Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdagskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdagskaffe

Postet 09-10-18 kl 09:46 av Kaffestuggu

Vi har satt frem ekstra stumtjenere og paraplyholdere. Søkkvåte klær kan tørkes på bakrommet, vi har noen Onepiece-er med Mariusmønster til overs som kan lånes i mellomtiden.


Vestlendingene får nedbørsrabatt tilsvarende mengden nedbør.

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Trøtt men blid, vi fikk ny variant kaffe her på kontoret i går, samt full renserunde fra blid kaffemann, så nå er kaffen mye bedre! Jeg har dog litt vondt i viljen og har ikke så mye drive her på morgenen, kjenner jeg. Kanskje mer kaffe hjelper?
Postet 09-10-18 kl 09:51 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Andr! Eg kvitrer litt etter ein bra DSG i går der eg fekk ordna opp i ein del ting, og er klar for å veilede i essay-skriving i dag.
Postet 09-10-18 kl 09:55 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg startet dagen med bursdagssang for sylfersk 11-åring!

Han nekter å få lagt ut bildet sitt på facebook, og jeg kjenner at jeg har lyst til å skryte masse, masse om hvor flott han er. Men det får bare være. Han er ikke typen som liker så mye oppmerksomhet. I familiebursdag på søndag ba han pent om han kunne slippe bursdagssang. Vi skal ha feiring for ham i dag, men han har bursdag samme dag som bestekompisen, så da blir de to til å dele på oppmerksomheten. Det passer ham utmerket.
Postet 09-10-18 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Bring the rabatt, for å si det sånn.
Har kommet meg på jobb, og det var bare så vidt vi unngikk å dusje en fotgjengere noe så innihelsikes på vei til jobb.
Sto helt inntil en husvegg ved et busstopp, mørkledd selvsagt, og det var masse vann i absolutt hele veibanen, så måtte svinge litt ut for å unngå å dusje en som kom gående, og holdt da nesten på å sende alt til en annen i stedet.
I dag er det ikke vits å gå utendørs uten å virkelig være kledd for det, paraply er i hvert fall bare en vits.
On the bright side: 12 grader!
Postet 09-10-18 kl 10:06 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Atmosfærisk elv, faktisk. Velkommen til Bergen, nå en del av galaksen. Temmelig eksotisk. Gådd, er det mulig å tømme ned så mye vann på stakkars hardt prøvede sjeler?
Postet 09-10-18 kl 10:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Er det lov til å si at det var deilig å se at det var Tirsdagskaffe i dag, ikke Tiffe?
Postet 09-10-18 kl 10:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Grattis med elleveåringen Tjorven!

På jobb, men ikke helt i fullt gir... blæh. Ikke har vi god kaffe heller.
Postet 09-10-18 kl 10:11 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Grattis med 11-åringen, Tjorven.

Jeg er på jobb og startet dagen med å rydde hodet klart så jeg er nå ved godt mot til å ta fatt på dagens oppgaver.
Postet 09-10-18 kl 10:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Grattis med 11-åring, Tjorven.

Stompa.
Sitat:
Tirsdag er det ventet opp mot 110 mm nedbør i Hordaland.
Flott. Bare flott.
Knøtteliten er på håndballskole og egentlig skal broren hente henne, men det må jo bare utgå å gå det stykket i det helsikes været som er i dag.
Jeg har en haug med ting jeg skulle gjort ute, men det er jo bare vann overalt, så jeg er orker ikke. To bokahsi-bøtter som skulle vært gravd ned, f.eks. Men det nytter jo ikke i blautaskit.
Postet 09-10-18 kl 10:28 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Grattis med Elvis, Tjorven!

Jeg er på vei til jobb og prøver å mane frem litt energi. :zen:
Postet 09-10-18 kl 10:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg tok på tykke regnklær på vei til jobb i dag i Bergen. Kunne nesten latt være.
Postet 09-10-18 kl 10:46 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har høstferie i (forholdsvis) nedbørsfrie Trøndelag. Vi har litt snø da, det skal vi ha. Blir nok aketur litt utpå dagen. (Jeg er på fjellet. Det snør ikke i de siviliserte delene av Trøndelag ennå altså, bare så det er sagt.)
Postet 09-10-18 kl 11:04 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På jobb. Leter etter motivasjon. Utfordrende møte med ansatt om en liten time.
Postet 09-10-18 kl 11:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Siviliserte deler av Trøndelag.
Postet 09-10-18 kl 11:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Antyder du at det ikke finnes slike, Tjorven?
Postet 09-10-18 kl 11:17 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det regner litt i Stavanger også, men vi overlever. Mesteparten av regnet er i nord. : peker mot Bergen:

Det er rolig på kontoret for tiden, mange har høstferie.
Postet 09-10-18 kl 11:18 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Oppdatert 09-10-18 kl 13:50 av Fersken
Gammel
Ru sin avatar
Kan ikke se Ulriken for bare regnvær.
Men det er tørt og fint inne, da. Kunne egentlig tenkt meg å hatt gjemmekontor, fyrt i peisen og hørt på musikk og slappet litt av.

I stedet har jeg i det minste podcasten til Guri Solberg (Bra damer, finnes f.eks. på Spotify) på øret. Og en slitsom arbeidsoppgave å utføre. Slitsom i den forstand at det er masse tall i masse regneark som må settes sammen, og det er vondt for øynene.
Postet 09-10-18 kl 11:35 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Det er opphold i Oslo. :bidrar:
Postet 09-10-18 kl 11:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarn Tjorven.

Og gode ønsker til klissvåte bergensere.
Jeg er på jobb, sliter med motivasjonen (intet nytt denne høsten), venter på bedre tider.
En helt sinnsyk kabal i ettermiddag med 3 håndballhaller i 2 kommuner på 3 timer, det går bare rett og slett ikke.


Nuvel, resten av uka ser så meget bedre ut så det er bare å brette opp ermene.
Postet 09-10-18 kl 12:01 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oisann. Sånn var det ikke ment å tolkes, Teofelia, men jeg ser jo at det også er en mulighet.

Jeg sitter innendørs på jobb, men det ser ut til å være ålreit vær i Oslo nå.
Postet 09-10-18 kl 12:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Første uka etter høstferie (a.ka. masterskriveferie) er jammen brutal! Heldigvis er tirsdager enkle, elevene mine sitter og skriver tekster og trenger nesten ikke noe hjelp.

Gratulerer med 11-åring, Tjorven!

Jeg har også en som ikke vil vises fram, og helst ikke fotograferes i det hele tatt, og jeg må innrømme at jeg synes det er litt trist.
Postet 09-10-18 kl 12:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med 11-åring, Tjorven! Håper han får en skikkelig fin bursdagsfeiring.
Postet 09-10-18 kl 12:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg har sendt inn søknad på deltidsstudium til neste år. Venter på svar på stipendsøknad som ligger hos arbeidsgiver. Er så spent!! Første gang på 16 år (ferdig med profesjonsstudium) jeg føler at jeg har skikkelig lyst til å studere noe.
Postet 09-10-18 kl 12:42 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Så spennende, Pelle!
Postet 09-10-18 kl 13:03 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vil. Ha. Stipend.
Postet 09-10-18 kl 13:41 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Så spennende, Pelle.

Jeg har akkurat fått melding om at elsykkelen min er ferdigreparert og kan hentes. Motoren tok plutselig kvelden for en uke siden. Kaputt. Litt kjipt etter bare et år, på en sykkel til 25 000, men heldigvis dekker garantien alt, og jeg har fått ny motor. Forhåpentligvis var det en engangshendelse.
Postet 09-10-18 kl 17:12 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har fått manneinfluensa og tror jeg dør. Takk for alt.
Postet 09-10-18 kl 17:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Berre sånn for å sette ting litt i perspektiv. Me har fått vaska oss godt nok no altså.

Sitat:
Til samanlikning får Oslo 765 millimeter med nedbør i året, medan Brekke fekk 826,8 millimeter i september. Og sjølv om Bergen blir kalla Noregs våtaste by er forskjellen stor med 2250 millimeter i året på Florida i forhold til Brekkes 3575 millimeter
Postet 09-10-18 kl 17:23 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer med 11åring, Tjorven.

Åhh, høstferie, det blir godt.
Postet 09-10-18 kl 17:25 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kor er brekke?
Postet 09-10-18 kl 18:00 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Brekke ligg i Gulen kommune, i Sogn og Fjordane. Er vel der det regner mest i Noreg.
Postet 09-10-18 kl 18:12 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Det blir ikkje så mange våte folk i Brekke, som det blir i Bergen, når det pøsregnar, for å sei det sånn
Postet 09-10-18 kl 18:53 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Å måle nedbør i antall mm per innbygger hadde vært interessant!
Postet 09-10-18 kl 19:52 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Det regner ikke i Stockholm altså.
Postet 09-10-18 kl 20:47 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Overslag: I Bergen blir den totale regnbyrden 572 millionar millimeter per år, mens i Brekke blir det berre 3 milionar millimeter
Gøystatistikk.no
Postet 09-10-18 kl 20:53 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
, Appelsin!
Postet 09-10-18 kl 21:06 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Dette er åpenbart den eneste fornuftige måten å regne på for å finne den totale lidelsen.
Postet 09-10-18 kl 21:26 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Postet 09-10-18 kl 21:28 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 09-10-18 kl 21:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no