Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 18-01-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Postet 18-01-17 kl 08:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Syklet til jobb, skal sykle til møte i løpet av dagen også. Den nye fitbiten får kjørt seg.
Postet 18-01-17 kl 08:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! På jobb i skikkelig tid, og får vel bare gyve løs.
Postet 18-01-17 kl 09:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
God morgen!

Forbereder meg til møte. Må våkne først men det er vanskelig.
Postet 18-01-17 kl 09:03 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Morn! Undervisningsfri, ingen skriftlig vurdering som venter, morgendagens timer stort sett klare, nesten ingenting på programmet, ryddig stue og strikketøy på vent - og sjukt barn, selvsagt. Morgenlogistikken lynorganisert ved hjelp av snille besteforeldre og mann som tok seinere tog. Bare jeg får unna førskolekontrollen med årets skolestarter, så skal jeg i alle fall ha te. Og kanskje en lur, hvis sjuklingen vil sove i dag.
Postet 18-01-17 kl 09:12 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God bedring til sjuklingen, Matilda!

Vi forsov oss i dag hele gjengen, hvem skulle tro at det var mulig med mine barn! Riktignok bare til litt over sju, da. Heldigvis hjemmekontor på de voksne, så da går det helt greit. Åtte timers søvn var en sjelden luksus på en ukedag!
Postet 18-01-17 kl 09:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Snart undervisning i seks samfulle timer, i dag av veiledningssorten i fem av dem heldigvis. Det er krevende, men fryktelig moro. Ute er det skøyter som passer best, så det var interessant å promenere i dag.
Postet 18-01-17 kl 09:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Badass? Det kan jeg nok trenge i dag. Har sminket meg og er tilsynelatende klar for en effektiv dag da i det minste.
Postet 18-01-17 kl 10:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Hjemme med sykt barn. Det friske barnet er på skolen, men ville bli hentet når han er ferdig kl 11.10. Egentlig er han på FFO på onsdager etter skolen.
Postet 18-01-17 kl 10:33 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hjemme med sykt barn, god bedring til alle syke.
Dagens planer er å lese og skrive på en skoleoppgave, og pleie den syke selvsagt.
Postet 18-01-17 kl 11:17 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg blir litt oppgitt over lekseplanen til trettenåringen min.

Sitat:
Husk å

spørr om hjelp i løpet av uken om det er noe

du ikke får til så du slipper å sitte der dagen

før å ikke få til.
Direkte sitat der, altså. (Ikke hovedlæreren, takk og lov. Eller norsklæreren.)
Postet 18-01-17 kl 11:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mave?

Jeg trenger vesentlig mer kaffe for å være badass i dag, kjenner jeg. Drømte veldig mye rart i natt, så jeg hadde aller mest lyst til å trekke puta over hodet da alarmen ringte i dag tidlig.
Postet 18-01-17 kl 11:48 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg får være flink jobbsøker idag og få avgårde 1-2 søknader. . Har fått i kaffe og mat, og ryddet samt kjørt to vaskemaskiner. Må ut å gå en tur og kjenner jeg.
Postet 18-01-17 kl 11:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Øh, noen bør skaffe seg en korrekturleser? Skjønner godt motløsheten.
Postet 18-01-17 kl 11:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Maverick
Jeg blir litt oppgitt over lekseplanen til trettenåringen min.
Det hadde jeg helt klart påpekt ved en passende anledning. Det skal ikke være mulig. Hjelpes!

Jeg har endelig syklet til jobb igjen. På såpeglatte veier, men med supre piggdekk.

Ja, tilbake til jobb, ja.
Postet 18-01-17 kl 12:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Jadda. Det var den formiddagen fri før kveldsvakt...
Leverte blid og fornøyd jente i barnehagen kl 9. De ringte samboer kl 10. Hun hadde feber og var slapp. 38.0.
Jeg hentet kl 1030. Synes ikke hun var så slapp da men... Hjemme 37.3 i rompa og 37-37.5 i panna og i full vigør.
Hva måler de med i barnehager egentlig? Eller er det mulig å svinge så fort?
Blæ. Har jo ikke bilen med bilsete, så kommer ingen vei med ærendene jeg hadde før jobb.
Postet 18-01-17 kl 12:17 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Men hvem påpeker man det til, egentlig? Det er så mangt og meget å ta av. Utdanningsminister er litt i overkant skudd over mål, kanskje?
Postet 18-01-17 kl 12:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Kjedelig, Svanen. Vi har også hentet slapp unge og fått hjem en kvikk en flere ganger, det er litt frustrerende når det har vært mye sykdom. Hos oss måler de under armen, og det funker sånn passelig hvis ikke ungen er helt velvillig, så ikke fryktelig presist, tror jeg.

Maverick: kontaktlærer, kanskje? Jeg får helt vondt i korrekturleserhodet mitt av å se på det der.
Postet 18-01-17 kl 12:29 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ikke kontaktlærer, med mindre det er en fellesplan som kontaktlærer også har ansvar for. Kontaktlærer er kollega og har ikke personalansvar. Vedkommende melder det sikkert videre, men det er ryddigst å si fra rett til den det gjelder, eller evt noen et nivå over, dersom det er et gjentakende problem med en bestemt lærer - meld til avdelingsleder/inspektør eller ass.rektor/rektor, dersom skolen ikke har andre i ledelsen.

God bedring til andre sjuklinger. Min er varm, men pigg, og stabler alle sofaputene til et stupetårn, mens han ser Blaze og monstermaskinene. Jeg er så lei Blaze.
Postet 18-01-17 kl 12:38 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ah, sorry. Jeg har jo ikke peiling på skole.
Postet 18-01-17 kl 12:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Man kan jo ikke regne med at foreldre har peiling på skole på det nivået der. Jeg ville synes det var veldig forståelig og naturlig om foreldre tok kontakt med kontaktlærer i første omgang, siden dette nettopp er kontaktlærer. Så kan heller denne eventuelt si hvem andre som det er riktigere å involvere.
Postet 18-01-17 kl 12:58 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Man gjør ikke noe feil ved å si fra til kontaktlærer, nei, de skal jo være skolens viktigaste bindeledd med hjemmet, og de formidler ting videre. Akkurat skrivefeil er vel heller ikke så alvorlig at ikke kontaktlærer kunne tatt det opp sjøl med kollegaen, men begynner det å likne klage/personalsak, så er det mer naturlig å ta det med vedkommendes leder. (Og så skal det sies at de fleste skolers hjemmesider er så dårlige at det ikke akkurat går fram hvem man bør kontakte i hvilke situasjoner. Der er det mye å gå på.)

Det viktigste er å si fra.
Postet 18-01-17 kl 13:21 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Når det gjelder syke barn i barnehage så er det en utrolig vanskelig jobb når det gjelder å vurdere syke barn. Jeg har sendt hjem min andel av unger som det viste seg at ikke var så syk likevel. Vi målte som regel under armen eller i pannen. Det er jo et annet tempo i barnehagen, og dersom de er litt dårlig så kan det være nok til at de ansatte feilvurderer litt.
Postet 18-01-17 kl 13:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har full forståelse for det altså, Polarjenta. Det er jo ikke det samme å ha krefter til å løpe rundt i barnehagen og til å ta det rolig hjemme. Jeg bare husker frustrasjonen fra den perioden vi hadde MYE sykefravær fra før og ganske ofte måtte hente unge som var sliten (uten feber) tidlig.
Postet 18-01-17 kl 13:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Skjønner jo det polarjenta. Synes bare de var vel kjappe med å be oss hente henne.
Rampen har iallefall "ryddet" i skuffer her, skravlet og spist bra. Lagt henne til formiddagshvil og venter på avlasting av far så jeg kan følge storesøster på kontroll før kveldsvakt.
Postet 18-01-17 kl 13:50 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Det som også er utfordrende er at noen foreldre ønsker at man ringer med en gang, mens andre ønsker at man ser det litt an. Ikke helt lett altså. Jeg pleide å la det være litt åpent dersom jeg var usikker, da ble det lettere for foreldrene å be om at vi kunne se det litt an om de ønsket det.
Postet 18-01-17 kl 13:56 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Barnehagen til poden var bra der. De pleide å sende sms (studentbarnehage, så foreldrene var ofte på forelesning eller lesesal) og sa i fra om at kiden var litt slapp, men ikke direkte syk, og vi kunne ta avgjørelsen selv.
Postet 18-01-17 kl 14:17 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hos oss ringer de gjerne med en gang de begynner å lure på om det er noe, men lar det være opp til foreldrene å avgjøre om de kommer med en gang hvis det bare er snakk om litt slapp unge. Jeg syns det er veldig greit med sånne telefoner, og da kan vi jo lett koble "ungen sov dårlig i natt" med "han virker sliten i barnehagen i dag", og vurdere hentebehovet ut i fra det. Er jeg hjemme eller har mulighet til å dra fra jobb, så vil jeg jo få hjem en sliten unge så fort som mulig også.

Jeg skulle vaske hus, jeg. DET var det, ja. Husj med seg. Pokkers feil uke å ha syk vaskehjelp på
Postet 18-01-17 kl 14:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
God eftan! Sårt tiltrengt kaffepause, med trykk på pause. Her går det nesten i ett for tiden. Heldigvis er det mer overkommelige dager framover nå.
Postet 18-01-17 kl 14:29 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no