Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Bayone

Litt frustrasjon over familien til mannen.

Rangér dette innlegget

Litt frustrasjon over familien til mannen.

Postet 20-02-10 kl 23:39 av Bayone

Mannen min har ikke mye familie, en eldre far han har hatt lite kontakt med, to halvsøsken og tre søskenbarn i distriktet her og noe perifer familie lenger unna. Av disse har vi god kontakt med to av søskenbarna hans, veldig kjekke folk men det er EN ting som irriterer meg skikkelig. De har en tendens til å komme på besøk på de mest ubeleielige tidspunkt

Som regel kommer de uten å gi beskjed, noe som i og for seg er greit. Da må de tåle å komme til låst dør eller at vi er på vei ut og at de ikke får komme inn. Det som irriterer meg er når de kommer så sent på kvelden. I kveld skulle mannen på kino sammen med ene søskenbarnet sitt (en helt utrolig herlig mann som er veldig flink med ungene våre) så da forventet jeg at han kom innom på forhånd. Siden han ikke var kommet til kl. 20 så sendte jeg ungne i dusjen for å ordne seg til natta. Kl. 20.15 får mannen mld om å forberede seg på innrykk og 2 min etter kommer de durende inn fem stk! inkl. ungene sin tremenning på alder med største. Hun tremenningen har ingen tøyler og herjer bare verre uansett hva jeg sier. De blir her en times tid og girer ungene helt opp med styr og ståk og godteri (som de såklart måtte spise så sent, det er jo lørdag )

Så drar de og jeg sitter igjen med hypre unger som ikke får sove. Største er litt var på at hun ikke får sove om det er mye som skjer på kvelden. Så hun ligger fortsatt våken (22.30) Greit at ikke våre er så veldig små (6 år og 8 år) og de legger seg ikke så veldig tidlig hver kveld på helg. Men akkurat i kveld hadde vi planlagt at de skulle legge seg i normal tid fordi vi hadde vært på fotballturnering i dag og de var slitne begge to.

Det var liksom ikke noe spørsmål om det passet å komme så sent, det var bare nå kommer vi. Vi ble soppas tatt på senga at jeg ikke fikk sagt at det ikke passer heller. De bruker stort sett bare å stå på stua og si hei, uansett tidspunkt. Dette er heller ikke noe enestående tilfelle, det er heller regelen enn unntaket. Ikke har jeg så lyst å ta det opp med dem heller for jeg er allerede hysterisk mor som sikrer barna i bilen og nekter dem å sitte på med han uten sete Så at ungene bør være i seng i normal tid er vel helt på jordet, det er jo ikke hver dag det skjer.

Det skal sies at dette søskenbarnet er så singel som man får det, 43 år og kommer aldri til å bli gift eller få barn selv. MEN han er super med våre unger. Han tar dem med på campingturer, henter dem på skole og bhg. har de på overnatting og stiller alltid opp om vi trenger hjelp. Det er derfor det også er litt vanskelig å si noe om sånne "småting".

Nå har denne utblåsningen sikkert noe med at i dag har vært en dårlig dag for meg. Jeg er lagleder for jentelaget i fotball og har stått i en fotballhall hele dagen og det tar på hoften min, så jeg lå på sofaen under ett pledd når de kom. Sov dårlig i natt gjorde jeg også så det ble ikke mange timene søvn.

Kanskje det hjelper bare å få skrive det av seg

Kommentarer totalt 7

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
God bedring, søvn hjelper på det meste.
Postet 21-02-10 kl 00:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
:klemme:

Svelge hardt og tenke på at ungene kommer til å huske sånne ting med glede når de blir større. Muuuligens mammaen også. Det bare er slitsomt mens det står på.
Postet 21-02-10 den 08:15 av
Gammel
Heilo sin avatar
Lurt å skrive det av seg her! Så får du litt sympati og forståelse - jeg har i alle fall ingen problemer med å skjønne at sånne situasjoner er frustrerende. Og så kan du heller la være å ta det ut på mannen, som kanskje bare blir lei seg og i forsvarsposisjon, eller på "synderne" selv, som sikkert bare blir såre og/eller sure uansett.

Håper du får hvilt deg litt i dag!
Postet 21-02-10 kl 11:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Du får invitere de oftere, så behovet for å dukke opp ikke blir så stort. Det er en uting å ikke spørre om det passer når tidspunktene er litt utafor "normalen" for barna syntes jeg.
Postet 21-02-10 kl 14:02 av Joika Joika er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Jeg synes på ingen måte det er sært eller uhøflig å gi beskjed om dette på en ok måte.

Det som er uhøflig er å komme på uanmeldt besøk sent på kvelden til et småbarnshjem.
Postet 21-02-10 kl 19:00 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
rajraj sin avatar
Enig i at det er en uting å komme sent og uanmeldt, men slutter meg likevel til Smilefjes fordi det virker som en fin trøst: Sånne uortodokse besøk og opplevelser husker jeg nemlig veldig godt fra da jeg var liten. Og det var ganske stas, egentlig.
Postet 21-02-10 kl 22:10 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
Bayone sin avatar
Det er godt å få skrevet av seg litt ja Bedre å få det ut her enn overfor mannen. Ikke det, han er enig med meg han altså.

De blir invitert hit rett som det er, så det står ikke på. De er bare vel spontane av seg. Må vel bare innse at slik er de er. Ungene fikk sovet lenge i dag, og vi også Hadde en lang og rolig formidag så nå er formen bedre heldigvis.
Postet 21-02-10 kl 22:12 av Bayone Bayone er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Bayone

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no