Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 25-09-20 kl 08:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I dag har jeg første skypemøte kl 08.00, og så er det 5 møter før jeg avslutter arbeidsdagen. Men etter det har jeg faktisk høstferie.

Nå ser det ut til at jeg må jobbe litt i høstferien også, men det blir noen timer her og der bare. Og det er ingen som forventer at jeg skal være tilgjengelig hele arbeidsdagen.
Postet 25-09-20 kl 08:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
To fagforeningsmøter i dag hvorav en visst er personalsak. Dagen går i alle fall.
Postet 25-09-20 kl 08:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jobb igjen

Jeg har det så gøy på jobb at det er helt sprøtt.
Postet 25-09-20 kl 08:43 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Hjemmekontor med god kaffe og levende lys i vinduskarmen. Klager ikke!
Postet 25-09-20 kl 08:48 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har ikke fått sove før bortimot 3 to netter på rad nå. Det merkes på konsentrasjonen. Har heldigvis bare to timer og et kort møte i dag, så får jeg heller dra hjem tidlig, og ta igjen tapt jobbing i løpet av helga.
Postet 25-09-20 kl 08:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Så bra, Pappalille!

Her blir det litt hjemmekontor og litt handleraid. Hepphepp!
Postet 25-09-20 kl 08:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Her blir det pakking av produkter, helgehandling og så blir det hagepysler i helgen. Fiin helgeplan! :zen:
Postet 25-09-20 kl 09:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Her er det på tide med ny runde med medisinering av sønn, så det blir å jobbe litt nå fra morgenen av før vi reiser til sykehuset og blir der noen timer. Antar at det blir den faste "belønningsturen" innom McDonalds etterpå.
Postet 25-09-20 kl 09:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ja og jentungen gledet seg slik til å få se Oldemor for første gang på kjempelenge etter skolen i dag at hun glemte gymtøyet, og det er faktisk helt greit.
Oldemor har rukket og bli dement og flyttet inn på sykehjem i denne koronatiden så det er sikkert 10 måneder siden hun har sett henne sist, men nå har hun overtalt bestemoren til å ta henne med. "Det gjør ingenting om Oldemor ikke husker hvem jeg er for jeg vet jo hvem hun er og jeg er glad i henne uansett!"
Postet 25-09-20 kl 09:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
God morgen. Jeg kjenner at saken med gutten som ble hugget i ansiktet på Bogerud i går har gått skikkelig inn på meg. Det er en så aktiv fryktelig handling, og det tar nok ekstra tak når man har en på samme alder selv.
Postet 25-09-20 kl 09:48 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tallulah: Jeg har også blitt litt satt ut. Dette kom helt ekstremt nær. Snuppa er veldig jevnlig på t-banestasjonen på Bogerud ettersom bestevenninna bor der. Og det er ikke det første tilfellet av bråk som vi hører om derfra. Og det som er gjort er så grotesk!
Postet 25-09-20 kl 09:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja, det er så fælt!
Stompa, vi sammenlikna Gunnlaug ormstunge med emrah fra tv-serien 18. Det fekk dei til å sjå aktualiteten og relevansen. Veldig spennande!
Men no er det f og eg starter med kaffebesøk av venninne om ein halvtime
Postet 25-09-20 kl 09:57 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
6,5 timer til jeg tar høstferie. Hodet har pakket sammen allerede.

Og ja, voldshendelsen i går gikk inn på meg også. Livredd for at en av mine uforvarende skal havne midt oppi noe sånt.
Postet 25-09-20 kl 10:08 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Frøy , for en fining av en datter!
Postet 25-09-20 kl 10:19 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er helt svett etter å ha kranglet med innlogging på Zoom i førti minutter. Stress! Til slutt fikk jeg kommet meg inn via bakveien. Forelesning frem til kl 16.
Postet 25-09-20 kl 10:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her har morgenen gått i ett, har ikke fått kikket innom før nå. Håper det roer seg når det nærmer seg helg.
Postet 25-09-20 kl 10:52 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er så møkk lei nakken som ikke gir seg. Og at behandlingen bare er effektiv en time etterpå. Jeg savner forrige fysio.
Postet 25-09-20 kl 10:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! Her er det bare rom for effektivitet og energi nå og resten av helga. Krysser fingrene for at det skal gå greit.

Millact: lykke til med fagforeningsmøter. Det er en superviktig jobb!
Postet 25-09-20 kl 11:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har fri i dag, og balanserer klesvask og husarbeid med litt jobbing og en del sofa- og strikketid. Kjennes ut som det var akkurat det jeg trengte etter en til tider tøff uke.
Postet 25-09-20 kl 11:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
@Frøy, så skjønn!

Jeg er ikke en gang helt sikker på hvor Bogerud ligger, så ingen av mine havner nok der med det første, men jeg er skremt jeg også over sånn handlinger. Enten det er masseslagsmål eller blind vold for den saks skyld, det er sånt jeg er aller mest redd for når det gjelder guttene.
Postet 25-09-20 kl 11:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hondacrv; den serien har jeg ikke hørt om. :stikker og sjekker:
Postet 25-09-20 kl 12:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Skikkelig skremmende den hendelsen på Bogerud ja!

Jeg og mellomste har vært og testet oss i dag, måtte innom butikk og bakeri og trøstekjøpe litt digg til helgen. Men det gikk helt greit da. Så er det å vente på resultatet.
Postet 25-09-20 kl 12:34 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg fikk akkurat vite at jeg skal være meddommer i Tingretten i årene fremover. Noen som har erfaring å dele?
Postet 25-09-20 kl 13:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Dette er mitt 4.år som meddommer. Har vel hatt fire saker på disse snart fire årene. Spennende har det vært i alle fall!Alle sakene har vært på en dag. Har vært innenfor rus, tyveri, vold og familiesaker. Fortsetter ikke. Målet da jeg startet var å se hvordan rettssaker fungerer og finne ut mer om prosessen (har en bror som er advokat) og føler jeg har oppnådd det.
Postet 25-09-20 kl 14:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Snart bare en time igjen av denne mnd sykehusbesøk. Denne gang med behandling på gangen, det er en ny opplevelse. Men men strikketøy på mor og Netflix på pasienten så går det fint.
Postet 25-09-20 kl 14:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
God ettermiddag fra barnemottaket på Stolav. Tatt coronatest som hurtigbehandles for sikkerhets skyld, men de mistenker blindtarmbetennelse på junior. Så jeg har pakket med bag og belager meg på natt på sykehus.
Postet 25-09-20 kl 14:24 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Oi Vixen, god bedring!

Nenne - jeg er også straks ferdig med fire år som meddommer, og har hatt fire saker. Voldtekt, festslossing, stjeling/rus og trygdesvindel. Absolutt veldig interessant. Jeg hadde samme mål som Millact, og føler også at jeg har oppnådd det - jeg syns også det er viktig at det ikke bare er pensjonister som er meddommere.

Jeg tror kanskje jeg kommer til å melde meg igjen ved en senere anledning også.
Postet 25-09-20 kl 15:48 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Negativ Corona som forventet så venter på videre behandling. Smertene kommer og går litt i bølger. Men får vondt av ham. Håper det er blindtarmen nå og at han blir bra av å røske den ut.
Postet 25-09-20 kl 15:51 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er også meddommer. Jeg blir kalt inn til ganske mange saker, men har faktisk bare vært tilstede en eneste gang. Da møtte ikke tiltalte og vi dømte ham "in absentia". Det syntes jeg var helt jævlig, for jeg synes ikke det han hadde gjort var så fælt (jeg er ganske sikker på at jeg hadde gjort nøyaktig det samme som han hvis jeg hadde havnet i samme situasjon). Men så lenge de ikke finner ham, så trenger han ikke sone de 6 årene i fengsel.


Jeg har en ny sak like over høstferien, men da er det bare satt av én dag. Men jeg antar at den ikke blir noe av heller.

En gang ble jeg kalt inn til en sak som skulle vare i tre uker, og det var helt fullstendig krise jobbmessig. Men så hadde aktor skadet seg dagen før slik at h*n ikke kunne møte, så da måtte saken settes opp på nytt med andre meddommere. Det passet meg helt fint. (Det er forresten svært sjelden det passer meg å være borte fra jobb i tre uker i strekk når alle andre er tilstede. Jeg tar bare ferie når resten av landet også har fri.)
Postet 25-09-20 kl 15:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nei, nå har jeg rett og slett hoppet i pysjen her på hjemmekontoret. Casual friday to the extreme. Tror jammen meg jeg skal fyre i peisen også.
Postet 25-09-20 kl 17:03 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Blindtarm ut is. Operasjon straks.
Postet 25-09-20 kl 18:21 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Lykke til, Vixen!

Jeg fortsetter ikke som meddommer nå fordi det er litt stress ifm jobb. Ville vært krise med lange saker. Synes også det er litt stress å ha mobil av hele dagen sånn hvis det skulle skjedd noe med barna på skolen, men den biten var nok mest stress før når jeg startet og de var yngre.

Kan godt tenke jeg melder meg igjen senere. Viktig funksjon og viktig at de har oppegående, relativt unge folk der også med høyere utdanning tenker jeg.
Postet 25-09-20 kl 18:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk for svar alle som har erfaring.

Jeg håper jeg slipper lange saker!
Postet 26-09-20 kl 00:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no