Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 30-07-17 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Første dag i Norway cup og eldstemann har tidlig kamp. Tanken var at hele familien skulle se på, men det var umulig å vekke minsten så her sitter jeg i badekåpe og drikker kaffe, og de andre har dratt til Ekeberg.
Postet 30-07-17 kl 08:34 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
NC modus her og, Martis. Første spiller vekket, logistikkplanene under kontroll og kjæresten er endelig på plass. Jentene har som forventet kommet på hvert sitt lag, så her er det tre kamper i dag, fordelt på hele dagen. Vi må reise kollektivt gjennom byen, så det blir en lang dag og mye tid på buss og bane.
Postet 30-07-17 kl 09:21 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
I dag skal jeg gjøre ingenting annet enn det jeg har lyst til. Kanskje bade, kanskje lese, kanskje strikke, kanskje gå tur.
Postet 30-07-17 kl 09:34 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Yngste har sendt snap, hun er på plass på Ekeberg.

Vi sitter på balkongen vår på ferieøya og ser ut over blått hav og sol fra skyfri himmel. Planen for dagen er strand, sol og bok, og så skal vi nyte en kald øl eller to, og hverandre. Voksenferie er saker!
Postet 30-07-17 kl 09:41 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Er på hytta med fire barn og mannen for øyeblikket. Ungene koser seg og det er stor stas med besøk også, men det skal bli greit med hverdag og normal døgnrytme igjen tror jeg. Iallefall for minstemann på snart fem som ikke sovner før nærmere elleve for tiden. I går laget vi ripsgele og har nå femten glass stående med ferdig gele. Har så sinnsyke mengder bær. Må kvitte meg med et par busker. Hvem trenger sju ripsbusker store som uvær liksom. Har også solbær og stikkelsbær, men jeg liker ikke solbær og stikkelsbær vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre med. Epletrærne mine som jeg plantet for to-tre år siden får også en del epler i år. Bør begynne som fruktbonde på småbruket... En ferieuke igjen og store deler av den skal jeg faktisk være hjemme alene. Gleder meg! Skal rydde hus og rydde i klær sånn at vi er klare for ny sesong og hverdag igjen.
Postet 30-07-17 kl 09:56 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg våkna kl 7, var oppe litt, men fant ut at jeg skulle legge meg, sov til nå. Men jeg er alene oppe likevel.

Plan for dagen er å rydde soverom.
Postet 30-07-17 kl 10:00 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Akkurat våknet. Yngste har overnattingsgjest, men om de er våkne så er de stille.
Postet 30-07-17 kl 10:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg tar gjerne solbæra dine, vixen. Eg skal ha familieselskap for jenta i dag. Heldigvis blir me berre ti stykke, for eg kjenner at dette orker eg egentlig ikkje...men har fått hjelp av mamma, så det går vel bra til sist.
Postet 30-07-17 kl 10:18 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Her er alle oppe, og planen for dagen er å fortsette å rive den gamle plattingen i hagen og jobbe der.
Har 2 svære hage hortensia sol jeg bør plante ut ( de har bodd i krukker foreløpig), men usikker om vi har nok jord.

Og kanskje jeg må gå meg en tur alene i løpet av dagen.
Postet 30-07-17 kl 10:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Vixen: Eg hadde gladelig plukka bæra dine. Solbær og stikkelsbær er jo berre så godt.
Postet 30-07-17 kl 10:35 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Her veksler det mellom regn og sol, vi får se hva vi finner på. Akkurat nå skal jeg hente ved hos en tidligere kollega som flytter til hovedstaden. Han vil visst ikke flytte med seg veden, skjønner jo det, så da selger han den billig.

Vixen: Du kan lage stikkelsbærsyltetøy. Så deilig å få orden på klær og hus. Slike ting står på planen her og men da må jeg først få et nytt skap på plass fra Ikea.
Postet 30-07-17 kl 11:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Dårlig natt, men nå har jeg gått meg en tur så da hjelper det.
Sol og regn her også, burde få lufta tenåringen, så får se litt. I morgen er det tilbake til hverdagen, siste dag på jobben, ny jobb på tirsdag, motivasjonen for morgendagen er vel ikke akkurat stor...
Postet 30-07-17 kl 11:41 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal sende guttene mine på ferie med sin far om en time, og sitter bak dem på bussen og prøver å ikke snufse.
Postet 30-07-17 kl 11:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Ahhh... kroppen min tåler dårlig disse sengene her i feriehuset. Men sol og fint vær da
Postet 30-07-17 kl 11:59 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Nå har mannen og jeg revet den gamle plattingen og flyttet alt av utemøbler så nå tar vi en velfortjent hvil med cider og Prosecco.
Postet 30-07-17 kl 15:13 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Sitter på veranda på Kreta. I dag blur det take away pizza hjem til middag.
Postet 30-07-17 kl 18:11 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Etter at ungene fikk større rom, har de begynt å være på dem! Merker knapt at jeg har noen barn!
Postet 30-07-17 kl 18:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Samme her, toffskij. Jentungen fekk seg ungdomsrom her om dagen, i andre etasje, mens suta og kontoret mitt er i første, og eg ser ho knapt. Deilig. Hehe.
Postet 30-07-17 kl 21:31 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Travel søndag i Hundremeterskogen; har fått på plass de siste bordene på verandaen, nå mangler bare rekkverk og dør. Litt tungvint å måtte bruke stige for å komme seg opp. Terassen vi bygget for noen år siden har fortsatt ikke rekkverk, men verandaen er to meter opp så der må det bare på plass.
I tillegg har jeg flyttet vitrineskapene på kjøkkenet - det eneste overskapey vi har, 40 cm (det var jo en drittjobb å tømme to skap full av glass og kopper ..), bakt brød og focaccia, vasket og ryddet en tørrvareskuff på kjøkkenet og avsluttet med å vaske kjøkkengulvet. Ja, også har jeg vasket vinduet på kjøkkenet utvendig, og stuevinduet innvending. Det siste tok mannen utvendig, og vips hadde vi sikt igjen.
Fin oppladning til at arbeidslivet skal gjenopptas i morgen ...
Postet 30-07-17 kl 22:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har reist i hele dag og er nå kun en god times kjøring hjemmefra. Vi synes egentlig det var litt deilig med 13 grader og regn på Gardermoen etter en lang, varm og veldig klam reisedag. Begge flyene var rett og slett lumre.
Postet 30-07-17 kl 23:10 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no