Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Vi skal kjøpe en hund

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Vi skal kjøpe en hund Her skal jeg skrive om mine tanker om det å få en hund.
Gammel

Pippi er i hus

Postet 10-08-09 kl 17:10 av Nasse
Familien hentet henne på lørdag, mens jeg var i oslo. Litt sårt, men det gikk nå bra. Hun har blitt fort kjent i huset. Flyr rundt og snuser og smaker på alt. Det klør vel i tennene tenker jeg. Hun spiser godt også. Vi har selvsagt hatt uhell av både det ene og det andre, men hun sier fra også. Pippi blir vill og gal når hun skal bæsje, og flyr rundt for å finne et egnet sted. det har tatt oss litt tid til å skjønne at det er det hun vil, så nå går det bedre.

Pippi er ei trygg lita...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 4 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Se på hunden vår!

Postet 30-07-09 kl 17:37 av Nasse
Vi får ei tsipe fra sommerens kull, og ikke det kullet som skulle komme i uke 38. Grunnen er at oppdretter ønsket noen som var villige til å ha ei tispe de kan få et kull på. Og det er vi interessert i. Rett og slett fordi vi da kan få ei hund i august i stedet for november. Dermed om ei uke så blir vi hundeeiere til Pippi.





Hun er ei...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 23 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Ting Tar Tid

Postet 03-07-09 kl 14:26 av Nasse
Og særlig løpetid. Dvs. tispa som skal bli mor til valpen vi skal ha, har ennå ikke fått løpetid.

Kan dere sende over løpetidvibber til den stakkars tispa? Jeg er slett ikke utålmodig. Neida.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 8 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Besøke kennel

Postet 11-02-09 kl 20:31 av Nasse
På lørdag skal vi besøke kennelen og de menneskene som driver kennelen. Det blir spennende. Gruleder meg litt.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 3 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Nødvendigheter

Postet 29-01-09 kl 21:39 av Nasse
Oppdatert 07-02-09 kl 19:56 av Nasse
Hva trenger man egentlig når en har hund? En liste må lages.


Oversikt skaffes.
  • Hundebur til å ha i bil
  • Matfat
  • Vannfat
  • Bånd
  • Refleksvest til hund (h*n må bli sett i mørket)
  • Refleks til oss mennesker (vi må jo også bli sett)
  • Hundekurv
  • Klosaks/neglesaks
  • Tannbørste
  • Hundebørste
  • Bæsjeposer
  • Hundeleker
  • Div. kurs: valpekurs, grunnkurs, hobbykurs, bronsemerkekurs
Hva mer mon tro?
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Vordende hundeeier.

Postet 28-01-09 kl 18:56 av Nasse
Ja, det er litt merkelig at vi skal få oss en hund. Nærmere bestemt en boxer. Vi gleder oss veldig. Ungene vet ingenting ennå, mest fordi de sikkert ville bli veldig skuffet hvis det ikke ble noe av pga at de ikke får laget et kull som planlagt eller noen valper skulle dø i fødsel, eller noe annet dumt skulle skje. Når vi da vet helt sikkert så blir gleden deres desto større.

Jeg har aldri hatt en hund. Jeg har vel egentlig aldri ønsket meg en heller. Derfor er det desto merkeligere...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 10 Nasse er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no