dag. Lillebror, skolestarteren, debuterer på sommerskoleaktiviteter, storebror er med på tredje året og gleder seg til aktivitetene.
Postet 15-08-16 kl 12:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God bedring til Minsta, Teo.
Postet 15-08-16 kl 12:16 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
God bedring i heimen, Teo.

Her er ett barn fornøyd (13-åringen) og ett litt mer på strekk i humøret, det er tydeligvis ikke så lett for en gjeng niåringer å koordinere samvær siste ferieuka. Særlig ikke når min sover nesten til 10:00. :serikrystallkulaogsertrøbbelfremover:
Postet 15-08-16 kl 12:42 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Odelia sin avatar
God bedring til sjuklingebarn!

Her er ferien over, men hverdagen har ikke innhentet oss helt enda (i alle fall ikke for 5 av 6 i husstanden). Tidlig opp i dag for å rekke trening, men ungene starter ikke på skolen før på torsdag, og jeg har ikke vakt før natt til torsdag og så har vi minstemor som starter i barnehagen først neste uke. Det vil si at dette blir den siste uka hvor jeg ikke får sovet etter halvparten av nattevaktene slik det har vært de 6 1/2 siste årene så nå er jeg kjeeeempeklar for masse (i alle fall mer) søvn Jeg skal endelig begynne å virke igjen, juhuu!

I dag har jeg vært og beskuet skattekammeret/palasset av det nye huset et av våre nærmeste vennepar har kjøpt seg. For en eiendom! Så nå må jeg ut og luke i bedene mine som er så neglisjert som det går an å bli mens jeg enda har motivasjon til det Vanligvis liker jeg slikt, men denne sommeren har bare svusjet av sted fortere enn svint så her ligger vi bakpå.
Postet 15-08-16 kl 14:42 av Odelia Odelia er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God bedring til minsta, Teo, håper hun blir fort frisk.


Jeg har også en 6.klassing i år.... Det er jo litt rart egentlig.
Postet 15-08-16 kl 15:12 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Oppdatert 15-08-16 kl 15:52 av polarjenta
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no