Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 11-04-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar


Min nye arbeidsvei er ikke så køfri som den gamle, bruker ca. like lang tid på en del færre kilometer, Ring 3 er ikke så grei. Må forsøke å komme tidligere avgårde både på morgen og ettermiddag, tror jeg.

Ser ut til å bli en super solskinnsdag i Oslo, og de små Jon Blund-kostebilene durer i vei for å få bort grus fra veier og fortau, det tar vel noen måneder. Hjemme ligger snøen fortsatt i hauger, kan ikke skjønne hvordan alt skal bli borte før det blir langt ut i mai.
Postet 11-04-18 kl 09:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Alltid like festlig når appleklokka mi minner meg på at jeg fortsatt kan klare dagens aktivitetsnivå klokka åtte om morgenen. «Du kan fortsatt klare det. Bare x antall kalorier igjen.» Dude, jeg har nesten nettopp stått opp, give me a break.
Postet 11-04-18 kl 09:06 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, men det er muligens en god stund til neste gang. I morgen skal jeg møte i lagmannsretten og sannsynligvis være meddommer de neste 3 ukene. Dette har jeg IKKE tid til, og det er egentlig helt og fullstendig krise.

Planen er å møte opp i morgen og fremstå litt som tvillingsøsteren til Sylvi Listhaug og dermed være den av meddommerne som blir valgt bort fra jobben. Jeg vurderer faktisk å strekke meg så langt som til å ha på et kors i halsen. Eller er det rett og slett for utspekulert?
Postet 11-04-18 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tjorven, unnskyld at eg ler litt. Du er morsom.

Eg skal først på jobb og så til tannlegen. Umph.
Postet 11-04-18 kl 09:34 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Kaffelatte, yoghurt med korn og frukt og fridag med soooool. I love it!
Postet 11-04-18 kl 09:39 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Er det lagmannsretten, Tjorven? Jeg har opplevd at ei møtte opp på morgenen og sa at hun hadde lest dommen fra tingretten og gjort seg opp en mening om skyld og at ikke noe som kom fram i ankesaken ville få henne til å endre mening. Hun slapp.

Ellers har jeg sluppet en sak med attest fra legen som utbroderte noen plager for meg. Da var det snakk om en sak som varte i to måneder, akkurat da jeg skulle begynne i ny jobb. Ny jobb og felles opplæring med andre var forøvrig IKKE god nok grunn til å slippe..
Postet 11-04-18 kl 09:58 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har også kjørt Ring 3 i dag. Er på kurs på andre siden av byen og selv om det ikke føles helt bra å kjøre bil når det går bane, så sparer jeg en halvtime. Kurs er forøvrig fint!
Postet 11-04-18 kl 10:01 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:fniser: av Tjorven. Det er jo verd et forsøk.

Jeg har hatt en litt stresset morgen med en tenåring som var trett og lei seg og trengte litt tid med prating, solbærtoddy og generell oppepping for å komme seg på skolen i noenlunde humør. Men jeg tror det gikk. Da får jeg heller ta den timen med minustid.

Ellers er det en helt grei dag. Fint vær og jeg skal komme meg på trening for første gang på en uke. Om dette været holder seg kan det til og med være at det blir utendørsløping for første gang i år.
Postet 11-04-18 kl 10:03 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Timar: Jeg starter søket etter saken i tingretten umiddelbart. Jeg tror også at jeg har gjort meg opp en mening før saken starter, men jeg bør kanskje ha lest saken før jeg kan mene noe om det.
Postet 11-04-18 kl 10:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Adrienne: Den klokka hadde ikke levd lenge hos meg!

Blå: Er det ikke magisk å fortsatt kunne være den som med prat og klokskap og det rette tilbehøret (toddy!) kan snu dagen for noen?!


Jeg har løpt til jobb i nydelig vær.
Postet 11-04-18 kl 10:32 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Tre av tre barn levert til sine oppdragelsesanstalter. På vei til jobb og trenger å virke i dag, har et lass med ymse utfordringer å gå løs på. Skulle ønske jobben min hadde bruksanvisning noen ganger. Men, then again, jeg leser jo aldri bruksanvisninger.
Postet 11-04-18 kl 10:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jo Polyanna. Det er jo det. Takk for at du hjelper meg å se det sånn. Akkurat nå er jeg bare litt trett av at det så veldig raskt blir for mye for henne. Men vi og hun må leve med at det er sånn hun er og hjelpe henne å finne måter å takle det på. Om hun lærer at det hun faktisk trenger er litt ekstra tid, noen å snakke med og en varm drikke, så er jo det forholdsvis ufarlig selvmedisinering.
Postet 11-04-18 kl 10:42 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg pleier å skryte av mitt stoiske nordnorske sinnelag i møte med april. Men nå ryker det. JEG VIL HA VÅR! NÅ!
Postet 11-04-18 kl 10:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Jeg fikk sove litt lenger idag og ble vekket med kaffe på sengen av mannen.
Endelig ser det ut til at våren har kommet (det klør i øynene pga pollen) og det er jo et sikkert vårtegn.
Postet 11-04-18 kl 11:43 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar

Jeg er så SINNSYKT lei sv å sitte i sofaen med en høyresrm som ikke virker.
Postet 11-04-18 kl 12:07 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Pøblis
Postet 11-04-18 kl 12:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Pøblis. Jeg har bare opplevd det en gang og det var et lett brudd som grodde raskt og det var likevel fælt.
Postet 11-04-18 kl 13:10 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
All sympati pøblis. Satt i flere uker med brukket overarm/skulder i vinter selv. Kjedelig. Heldigvis var det venstre arm.
Postet 11-04-18 kl 13:44 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Tjorven, erfaringsmessig får ein ikkje så mykje anledning til å seie noko altså Er det lagrettemedlem eller jurymedlem forresten? Om det er lagrettemedlem er det berre innstille seg, då er det ikkje utskyving.
Postet 11-04-18 kl 13:50 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg punkterte på vei til jobb i dag og måtte kjøre buss for sykkel. Når det endelig var fint vær!

Silver lining: jeg skulle ikke til Asker. Jeg kunne velge mellom buss og bane og bare hente sykkelen etterpå. Og G-sport fikset.
Postet 11-04-18 kl 20:08 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no