Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 16-05-22 kl 09:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde tenkt å ta hjemmekontor i dag, men kjente at jeg ville se litt folk allikevel. Og da er det mye lettere å komme seg på trening etter jobb, for da har jeg bagen liggende klar og svært kort vei til senteret.

Det er en skikkelig travel dag med masse opplegg og ting som skal gjøres. Og så avslutter vi med å gå på fotballkamp i kveld. Det er solgt 12 000 billetter, så det tror jeg blir stas.
Postet 16-05-22 kl 09:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er egentlig bare sur i dag. Jeg er sliten etter rundt tre uker med konstant murrende migrene kun avløst av skikkelige anfall. Jeg gruer meg til i morgen siden jeg var så teit å si ja til å dra ned til sentrum, ikke har jeg noe å ha på meg, ikke har jeg lyst, og blæh. Nevnte jeg blæh?
Postet 16-05-22 kl 09:44 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pappalille: Vi fikk bestilt bord til hele familien på ViaVillage i går kveld. Jeg vil gjette at de har plass fremdeles. Sånn hvis dere vil spise. Det er jo i tillegg like ved der dere skal plukke opp ungene. Det er jo et matmarked, så alle vil finne et eller annet å spise.
Postet 16-05-22 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Pappalille. Jeg har sagt i alle år, og mener fremdeles, at 17. mai er den eneste dagen i året som har blitt kjedeligere av å få barn.

Før barn var det en eneste rekke av morgenprosesjon, champagnefrokost, fest i byen og god mat på kvelden. Med små barn ble det styr og kav og alt mulig som skulle rekkes og litt for mange arrangementer der man måtte snakke med andre foreldre, man bare var sånn måtelig interessert i. Jentene likte det da.

Men nå begynner mine å bli store. Jeg orker ikke helt morgenprosesjon og champagne. Men det er tilbake til rolig frokost og at det bare er fint og hyggelig å være i byen. Så det blir bedre etterhvert. Selv om det kanskje er en mager trøst akkurat nå.
Postet 16-05-22 kl 10:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Morgendagen blir enkel hos oss. Barnetoget starter 10.30, og arrangementet på skolen er ferdig kl 14. Så noen timer der klarer vi å holde ut. Etter det, så blir det pizza på terrassen sammen med svigers og svogers, før vi må pakke til Prahatur dagen etter.
Postet 16-05-22 kl 10:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har nokre dårlige dager for tida. Veit ikkje heilt kvifor, men det er slitsomt å vera i ulage over lengre tid. Einaste planen for i morgon er å ta turen til skulen "min" og snakke med folk og la jentene få vise fram bunadane sine. Det ser dei fram til. Når ting er slutt der, rundt kl 14, så veit eg ikkje. Heim å daffe?
Postet 16-05-22 kl 10:21 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Pappalille.: Vi skal også forville oss ned i setrum i morra. Tar med pillebrett i tilfelle vi er der samtidig. Så kan du prøve mine migrenetabletter.

Bursdagshelg er over og jeg glemte å høre om fri i dag, så jeg sitter på jobb.
Postet 16-05-22 kl 10:57 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Champagnefrokost har aldri vært et tema her, så 17. mai ble definitivt bedre med barn. Nå som de er ungdommer, ser jeg lite til dem. De har sitt eget opplegg.

Jeg drikker kaffe i morgensola før det braker løs med fotografering her. Leiligheten har aldri sett så bra ut, til gjengjeld har nok jeg fått flere rynker og grå hår.
Postet 16-05-22 kl 11:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg nærmer meg frisk, det er på tide.
Gruer meg til i morgen, men det går vel sikkert bra. Bunadene til mellomste og meg er klare iallefall, minsten har fått ny dress og eldste fikser seg selv.
Postet 16-05-22 kl 11:13 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Øver meg på å leve litt saktere etter et halvt år med konstant følelse av å være på etterskudd. Skal handle til 17. mai med vgs-eleven som har fri i dag, så håper jeg å få en tur ut i terrenget etterpå.
Postet 16-05-22 kl 11:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, har tenkt å ta noen sykemeldingstimer på slutten av dagen. Lillebror har hatt trøbbel med å sove, som regel merker jeg ikke det, men i natt kom han inn til meg, og var urolig, så det føles som jeg har vært mer våken enn sovet.
Postet 16-05-22 kl 11:15 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
På kontorkontor og det er fremdeles hektisk som fy! I dag skal jeg på dugnad for å lage i stand til i morgen så jeg må komme meg avgårde på nesten normaltid iallfall, får se om jeg ikke jobber litt hjemme etter dugnad og allikevel sitter og er litt nervøs. Har latt guttungen som blir 18 år om 11 dager få lov til å drikke på fest i kveld, han har handlet hele 4 rusbrus så jeg tenker at dette kan gå godt.
Det suger å føle seg gammel gitt.
Postet 16-05-22 kl 11:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Skulle vært på kontoret i dag, men fikk en tlf. sent i går kveld om at mamma er veldig dårlig (igjen). Hun har MS og mange underliggende sykdommer, og det har vært nære på mange ganger, men hun kommer seg alltid igjen. Det ble lite søvn i natt, så jeg drøyer kontoret til senere i uka. Hun er forresten bedre igjen i dag, så vi får krysse fingrene for at hun står an av denne gangen også.

Vi er ganske klare til i morgen, bare noen skjorter som må strykes. Ikke noe svært opplegg her, men vi har bestilt bord til middag i byen, og ser vel på Folketoget i samme slengen. Barnetoget her i bygda er det mulig vi får med oss, det går allerede kl. 09.00. I verste fall får vi stå på altanen i 2. etg. da får vi sett det relativt bra ihvertfall.
Postet 16-05-22 kl 11:47 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg finner ikke bunadsveska mi. I verste fall får jeg gå uten i morra; vanskelig å leite mer siden jeg pusser opp og huset er kaotisk.

Eventuelt kan jeg bruke bunadsveska jeg faktisk finner, til den andre bunaden. (Det er ikke aktuelt å bruke den bunaden, for kiloene har flytta på seg siden jeg var 11. Den er passe i livet på stakken, for stor rundt puppene, og altfor trang i vesten under puppene ...)
Postet 16-05-22 kl 12:03 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Stompa, blanding av bunadsveske og bunad høres kult ut. Jeg synes det er litt kjedelig med altfor strenge bunadsregler. Elsker når jeg oppdager folk som setter sølja litt annerledes, blander ulike bunadselementer eller bruker sjalet på en annen måte en "forskrevet".
Postet 16-05-22 kl 12:16 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg tror nok ikke jeg gjør det; det blir rett og slett stygt. Bunaden jeg skal bruke har brun stakk og rustfarga liv (hamarøybunad), og den andre er en blå nordlandsbunad.
Postet 16-05-22 kl 12:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
For alle som kjenner til Bergen.

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/OrOR2A/denne-manisk-selvforelskede-byen-har-for-lengst-omdannet-nasjonaldagen-til-en-feiring-av-seg-selv
Etter to års høyst ufrivillig pause skal Bergen endelig gjøre det byen kan best, nemlig å feire seg selv.

Det er opplest og vedtatt i denne byen – med sedvanlig bergensk beskjedenhet – at verdens beste 17. mai-feiring, den finner sted i Bergen. Og det finnes da heller ingen dag hvor Bergen er mer typisk bergensk enn på 17. mai.
Er det noe denne byen kan så er det å lage folkefest. De første årene jeg bodde i byen var ikke så "gøye" men nå! Dagen starter i byen med fellesfrokost, og avsluttes med vardebrenning klokken 23 på et av de mange byfjellene.

Hvem sier at 17. mai er barnas dag (kun)?
Postet 16-05-22 kl 13:15 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
17. mai i Bergen er virkelig flott. Savner det, så det var fint i fjor å kunne stikke til Bergen siden det ikke var skoletog osv. her. Attpåtil var det strålende sol, og da blir jo bergensere så ekstra blide.

Laber form og sakte fart fortsatt, her. Definitivt ikke bunad i morgen med denne formen.
Postet 16-05-22 kl 13:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg synes å huske at det var fint vær på 17. mai i fjor, men alle kollegaene mine klaget over været, men det var nok på østlandet.
Postet 16-05-22 kl 13:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Stompa: litt kræsj ja.
Har den ene og har hatt den andre.

Ikke planer om bunad i morgen. Må justere vesten vil jeg tro og vet ikke om jeg rekker.
Postet 16-05-22 kl 14:47 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg gleder meg veldig til sentrum og kaos i morgen. Det er 17. mai for meg. Og enda bedre nå når jeg har så store barn at jeg ikke trenger å holde orden på dem lengre.
Postet 16-05-22 kl 15:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg fant veska til hamarøybunaden, så dagen er redda. Fant hodeplagget også. Som student i Trondheim brukte jeg det konsekvent, men kjenner at jeg ikke har så lyst å gå med kyse ...
Postet 16-05-22 kl 22:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no