Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Pannekaker

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Rangér dette innlegget

Pannekaker

Postet 07-02-09 kl 18:46 av Nasse

Pannekaker til middag. Ungenes glede, mors store skrekk. Hvordan oppfører pannekakene seg i dag? Er de samarbeidsvillige eller ikke?

Jeg gikk til oppgaven med oppbrettede ermer. Blandet mel, salt, melk og egg. Alt så bra ut inntil jeg skulle snu første pannekake. Totalt mislykket. Den gikk i tusen biter. Røra var litt tynn i dag, og derfor LITE samarbeidsvillige. Pannekaken ble samlet sammen i en skål og med litt sukker så smakte den bra allikevel. Pannekakene ble noenlunde bra til slutt. Men samarbeidsvillige var de slettes ikke i dag.

Postet under Smått og stort
Kommentarer 9 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 9

Kommentarer

Gammel
LilleT sin avatar
Pytt, pytt, det er smaken som teller, er det ikke?
Postet 07-02-09 kl 19:57 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
Sokk sin avatar
Mer egg! Ellers er smaken viktigst, da.
Postet 07-02-09 kl 20:45 av Sokk Sokk er ikke aktiv
Gammel
Kaktus sin avatar
Innimellom føles pannekaker ut som en egen vitenskap. Andre ganger er de perfekte på første forsøk. Det viktigste er at de kan spises med syltetøy i hele fjeset.
Postet 07-02-09 kl 20:47 av Kaktus Kaktus er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Jeg bruker 6 store egg til 1,5liter melk. Det pleier å være nok. Men ikke denne gangen gitt. Men pannekakene gled ned okke som.
Postet 07-02-09 kl 21:36 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Stikka sin avatar
Mange egg og mye havregryn. Perfekte pannekaker hver gang. I tillegg så metter de.
Postet 07-02-09 kl 21:46 av Stikka Stikka er ikke aktiv
Gammel
Hannah sin avatar
Her i huset pleier mannen å være nødt til å overta pannekakestekingen, da noen ( ) blir en smule hissige når pannekakene ikke samarbeider helt.

Ellers har jeg også lært at masse egg skal gjøre susen, men merkelig nok hjelper det ikke alltid for meg.

Men pannekaker er godt da. Ungene her i heimen blir lykkelige hver gang det vanker pannekaker til middag.
Postet 07-02-09 kl 22:26 av Hannah Hannah er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Hannah: Vanligvis er det min kjære som lager og steker pannekakene. Men i dag så er han på et årsmøte, så derfor ble det meg som måtte i ilden. Vanligvis har vi hjemmelaget pizza og et eller to glass rødvin til. Koser meg med et glass nå, ikke sammen med pannekaker altså.
Postet 07-02-09 kl 22:29 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg anbefaler mange egg og liten stekepanne.

Jeg steker alltid små pannekaker og det er mye enklere enn store.
Postet 07-02-09 kl 22:47 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Jeg bruker 6 store egg til 1,5liter melk. Det pleier å være nok.
Jeg bruker 3-4 store egg til 0,5-0,7 liter melk, så du kan helt sikkert være enda mer sjenerøs med eggene og se om pannekakene blir mer stabile da.
Postet 08-02-09 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nasse

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no