Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 23-06-17 kl 08:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Opp og jobbe, før det blir cruise med eldstemann i helgen. Noen som har vært i Kiel? Rekker man å se noe på det 4 timers stoppet?
Postet 23-06-17 kl 08:26 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ombord i flyet til Gatwick. De tre 12-åringene jeg har ansvar for er også ombord og passene trygt i min veske. Har reist med ansvar for lærere før og dette går greiere.
Postet 23-06-17 kl 08:37 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har A!
Postet 23-06-17 kl 08:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er tidlig på kontoret for en siste innspurt før ferien – vi reiser i kveld. Noen sier at vi må pakke også. Makan!
Postet 23-06-17 kl 09:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har også A. Hat spist frokost, og lurer på om jeg skal sove en frokosthvil. Dagen i dag er litt planløs på formiddagen, jeg vet at vi skal å se på sthansbål og grille litt pølser i kveldinga, men før det gjør det som faller oss inn.

Utrolig deilig å slippe å dra unger ut sv senga.
Postet 23-06-17 kl 09:07 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er en uke ut i A, men gliser like bredt fremdeles. Fikk fylt opp i blomsterkrukkene i går, i dag blir det luking i bed. Tradisjonen tro blir det vel regn i bålet i kveld.
Postet 23-06-17 kl 09:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg er på jobb. En uke igjen til F, og mye å gjøre. Det passer meg godt, siden det er ordreproduksjon og fører til en aldri så liten feiring av oppnådd milepæl.

I helgen blir det båttur med svoger for yngste og jeg. Har jeg sagt at jeg elsker sjølivet?

Eldste og mann er borte på henholdsvis fotballcup og "Grus og nut" (motorsykkeltur på småveier med innlagt fjelltoppbestigelse).
Postet 23-06-17 kl 09:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, men orket ikke komme like tidlig som jeg pleier. Siden ungene ikke skulle opp i morges syntes jeg det var blodig uretttferdig at jeg måtte opp.

Jeg er veldig spent på om min sønn klarer å få i seg mat i løpet av dagen. Gutten er født uten sultfølelse, så han glemmer å spise. (Til forskjell fra sin mor som blir sulten altfor ofte.)
Postet 23-06-17 kl 09:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg syntes også det var nokså urettferdig at jeg måtte opp, men da jeg først var oppe, var det herlig å slippe å vekke grumpete tenåringer!
Postet 23-06-17 kl 09:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg våknet av meg selv før vekkerklokken i dag. Det hjalp å pelle seg tidlig nok i seng, noe jeg ikke har gjort resten av uken, så jeg har gått rundt som en zombie.

Yngste har dratt på ferie allerede, og mann, sønn og hund følger etter i dag, så da har mor en hel uke med fri (må jobbe da, men likevel). Det er nesten ferie det, altså.
Postet 23-06-17 kl 09:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg la meg sur, og våknet like sitronsur.
Hva er det med folks behov for å dele bilder av andres unger.

Jeg trenger ferie og fri fra foreldregruppen i klassen til Knøtt.
Postet 23-06-17 kl 09:48 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Siste skoledag for ungene i dag. De var ikke vanskelige å få opp. Faktisk har livet mitt tatt en ny og bedre vending den siste måneden eller så etter at tiåringen fant ut hvordan man våkner av vekkerklokka.
Postet 23-06-17 kl 09:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hva er A? Avspasering?
Postet 23-06-17 kl 09:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg skjønner at jeg har blitt voksen. Første bursdag på 14 år jeg ikke har blitt vekket av egne barn - enten fordi de trengte mat, eller var hypre fordi det var gave og sang.

Sønn er på første telttur uten voksen (no news is good news?) og datter har overnattingsbesøk. Godt jeg har en mann som tar ansvar; har fått både kaffe og gave på senga likevel.
Postet 23-06-17 kl 09:52 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Avspasering, ja. Jeg er så fersk lærer st jeg kaller alt for F, men det er fy-fy hos mange.
Postet 23-06-17 kl 09:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Maverick:

Plan for første dag av A: Få ungene av gårde til barnehage og SFO, og bestige et fjell. Ikke sånne som Appelsinen pleier, men et fjell av klær. Og rydde. Og støvsuge. Det synes at vi har vært travle med andre ting i det siste...
Postet 23-06-17 kl 09:56 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen, Anda!
Postet 23-06-17 kl 09:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg pleier også å si F om alt - for som oftest fungerer det jo som det, men man kan faktisk kalles inn for å jobbe om noe skjer. Klagesaker og sånt. (Ikke hatt noen av dem ennå, dog.) Og man får ikke erstatta avspasering om man blir sjuk da, bare f.
Postet 23-06-17 kl 09:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for Anda!
Postet 23-06-17 kl 09:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hipp hurra for deg, Anda!

Jeg ble vekket at to unger i dag som sang bursdagssang for meg. Vi har spist varme croissanter til frokost, nydelig var det. Siste skoledag for dem og St.Hansfeiring i kveld ved sjøen med haugevis av fine folk som visst er invitert.
Postet 23-06-17 kl 10:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
A her og!

Ungene sover fortsatt, de er ekte B-barn og snur døgnet på et blunk i det kalenderen sier skoleferie.

I dag skal unger klippes og sandaler anskaffes, kanskje blir det Wonder Woman på meg og eldste i kveld. Det bør ryddes i huset, og den jobben har jeg utsatt til mandag når unger er på sommerskole og jeg har huset for meg selv.
Postet 23-06-17 kl 10:03 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer med dagen, Anda!

Postet 23-06-17 kl 10:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hipp hurra for deg, Anda!

Postet 23-06-17 kl 10:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer med dagen, Anda og millact!

Martis: du rekker fint å tusle litt rundt. Jeg har bare vært i Kiel på søndager, men når dere kommer er vel handlesenteret åpent (hvis dere vil dit).
Postet 23-06-17 kl 10:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Oppdatert 23-06-17 kl 14:01 av celebelen
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Anda og millact!
Postet 23-06-17 kl 10:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Anda og millact.

Jeg har første feriedag. Uken har vært superstresset og huset ser ut deretter. Men nå har jeg hele dagen til å rydde og pakke. Mannen (lærer) har en kort dag på skolen for å rydde pult og avslutte med kollegaer. Storesøster har fri og sover fremdeles. Lillesøster har siste skoledag og skal spise snop og få karakterer. Vi reiser heldigvis ikke før i morgen tidlig.
Postet 23-06-17 kl 10:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gratulerer med dagen! Eg er på tredje dag A og nyt det, men jobber som ein helt fordi eg skal flytte på mandag. Så det.
Postet 23-06-17 kl 10:57 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
En uke til F. Nettopp hatt telefonmøte på Skype med Rotterdam og Oslo mens jeg spiste is og jordbær. Får visst is og jordbær i lunsjen også, fint det. Nå er det begynt å regne, så vi får se hva som skjer med feiringen i kveld.
Postet 23-06-17 kl 11:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis Anda og millact!!

Jeg har hjemmekontor, forsøker å administrere pakking for jentene, litt klesvask, jobbe som en gal, forsøke å ikke la pre-feriestresset ta overhånd. Gleder meg til spekematmiddag her hjemme i kveld, ingen bål eller grilling her. Men litt bobler må vel til! I morgen blir det NM for skolekorps i Larvik, før grilling hos svigers på kvelden. Mange timer i bil blir det, men overnatter hos svigers da, det er ikke hvert år, blir koselig. Sjelden vi er der uten barn og andre familiemedlemmer, kanskje vi får vekslet noen ord?
Postet 23-06-17 kl 11:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg unnet meg selv å sove til 7 i dag, ca. 1,5 time lengre enn vanlig, det var utrolig deilig! Har et møte/kurs til kl. 17, så dagen blir alltid lang nok.

Blånn: 12-åringer høres helt ok ut etter to runder med tiendeklasse til Polen og Tyskland.
Postet 23-06-17 kl 11:28 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg syns alltid det er så kjipt å bli ferdig med en serie på Netflix for jeg vet aldri hva jeg skal fortsette med.
Postet 23-06-17 kl 13:29 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Gratulerer med dagen Anda og millact
Hjemmekontor på meg også i dag. Ganske deilig en gang iblandt. Satser på å få vasket litt klær og. Tenåringen har akkurat stått opp (vært våken lenge da) - drittvær ute så gadd ikke mase på henne.
Postet 23-06-17 kl 13:35 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Gratulerer med dagen!
Postet 23-06-17 kl 13:49 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen, Anda og Millact
2 uker igjen til F, men begynner å roe seg litt nå.
Postet 23-06-17 kl 14:04 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer med dagen til bursdagsbarna.
Postet 23-06-17 kl 14:07 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Takk alle sammen. Spist litt mer jordbær og is nå og har snart tenkt å ta helg, rolig her i dag til en forandring. En uke til F.
Postet 23-06-17 kl 15:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen til Anda og millact!

Jeg har akkurat sendt snart 10-åringen på fotballcup. Det var vist litt skummelt og det var heftige sommerfugler i magen. Men det er mange trenere og andre foreldre med og godt organisert, så jeg er lugn.
Postet 23-06-17 kl 15:59 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Anda og millact!

Hjemme fra jobb. Nå skal jeg sende eldste av gårde på båttur, og så skal minsten på båttur med onkel, nevøer og nisese etter at vi har handlet fiskevekt og litt smågodt til turen.
Postet 23-06-17 kl 17:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Hatt en super bursdag i Høvåg som er i nærheten av Lillesand og Blindleia. Var invitert med av venner i klassen med en haug andre familier. Vi var mange. De yngste var to og de eldste tenåringer. Grilling, bading, lek, bål og utrolig hyggelig. Beste St.Hans sa barna da vi kjørte hjem.
Postet 24-06-17 kl 01:09 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no