Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 22-11-17 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen!
Postet 22-11-17 kl 07:47 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ligger i senga og hører på brøytebilen/traktoren.
Har ikke veldig lyst til å stå opp nei...
Altfor lite søvn blir det jo når man legger seg kl 2... jaja. Vi er halvveis i uka iallefall.
Postet 22-11-17 kl 08:08 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er jo masse snø i dag ... og det skal snart forsvinne igjen. Vel, jeg ringte i hvert fall hjem og beordret minstemann til å ta på utebukse i dag. De skal ha fys.ak. i første time, og da nytter det ikke stå der i jeans som blir våt resten av dagen. Jeg kan jo håpe at han hørte på meg.

Jeg er på jobb og skal drikke masse kaffe og jobbe enda mer.
Postet 22-11-17 kl 08:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Sto opp til feilmelding på oppvaskmaskinen. Heldigvis er det fiksbart uten behov av ekstern reparatør. Så nå håper jeg at den interne (mannen, that is) klarer det i løpet av dagen, så jeg slipper.

Ellers liker jeg at det er hvitt ute. Forhåpentligvis får elsykkelen min vinterdekk på seg i løpet av uka, det har vært litt for glatt til å sykle på sommerdekk denne uka.
Postet 22-11-17 kl 09:10 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 22-11-17 kl 09:20 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi hadde utebukse-diskusjon i dag vi også og snart ti-åringen kunne ringe for å fortelle at hun selvsagt hadde tatt den på seg.

Jeg retter nynorsktekster mens jeg ser ut av vinduet på kontoret og håper at snøen holder noen dager.
Postet 22-11-17 kl 09:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nynorskveke i Darling-heimen til ære for nynorsktentamen for Sneipen denne veka. I dag var det berre å droppe sykkelen, pigg eller ei. 10 cm ubrøyta snø oppå is er for kamikaze sjølv for ihuga vintersykkelfantastar.
Postet 22-11-17 kl 09:36 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kanskje me skulle hatt nynorskveke her også? Hadde me ikkje det ein gong? Eg skal på jobb og snakke om islam.
Snø her og. Jentungen i sjuende tar på seg utebukse uten protester heldigvis.
Postet 22-11-17 kl 10:00 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lillesøster har også nynorsktentamen denne uken, men jeg skal innrømme at jeg ikke er snill nok til å ha nynorskuke. Mine barn er for så vidt heldig med en realist og en samfunnsviter hjemme og får hjelp med ganske mye, men når det gjelder nynorsk så er de på egen hånd. Med en utenlandsk far og en bergensk mor som ikke hadde nynorsk på videregående, så er vi hjelpeløse. Jeg er moralsk støtte da, det skal jeg ha. Jeg fremsnakker nynorsk så godt jeg kan.

Morgenen startet med en maler som kom tidlig, men som ikke var helt fornøyd med hvor klare veggene var. Så jeg har tilbrakt en time med å hjelpe ham å skrape. Det var for så vidt en frisk start på morgenen. Men nå er jeg nydusjet og klar for en kort arbeidsdag. Første foreldresamtale på videregående i ettermiddag.
Postet 22-11-17 kl 10:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
I dag er jeg superfornøyd med to ting: at jeg kjøpte meg vintersko i går, og at jeg har hjemmekontor i dag. Har kjørt barn hit og dit og flyttet votter fra barnehage til skole (fint at de ligger ved siden av hverandre), og det var ufattelig deilig å komme hjem til varmt hus, fyre i peisen og tenne lys.
Postet 22-11-17 kl 10:13 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Det var plutselig ganske surt i Oslo i dag, men snø er jo pent å se på når man kommer seg inn igjen, da.

Min vgs-elev skal bruke skoledagen i dag på pepperkakehus. De har en tradisjon om at det klassetrinnet deltar i pepperkakehuskonkurransen til Nasjonalmuseet hvert år, og nå er det altså hans klasses tur. Temaet i år er «Eventyrenes verden», og ingen i klassen har naturligvis valgt noe så opplagt som Hans og Grete.

Og i kveld skal jeg ha ham med på klubbkonsert for første gang.
Postet 22-11-17 kl 10:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Nynorsktentamen her også. Vi snakker jo sånn riksmålsnært her i heimen, så det er ikke mye hjelp å få via dagliglivets transaksjoner her, nei.

Masse snø ute. Fint at det er sånn lett, fykende snø, men det nye kneet mitt liker definitvt ikke at det er kaldt, og jeg har ull fra innerst til ytterst og har tenkt å være 100 % sykemeldt i dag, siden jeg var 100 % arbeidsfør i går.
Vi har vaskehjelp annenhver onsdag, så jeg venter på dem nå. Når de kommer, tar jeg med hundene i bilen og drar på formiddagsbesøk til mine pensjonstforeldre. Hjelpes som jeg skravler.
Postet 22-11-17 kl 10:16 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er da bare hyggelig med skravling i kaffetråden, Pøblis! Jeg skulle gjerne skravlet mer, jeg har visst helt kommet ut av vanen.
Postet 22-11-17 kl 10:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisannhoppsannfallerallera. Feil dag å glemme votter! Ellers - har en intensjon om å være effektiv i dag, men vi får nå se hvordan dagen utvikler seg. Starter med en svins innom Spektrum for å pludre litt med gjengen som holder på med opprigg til det åpenbart udødelige rockeorkesteret Scorpions.
Postet 22-11-17 kl 10:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Sitter på hjemmekontor i dag. Litt småkaldt, så fyrer i peisen til den store gullmedaljen. Ute er det skikkelig julestemning, og snøen skal vel fortsette å lave ned i hele dag, helt til den i kveld/natt går over til regn .. yey!

Vi hadde visst helt glemt at eldstemann skal ha vaksine i dag, og mannen ringte meg på vei til jobb og lurte på om jeg kunne ta det, fordi han har kundemøter (hos kunden) i dag. Så da var det egentlig bare å komme seg hjem. For avtalen, i følge mannen, var kl 12. Men så lurte jeg på om det var på helsestasjonen eller på skolen, og da måtte han finne frem igjen til meldingen han fikk da vi fikk timen .. og der sto det jaggu kl 15 ..
Postet 22-11-17 kl 10:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Har fått i meg kaffe og på agendaen idag- finne frem mer dokumentasjon til nav og få avgårde noen søknader igjen da. :lei:
Heller snø enn regn som skal komme imorgen.
Postet 22-11-17 kl 10:36 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Kraftig vind, snø og regn. Det er ikkje noko kos på vestlandet nett no. Må huske å kjøpa med ein sekk med ved i løpet av dagen. Varmepumpa hjelper til ein viss grad, men ikkje nok nett no.
Postet 22-11-17 kl 10:37 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har gjemmekontor i hvert fall første halvdel av dagen, og skal vekselvis skrive ferdig artikkel og lære meg stadig nye spennende administrative prosedyrer.
Postet 22-11-17 kl 10:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Bussen brukte 40 minutter på en strekning som vanligvis tar 4, jeg er veldig glad jeg ikke skulle innover til byen. På jobben lå det nye vintersko og ventet på meg (kjekt å få det levert hit), så nå skal jeg være klar for tulleværet som er varslet.
Postet 22-11-17 kl 10:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
I dag skulle jeg definitivt bare gått til jobb, det tar ikke så mye mer enn halvtimen, 40 minutter, og det tok det totalt med buss og venting også, gitt. Men hvem skulle trodd at masse snø skulle medføre forsinkelser og kø, lzm??
Postet 22-11-17 kl 10:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er billig å ha matallergi, gitt, kantina kan tilby meg - ingenting. Blir en lang dag, er heldigvis bevæpnet med en klementin.
Postet 22-11-17 kl 10:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Speaking of udødelige band, Maverick, jeg skal se Slade i helgen.
Postet 22-11-17 kl 11:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det hender jeg lurer på om noen bare fortsetter å turnere fordi de ikke er ønsket hjemme.
Postet 22-11-17 kl 11:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fikk nytt skjerf til bursdagen min i forrige uke, og det var virkelig rett presang til rett tid. Det er utrolig godt å ha et tykt og stort skjerf over skuldrene på det relativt hustrige (men akk så fine) kontoret vårt. Vi er samlokalisert med et arkitektkontor, og der har definitivt design fått lov til å seire over funksjonalitet. Men hva skulle man egentlig ha forventet?

Jeg elsker at vi omsider jobber i sentrum igjen, så jeg skal ikke klage. Og når Pøblis er fysisk tilbake på jobb igjen så skal jeg spise lunsj med henne, for det er visst nesten rett rundt hjørnet.
Postet 22-11-17 kl 11:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg sitter hjemme og fryser, skal slenge innom jobb for et møte, og så hente sju unger og fore dem med pannekaker.

Håper mannen tar mesteparten av steikinga.
Postet 22-11-17 kl 12:02 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sliter skikkelig med søvn for første gang i mitt liv, og det gjør meg deppa. Sover ikke godt om natten, går i ørska hele dagen. Dette lover ikke godt, jeg har eksamen snart ...
Postet 22-11-17 kl 12:30 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg var så godt kledd i morges at jeg holdt på å dø av heteslag da jeg kom på kontoret.
Nå har det heldigvis normalisert seg litt.

Jeg savner gårsdagens tantekontor, det var jo aldeles nydelig å ha hjemmekontor med baby å snuse på.
Postet 22-11-17 kl 13:39 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no