Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 05-04-18 kl 07:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Trøtt og glad for at denne uken er kort. Snør ute ser jeg, men satser på at det ikke kommer så mye.
Postet 05-04-18 kl 08:47 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Regn her i Oslo og det er fint kjenner jeg for da forsvinner den dumme snøen.
Lillesøster sover og jeg drikker kaffe. De andre er ute å huset.
Postet 05-04-18 kl 08:48 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Regn altså.

Ble for seint i går/tidlig i dag pga mammakveld/bråkemann, så jeg er trøtt. Og grinete også kjennes det ut til.

God morgen, eller noe.
Postet 05-04-18 kl 08:57 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har verdens tøffeste datter. I dag er det besøksdag på ungdomsskolen, siden vi skal flytte så kjenner hun ingen som hun skal begynne på skole med. Hun er såvidt på hils med 2 av 200 personer. Både jeg og rektor var klare på at hun ikke trengte å dra, men hun ville gjerne: "Mamma, jeg må jo bli kjent med disse folka etterhvert, så jeg kan like gjerne starte i dag."

Hun nektet å bli fulgt også, så nå sitter hun på banen helt på egenhånd og skal finne frem på en svær skole. (Mor har vært litt frempå allikevel, så sosiallærer skal møte henne litt før de 200 andre kommer.)

Så mine sommerfugler i magen på hennes vegne overskygges fullstendig av regnet.
Postet 05-04-18 kl 09:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Regn! Jeg ser asfalt! Jeg ser gress! Jeg ser oppmerkinga på parkeringsplassen!
Postet 05-04-18 kl 09:05 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Håkkei, nye 10 cm snø inatt. I Bergen. Jadaneidaså.
Postet 05-04-18 kl 09:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Kondolerer til Bergen! Regn er å foretrekke da, i april i alle fall.
Postet 05-04-18 kl 09:17 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så bra Tjorven.

Min eldste er også sånn og det er en gave å være så trygg. Lenge må det vare for dem begge.

På jobb. Lang dag, men stort sett med interessant innhold, så jeg skal ikke klage.
Postet 05-04-18 kl 09:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Regn i sør, helt flott.

Så tøff hun er, Tjorven!
Postet 05-04-18 kl 09:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her gjekk regnet over i sludd. Makan altså. Det var litt sånn "hvor er buksa mi"-stemning her i dag tidlig når me skulle finne fram regnjakke og støvler til jenta. DET er lenge sidan sist.
Postet 05-04-18 kl 09:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg og mini er i hver vår ende av sofaen. Bedre enn igår, men ikke bra. Kaster ikke opp lenger, men magekramper, feber og dogåing. Jeg har virkelig ikke tid til dette, men akkurat med omgangssyke så må man liksom holde seg hjemme.
Postet 05-04-18 kl 09:49 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tjorven!!! Fantastisk jente!!
Postet 05-04-18 kl 09:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Det regner her også, hurra! Da gjør det ingenting at jeg måtte skru på alle lysene inne. Jeg er sykmeldt og sitter ganske hjelpeløs med den brukne armen min, men det får ta den tiden det tar. (Jeg synes veldig veldig synd på meg selv, og synes det hjelper litt.)
Postet 05-04-18 kl 09:51 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tøff jente du har, Tjorven!

Fra frønerdefilm på biblioteket i går kveld (Seed, the untold story) til introduksjon av to praksiskandidater på jobb i dag. Pluss ymse kontoroppgaver.

Startet dagen fint, da, med solhilsener og sykling i regnvær.
Postet 05-04-18 kl 09:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Snøen i Bergen altså.

Heldigvis vet jeg at dette forsvinner ved neste regnvær, som kommer fort nok. Det er bare litt surrealistisk.
Postet 05-04-18 kl 10:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er veldig glad i regn, og har heldigvis en datter som er veldig glad i regn, så vi koser oss stort i morgenlogistikken!
Postet 05-04-18 kl 10:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Det er godt med regn i Oslo sentrum nå, altså. Da jeg gikk til jobben på tirsdag, så hadde jeg et ekkelt støvlag i munnen etter kun kort tid - så det var på tide med litt nedbør.

Og så har hunden så fin regnkappe, og Tøffe Andungen som gikk morgentur tok frivillig på seg regnjakka si. Det er noen år siden sist, foråsiresånn.
Postet 05-04-18 kl 10:36 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg og jentene var enige om at regn er bra, for da er det kortere tid til vi får se gresset.

Hjemmedag på meg, tror jeg skal fikse litt i kaoshuset. Men mest ta det rolig.
Postet 05-04-18 kl 10:38 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg er IKKE glad i regn, så jeg får ut frustrasjonen med min nye vær-app:
Postet 05-04-18 kl 11:04 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fin app, Tally!

Her er det sol og ikke en sky i sikte. Det synes jeg vi har fortjent, for det har regnet så mye i det siste at det er flom overalt, inkludert på min daglige sykkelsti, hvor vannstanden nå er sånn at jeg bare kan sykle halve pedalomdreininger det siste stykket om jeg ikke vil bli våt på føttene.
Postet 05-04-18 kl 11:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God formiddag.

Tøff jente Tjorven.
Jeg er på den aller siste mastersamlingen på studiet og det føles sånn:

Snart helg og det er da noe.
Postet 05-04-18 kl 11:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er på dag tre i ny jobb, blir aldeles tommelomsk i hodet hver dag, men dette er supert, fine folk og gleder meg til å ta fatt i alle oppgavene som skal bli mine.
Postet 05-04-18 kl 12:23 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Fin app Tally, hvilken er det? Vil og ha den.
Postet 05-04-18 kl 12:46 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Her startet dagen med regn, som gikk over til sludd og nå snø. Jeg vil ikke ha mer snø!!!

Så utrolig tøff jente du har, Tjorven!!
Postet 05-04-18 kl 13:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Millen: WTForecast!
Postet 05-04-18 kl 18:44 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven: Hvordan gikk det i dag?
Postet 05-04-18 kl 18:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da har snuppa vært på skolebesøk og jeg på mitt første foreldremøte på ungdomsskolen. Snuppa ringte meg rett etter sin runde, og var helt i 100. Det hadde vært kjempegøy, og hun hadde blitt kjent med 2 jenter som hun gjerne ville gå i klasse med, og hadde spurt seg frem til et par jenter som hun skal spille fotballcup mot neste helg. Tøffe, tøffe jenta!


Jeg skjønner at jeg har fått god innføring på FP, for foreldremøtet inneholdt ikke en eneste ny opplysning.
Postet 05-04-18 kl 20:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og der la de to jentene til Snuppa på snap, og lurte på om hun kunne søke om å gå sammen med dem.
Postet 05-04-18 kl 21:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Å, så hyggelig, Tjorven!

Min niese søkte seg til annen skole i Oslo enn der hun hører til og kom i klasse med mest nye tror jeg. Hun fant fort to venninner der og de er blitt en solid trio som holder sammen.
Postet 05-04-18 kl 21:32 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no