Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 03-05-19 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Snø. I Bergen. I mai. God helg.
Postet 03-05-19 kl 08:17 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ikke noe snø utenfor hos oss. Skal jobbe litt på hjemmekontor før et møte på skolen til eldste og så på jobb tidsnok til kake håper jeg.
Postet 03-05-19 kl 08:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
På jobb, veiledning på oppgaven, kanskje det er håp i sikte??
2 dag i ny jobb så her er det hektiske dager, glad jeg fikk kort uke i den nye jobben, helg er kjærkomment nå.

Forøvrig sol og kaldt her, igår haglet det.
Postet 03-05-19 kl 09:00 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Bah. Har forsovet ungene. SVOSJ!
Postet 03-05-19 kl 09:01 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det fire undervisningsøkter på rappen om to timer. Man kan jo lure på hvorfor jeg stadig velger å sette opp avtalene mine sånn – nåtids-Toffen er som vanlig frustrert over fortids-Toffens lettsindige optimisme. Men hun er nå litt søt også da.
Postet 03-05-19 kl 09:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Rim på bakken på morgenturen, men ingen snø i sikte. Det bør bli varmere i Bergen før jeg ankommer til uka.

Hundretusenmilliarderting å gjøre på jobb i dag. Stutte uker generer bare mer arbeid!
Postet 03-05-19 kl 09:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
-1,9 kl 7, og vifteovnen gikk i drivhuset i natt.

Dagen før konfirmasjon, og selvfølgelig alt for mye som skulle vært gjort. Men det går seg nok til.

Først jobb. Eller, aller først kaffe!
Postet 03-05-19 kl 09:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er på plass på kontoret, var vinter her når vi våknet, og mange fortørnede snap om det. Det er jo sånn hvert år, så jeg skjønner ikke at folk blir overraska over det. Tiner nok i løpet av dagen.

Jeg skal være med på et jobbintervju i dag, og etter det tar jeg hjemmekontor er planen.
Postet 03-05-19 kl 09:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Polarjenta: Er det sånn at du egentlig kjenner de dere intervjuer? Er ikke det litt rart?
Postet 03-05-19 kl 09:49 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Og der kom snøen hit også. Det var forsåvidt varslet av Yr, men jeg trodde egentlig ikke noe på det.
Postet 03-05-19 kl 09:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kaldt her også, men ikke minusgrader. Jeg lot likevel sykkelen stå; frøys sånn i går og orker ikke det i dag også.
Postet 03-05-19 kl 10:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er ikke noen som klarer å spa opp en oversiktlig statistikk over andelen økologiske matvarer i norsk dagligvarehandel? Jeg har funnet en fin en om Tyskland som viser utviklingen fra 2004 til 2017, og skulle hatt noe lignende om Norge - men jeg er visst ikke flink nok til å søke.
Postet 03-05-19 kl 10:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
På mandag var det 20 grader, i dag snør det. Jo,jo, nei, nei.
Snart helg om ikke annet!
Postet 03-05-19 kl 10:13 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Snø altså. Men nå skinner solen igjen heldigvis!

Jeg er klar for helg. Trøtt og sliten. Bursdag og vennetreff i kveld, så avslapping på høtta resten av helgen.
Postet 03-05-19 kl 10:21 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Tjorven; Det varierer, i dag har jeg ikke peiling på hvem det er. Men det går stort sett greit uansett om jeg kjenner dem eller ikke.
Postet 03-05-19 kl 10:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har det samme ambivalente forholdet til fortidsMavs som Toffskij har til fortidsToff.

Nuh - jobb. I kveld - vakt på ungdomsskolefest i seks timer. Satser på å få strikket en del.
Postet 03-05-19 kl 11:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg synes det er deilig at det er kaldere. Det er ikke meningen at det skal være sommertemperatur i april og starten av mai.
Postet 03-05-19 kl 11:11 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Stompa: du finner kanskje noe i denne artikkelen på Økologisk Norges nettsider?
Postet 03-05-19 kl 12:10 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg står på hodet i konfirmasjons forberedelser. Kjenner at jeg stresser endelig.
Postet 03-05-19 kl 12:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det snør jammen, ja! Vel, jeg får ta det som akklimatisering til vi reiser til Trøndelag i helgen. Niesen skal konfirmeres, så det blir nok stas samme hva Yr sier. (Og det Yr sier om saken, er ikke særlig sjarmerende.)
Postet 03-05-19 kl 12:52 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Då eg lille kjøre opp den 8. mai 1992 i Bergen, låg det eit sjarmerande lag av nysnø i veien. Det var første gongen eg kjørte på vinterføre. men det gjekk bra.
Postet 03-05-19 kl 14:07 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
He-he, Hondacrv! Jeg kjørte opp - snøfritt - den 23. mars samme år.
Postet 03-05-19 kl 14:09 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fortids-Toffen gnåler nå i vei om at det jo gikk helt fint og at jeg lever fortsatt, så jeg regner med at hun kommer til å fortsette rovkjøret på framtids-Toffen.
Postet 03-05-19 kl 16:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: Det lyder underlig kjent. Støtt og stadig undres jeg over hva jeg tenkte da jeg la planer, og så slår det meg jo at jeg stort sett lander på føttene. Så da fortsetter jeg i samme spor.
Postet 03-05-19 kl 16:24 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Juhu! Vi har også konfirmasjon i helgen, og noterer «godt bunadsvær» som det beste jeg kan si om den saken. Og «opplett», naturligvis.
Postet 03-05-19 kl 17:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
«Delvis oppholdsvær», Candy? Det er en sånn utrolig norsk beskrivelse.
Postet 03-05-19 kl 17:58 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
(To grader og regn er også bra bunadsvær, tenker jeg. I alle fall hvis man har ullcape.)
Postet 03-05-19 kl 17:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Opplett er jo helt suverent bra vær.
Postet 03-05-19 kl 19:56 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Jeg HATER konfirmasjonsforberedelser. HATER!!!! Men gleder meg til selve dagen da.

Svusj...
Postet 03-05-19 kl 21:54 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Hva er det du hater med det oslo78?
Postet 03-05-19 kl 22:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
At jeg ikke får sitte ned på en uke. Begge kollegaene mine har vært fraværende på jobb denne uka, og ettermiddagene er bæring, ordning, baking, organisering og alt for mye. Alt for mange detaljer å tenke på rett og slett. Men vi kommer i mål, og det blir nok en super dag!

Er enebarn uten søsken med kjempesyke foreldre som ikke engang klarer å komme og en svigerfamilie som ikke har vurdert å ta med en sjokoladebit engang. Det er også litt sårt på slike dager.
Postet 03-05-19 kl 23:16 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Skjønner godt det er både slitsomt, sårt og leit! Håper dere får en flott konfirmasjon.
Postet 04-05-19 kl 00:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Det blir det nok!
Postet 04-05-19 kl 00:19 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no