Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 08-06-21 kl 08:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Rolig spisestuekontor her. Jeg holder på med en ren rutineoppgave som tar 2-3 dager to ganger i året. Akkurat nå passer deg meg helt fint, kaffe og radio og bare prøve å være nøyaktig, ikke måtte finne på noe.

Og så fant jeg ut at den lille middagen jeg skal på i dag er kl. 19, og ikke kl. 16 som jeg trodde. Så da er det tid til å trene etter jobb også.
Postet 08-06-21 kl 08:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det er de små gleder, Blå!

Jeg skal til tannlegen med yngste etter jobb i dag, og deretter tror jeg vi skal gjøre noen ærend. Nydelig 3 timers fjelltur i går. Kanskje jeg rekker en liten i kveld også. Må benytte været og de tørre stiene før jeg lusker tilbake til treningssenteret når regnet kommer tilbake.
Postet 08-06-21 kl 08:58 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mannen min får vaksine i dag. Siden han er født året før meg, så tenker jeg at min vaksine heller ikke er så langt unna. Det får meg jo i litt godt humør.

I tillegg skal familien på middag til min far i dag. Det er første gang vi sees i år. Ettersom snuppa har truffet en del venner, så har de vært litt skeptiske, men nå har de fått dose 2 og føler at det er trygt igjen. (Vi treffes ikke sånn kjempemye ellers heller, siden han normalt sett bor i utlandet en god del måneder i året, men å ikke treffe ham på nesten et halvt år føles veldig rart.)

Dette går virkelig rett vei.
Postet 08-06-21 kl 09:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg skal også vaksineres i kveld, det blir jo spennende. Men først: Prøve å konsentrere meg om jobben og ikke om boligsalg. (Gleder meg intenst til leiligheten er solgt!)
Postet 08-06-21 kl 09:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Teamsmøtet mitt på morgenen ble avlyst, så nå har jeg plutselig halvannen "ekstra" arbeidstime som jeg håper å få gjort kjempemasse med.
Postet 08-06-21 kl 09:24 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Min aldersgruppe skal visstnok få brev fra kommunen om vaksineavtale denne uken. Jeg har ikke ventet så veldig på vaksinen, men akkurat nå merker jeg likevel at jeg håper at det brevet kommer. Bare fordi det er et tegn på at det går mot bedre tider.

Storesøster (20) flytter til Oslo om under en måned, så da er det kanskje der hun blir vaksinert.
Postet 08-06-21 kl 09:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har to møter i kalenderen i dag, et eg må delta aktivt på og et hvor jeg bare skal høre etter og strikke.
Postet 08-06-21 kl 09:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ja, nei.
På kontoret og prøver å gjøre noe fornuftig. Strever med å komme meg i seng for tiden. Og da blir det litt for lite søvn.
Postet 08-06-21 kl 09:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Noe av det jeg kommer til å savne mest med hjemmekontor er å kunne spille Rammstein så høyt jeg vil uten å plage noen.
Postet 08-06-21 kl 09:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er alene hjemme i dag! /
Passer veldig fint at svigermor har gått av med pensjon, så mannen reiser dit med lillesøster og jobber, mens jeg får gleden av å være alene hjemme på hjemmekontoret. Men jeg er også ferdig med undervisning, så jeg skal løpe en tur før jeg begynner på jobbingen. Jobbingen er ikke noe mer enn å lese fem elevtekster og sette fem terminkarakterer, og så er det i praksis sommerferie!
Postet 08-06-21 kl 10:14 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Del to av digitalt kurs i dag og musikkøvelse gruppevis i kveld.
Postet 08-06-21 kl 10:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Travelt på kontoret, men en annen følelse av å få gjort noe enn hjemme, mentalt i det minste. Og kantinelunsj! Nuvel, mye som må skyfles unna før den tid!
Postet 08-06-21 kl 11:49 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
I dag er vi bare to på hjemmekontoret, det er nesten litt rart det og. 3/4 av husstanden er ute av ventekarantene, nærkontaktkaranteneboeren testes gang nr 2 i dag, så vi er helt klare på at pandemien ikke er over her.

Jogget med bikkja har jeg gjort og, foreløpig gjennomført to møter, har to til, satt på robotstøvsugeren og en vask som skal henges opp, samt avtalt dressurtrening i kveld.
Postet 08-06-21 kl 12:05 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg styrer med å få avviklet muntligprøver som måtte forskyves pga. streiken. Er i ekstase fordi 11 av 11 oppsatte møtte i dag.
Postet 08-06-21 kl 12:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mange møter i dag, neste starter om 7 minutter, på Teams selvsagt. Avsluttes med fagforeningsmøte om lønnsforhandlinger.
Postet 08-06-21 kl 12:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har registrert meg for vaksine.

Bergen, 49 år gammel.
Postet 08-06-21 kl 13:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Å hurra!! Jeg er et par få år yngre enn deg, men da nærmer det seg voldsomt!
Postet 08-06-21 kl 13:27 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Ingen vaksiner i vente på et par uker her ennå - Sola 52 år, men jeg har registrert meg på "ringelista", så det er jo et håp om at det ikke er så lenge til.

Har vært en strevsom dag - kaos på jobb, utmattende møte på privaten og hodeverk hele dagen. Men, nå er det snart ut i sola og grille.
Postet 08-06-21 kl 16:05 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Typisk slutten-av-skoleåret-stress for meg her. Alle beskjeder om hva som skjer siste skoleuke kommer som vanlig altfor seint, og jeg blir så irritert.

Nå sitter jeg og skriver tilbakemeldinger på presentasjoner fra tidligere i dag. Plutselig ser jeg ikke elevene mer pga. endringer neste uke, så da må jeg sørge for at de forstår hvorfor de får det de får.
Postet 08-06-21 kl 16:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er i samme situasjon, Stompa. Her har alle elevene blitt permittert fra 11. juni, fordi karakterene er satt da, og vi lærere har fått andre oppgaver. Men jeg hadde jo planlagt avslutning med klassene mine 14. juni, en sårt etterlengtet mulighet til å samles i et år hvor vi ikke har møttes i det hele tatt (med unntak av tentamen). Fikk beskjeden så seint at jeg ikke rakk å endre det.

Nå sitter jeg og leser gjennom anonyme evalueringer som elevene mine har skrevet. Og det er virkelig en boost for selvtilliten.
Postet 08-06-21 kl 16:49 av Input Input er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no