Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 02-08-17 kl 08:56 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 49

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Første barnefrie dagen, men kan ikke si at jeg sover bort dagen. Sånn egentlig syns jeg at det mest er tanken på barnefri som er best, når jeg er alene så er det mest litt kjedelig.

Jaja, ingen store planer i dag, skal rydde stua litt, det ligger slengt litt beyblades på gulvet, og jeg har ikke tenkt å leke med det.
Postet 02-08-17 kl 09:27 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Mornings. Uvær i natt (milevis unna), og barn og bikkje har vært urolig.
Postet 02-08-17 kl 09:39 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornmorn! Jeg jogget i går kveld. Det skal jeg være kry over i hele dag tenker jeg.
Postet 02-08-17 kl 10:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
2 stk barn er levert på aks og bhg.
Ingen store planer idag- eller skrive jobbsøknader og rydde- vaske hus.
Postet 02-08-17 kl 10:08 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Denne jobbingen, altså!
Postet 02-08-17 kl 10:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har hatt pt-time på morgenen. Nå er jeg sliten, men bør komme igang med jobbingen.
Postet 02-08-17 kl 10:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg har ikke jogga siden videregående (husker du runden der?), tink, så du kan være kry herfra og til evigheten, spør du meg!

Jeg skal ut på tur og se etter blåbær, tror jeg. Jeg driver egentlig ikke noe særlig med tur heller, så vi får se hvordan det går!
Postet 02-08-17 kl 10:52 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg skuer utover blå himmel, basseng og hav fra solsenga mi. Dog forstyrres innimellom idyllen av unger utstyrt med vannpistoler. Mine unger, så jeg må reagere også.
Postet 02-08-17 kl 10:55 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg er trøtt som en strømpe og hadde ønsket jeg kunne sove et døgn. Heldigvis får jeg det ikke til. Jentene sover etter en maratondag på Norway Cup i går. I dag starter sluttspillet, så det er bare å sæla på. Ene frøkna har spillefri, så det blir en roligere dag i dag, heldigvis, det tar på selv for mor, dette. Men gøy er det!
Postet 02-08-17 kl 11:08 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg skal avspasere etter lunsj i dag for å leke med LEGO.
Postet 02-08-17 kl 11:13 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har hyttekontor og sitter for en gang skyld inne og ser på havet fra kjøkkenbordet. Ikke verst, det heller.

Fint hvis alle på FP kunne la være å skrive noe som helst interessant nå frem til 16, så jeg kunne fått gjort noe?
Postet 02-08-17 kl 11:15 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hahaha, candy. Lykke til på havutsiktkontoret. Og til alle som jobber. Eg kjenner sjølv at det er greit at ferien går mot slutten. Men i morgen skal me ein tir til gode venner på Vestlandet. Blir stas.
Postet 02-08-17 kl 11:20 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Spiller de på to ulike lag, Sol? I samme klubb, eller?
Postet 02-08-17 kl 11:22 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jepp, Bluen, to lag, samme klubb, samme årskull. Litt hektisk, og veldig gøy.
Postet 02-08-17 kl 11:34 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Et par dager til med F. Null planer, varierende vær. Kanskje vi drar ut til en gård og ser på dyrene og går på kafeen der.

Tror i grunnen hverdag blir litt fint igjen. Vi trenger rutiner og må komme oss opp.
Postet 02-08-17 kl 11:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hahaha, Pingis. Jeg husker jeg jukset på 4-km en gang, krysset elva ei bro for tidlig. Det er jeg egentlig flau over fortsatt. Men det var så pinlig å alltid komme inn leenge etter alle andre.

Nå har mørket senket seg, himmelen har åpnet seg for både regn og torden. Da passer det fint å sitte inne og planlegge høstaktiviteter på jobb.
Postet 02-08-17 kl 11:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg ser dere spiller på samme arena som oss i dag, Bluen, men litt før. Så da får jeg tatt en titt på jentene dine mens vi varmer opp!
Postet 02-08-17 kl 11:39 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Aha, så morsomt! Sendte deg en PM, jeg, før jeg så dette. Kom gjerne bort og si hei om du kjenner meg igjen.
Postet 02-08-17 kl 11:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! I dag er vi hele fire stykker på kontoret, så nå er det nesten helt slutt på nesten-feriestemningen. Overskyet er det også, og jeg har hatt på jakke for første gang siden før ferien! Her er det altså bare å henge i.
Postet 02-08-17 kl 12:02 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
I syden. Viktigste kosedyr er antakelig blitt borte med sengetøyskift. Krise i heimen. En liten sjanse for at den kommer tilbake med siste rest av renserilevering i dag. Akk o ve. Alle er fortvilet. Piggen har vært her siden Junior lå i kuvøse:-(
Postet 02-08-17 kl 12:15 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Åh Pelle, det samme skjedde med oss i Hellas for 3 år siden, mellomste, nå 16 år snakker fortsatt med sorg om Pus som forsvant da. Håper dere er heldigere enn oss!

Har fortsatt Vestlandskontor med fjordutsikt fra min salige mormors kjøkken, men akk så grått og vått det ser ut der ute! Blir i det minste ikke fullt så kjipt å måtte jobbe mens de andre i huset har fri, men de hadde trengt å kunne være mer ute, merker jeg. I morgen kjører eldste og jeg hjem, de to andre blir noen dager til og flyr hjem over helgen.
Postet 02-08-17 kl 12:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Å, nei! Vi mistet jo den hjemmelagde Herman på Cuba, til bunnløs sorg og fortvilelse, så all medfølelse herfra.

(Herman II by Fløyel lever i beste velgående diskret oppstilt i sengen til Sneipen (12) fortsatt. )
Postet 02-08-17 kl 12:53 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Da jeg etterlyste han i resepsjonen ba de meg beskrive ham. Jeg holdt på å si "også heter han Piggen"
Postet 02-08-17 kl 13:06 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Å nei, Pelle! Hos oss, hvor kosedyra behandles som fullverdige familiemedlemmer, ville det ha vært fullstendig krise. Jeg tror jeg kan gå så langt som til å si at hele familien ville brutt sammen i gråt.
Postet 02-08-17 kl 13:13 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Å, det er så fælt når ordentlig levende kosedyr forsvinner! Da herr Bjørn ble liggende igjen på en buss på Kreta i forfjor, kom eBay til vår unnsetning. Ettertrykkelig.

Postet 02-08-17 kl 13:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Elsker den forsamlingen av herr Bjørn!
Postet 02-08-17 kl 13:16 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Katten heter Maude. Gjett hvem som har sydd matroslua.
Postet 02-08-17 kl 13:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hvis noen lurer på hvorfor det begynte å regne nå, er det fordi vi begynte å bygge på Øya for en time siden.
Postet 02-08-17 kl 13:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Aiai, dette minner meg på at jeg må skaffe noen reserveNilsener.
Postet 02-08-17 kl 13:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Mavs, jeg stoler på at dere slutter til klokken 18? BM har middagsgjester
Postet 02-08-17 kl 13:31 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Skal ringe kunden og si i fra.
Postet 02-08-17 kl 13:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vår utslitte kanin, yngstes dyreste skatt, har blitt passet bedre på enn ungene. For aller første gang er den hjemme når yngste er på tur, vi turde rett og slett ikke ta sjansen på at den skylle bli borte på Norway Cup og soving på skole. Fjortenåringen har hatt den i senga hver natt siden hun ble født, og den har vært med oss på alle reiser. Det hadde blitt familiesorg om den ble borte.
Postet 02-08-17 kl 13:33 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg skal egentlig ut i travel produksjon. Men den forb ... bluetoothen til mobilen får ikke tak i klokka som skal varsle meg når telefonen ringer. Så jeg feilsjekker og surfer litt i ventetiden. :simultankapasitet:
Postet 02-08-17 kl 13:45 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Og restart av mobil var det som skulle til. Ut med seg nå.
Postet 02-08-17 kl 13:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Å, den kjente jeg i hjertet, Pelle. Vi eri syden nå, med trofaste kosedyret til minste. Hun har eid den i snart 10 år. Hvilken katastrofe det skulle blitt om den forsvant. Krysset alt jeg har for at den dukker opp igjen!
Postet 02-08-17 kl 13:48 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Teknisk sett er det vel kunden jeg skal ha på middagsbesøk, Mavs.
Postet 02-08-17 kl 13:54 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, da kan han skylde seg selv.
Postet 02-08-17 kl 13:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det tordnet så mye i formiddag at huset jeg bor i ristet. Jeg ristet i alle fall.
Postet 02-08-17 kl 14:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Eldste fikk en krokodille fra IKEA da han var bitteliten, og da han la den igjen på en rasteplass i Danmark var det full krise. Heldigvis kom FP til unnsetning, og vi fikk Krokki 2. Men jeg husker ikke hvem det var som sendte en til meg. Vi snakket om det senest i går, poden og jeg. Noen som husker?

Pusen tok med en levende mus inn nettopp, som gravde seg ned i teppet på kontoret, livredd. Jeg tok med meg musa ut, mens pusen fortsatt graver og snuser i teppet, forundret over hvor fort den forsvant...
Postet 02-08-17 kl 14:39 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Maude, jo.
Postet 02-08-17 kl 14:50 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg værflyktet fra hele ferien og gikk på jobb i stedet og det var jammen bra! Dette ble min eneste overlappsdag med min franske skrivekollega, som går på ferie i ettermiddag, på en artikkel til en konferanse. Fristen for levering var ikke 15. oktober som vi trodde, men 1. september.

Så nå har vi fått avklart så langt vi kommer og jeg skriver frem til hun kommer og så fortsetter hun, så dette greier vi nok akkurat tenker jeg.
Postet 02-08-17 kl 15:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Åh, vi er en sånn familie som slenger rundt oss med kosedyr. Jeg synes de kjøpes og mistes i ett sett. Har jeg kyniske barn?
Postet 02-08-17 kl 16:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vi har også en trillion kosedyr. Men det finnes bare en som er viktig. Så viktig at to kopier ble anskaffet tidlig. Jeg tror likevel ikke at kopiene ville gjort nytten om originalen forsvant, forvare originalen er slitt på riktig måte.
Postet 02-08-17 kl 16:37 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eldste fikk en katt som var høyt elsket. Endte med at vi kjøpte to til av den mens den ble solgt. Ville vært krise om den forsvant.
Postet 02-08-17 kl 17:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Hos er en rekke kosedyr familiemedlemmer, med egne stemmer, personligheter og luner. Piggen er en av de koseligste, han har bare ett øye og kan bare si pipiiiiiii, på en litt lavmælt måte. Og nå er han alene og er sikkert redd og vi savner så!

Piggen er ikke lov til å valse rundt med utenfor hotellrommet, og mannen har HVER DAG mast om til barna at kosedyrene må legges på bordet så de ikke blir borte i sengeskift....
Postet 02-08-17 kl 18:46 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi har faktisk en reservepiggen, men den vet ikke junior om og har to øyne. Byttet litt på dem da han var liten for å slite dem riktig. Tvilsomt om den gjør damme nytte, for vi vet jo at Piggen er alene i den store verden. Men dette er jo Piggens tvillingbrors tid til å skinne, så det blir spennende hva Junior sier.
Postet 02-08-17 kl 18:47 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Ååååh, Pelle!

Poden har en kos (sånn kosefillebamse) som han fikk da han var nyfødt, og den har vi mistet utallige ganger. Den har overnattet på en bitteliten Elkjøp i gokk og på Narvesen på National, og likevel har vi alltid fått den tilbake igjen. Jeg hadde blitt ubeskrivelig lei meg om den forsvant altså.

Han er veldig glad i kosedyr og vi har ca en million av dem. Men det er bare Kua som har navn og er livsviktig.
Postet 02-08-17 kl 18:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Kosedyr er viktige, ja. Ville mistet en kjæleisbjørn etter en episode med oppkast på fly i Dubai, med påfølgende vask av klær og kosedyr på flydoen. Heldigvis klarte jeg å få med bulldogen Bottolf tilbake, ellers tror jeg vi måtte lett etter en Ikea.
Postet 02-08-17 kl 20:14 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Her er det en million kosedyr, men ingen å miste.
Og er ikke RETTE kosedyret med på tur når de overnatter, er hundre og ett ute! Og siden rette kosedyret varierer litt (med unntak av ett) så er det ikke lett å forutse hva som skaper ramaskrik.
Postet 02-08-17 kl 20:40 av Taien Taien er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no