Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 04-11-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
Legger man seg tidlig våkner man tidlig
Dagens planer er å se en håndballkamp og å bli frisk.
Fyr i ovnen og dagens aviser.
God lørdag til alle sammen.
Postet 04-11-17 kl 08:55 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God lørdag fra meg også!

Jeg våknet akkurat for ørtende gang med febervåt seng og regner med det blir nok en rolig dag på meg. Har ikke en gang orket å strikke :O lidelse: siden tirsdag!
Postet 04-11-17 kl 08:59 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal kjøre unger hit og dit før jeg skal jobbe noen timer og så hente unger. Typisk lørdag.
Postet 04-11-17 kl 09:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ventelørdag i en idrettshall, mens avkommet skal jobbe dugnad.
Postet 04-11-17 kl 10:15 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vært oppe med minsten siden halv sju, seksåringen har i det minste lært seg å sove til åtte når hun har fri. Nå har vi en skjerm hver en stund, før vi skal komme oss avgårde for litt småhandling og kino. I kveld skal seksåringen få sitte oppe og se MGP Jr, det skal bli koselig.
Postet 04-11-17 kl 10:32 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg sitter i morgenkåpen og har vondt i viljen før løpetur.
Postet 04-11-17 kl 10:34 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har kjørt den kulturelle ungen på kulturskolen. Nå skal hundene bade - det blir dagenes treningsøkt. :svett:

Hundene og jeg drar ut i ødemarken på seks dagers trenings-/rehabiliterings-/skrive- og pusteopphold i morgen. Det blir bra. Jeg håper at flere daglige treningsøkter og varmtvannsbasseng skal aksellerere rekonvalesensen av det opererte kneet mange hakk.
Postet 04-11-17 kl 11:03 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Oppe og har kaffe. Skal innom den lokale bruktbutikken og se på litt advent- og julepynt. Time til linsekontroll senere og i kveld middag med to flotte damer som kommer for å treffe meg. Vi har jobbet sammen noen år før jeg flyttet sørover.
Postet 04-11-17 kl 11:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Her skal ungene på overnatting på ulike steder og det er cup. Sånn på ettermiddagen suser jeg til byen på femtiårslag. Nå kaffe og pakking!
Postet 04-11-17 kl 11:05 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er litt skjeiv i fletta etter gårsdagens gradueringsseremoni med påfølgende middag. Litt sært med graduering nesten ett år etter at vi var ferdige med mastergraden, men hyggelig å treffe folket igjen.

Dagen i dag bærer preg av at minsten har invitert kamerater på kino og pizza (en veeeeeldig forsinket bursdagsmarkering), kamp for mellomste og dugnad i forbindelse med kampen. Jeg har tenkt til å ta dugnaden og overlate kino etc. til mannen, men det spørs...
Postet 04-11-17 kl 11:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God lørdag!
Vi sov lenge og det var godt.
Idag er planen å rydde inn hage og uteting, og så vil jeg en tur på den lokale kunstutstilling som avholdes hvert år.
Ellers lite planer.
Nå kaffe.
Postet 04-11-17 kl 11:28 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Fikk kortison i skulderen (igjen) i går, så aua og rolig dag på meg i dag.
Postet 04-11-17 kl 11:41 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Rolig lørdag her. Storebror skal holde seg inne i helga for å bli ordentlig frisk, han virket ikke særlig lei seg for det.
Lillebror blir sikkert inne han også, det er ikke spesielt bra utevær for tiden.
Jeg skal handle litt, og ellers er planen netflix, vaske klær og slappe av
Postet 04-11-17 kl 12:04 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God lørdag.

Jeg er på jobb. Men det går egentlig helt fint. Jeg har hatt en rolig og deilig morgen og skal få unna tre timer her før jeg kommer meg hjem og nyter resten av helgen.

Storesøster har invitert venninner for å se MGP jr, så hos oss skal det bli høy tenåringsfaktor i kveld.
Postet 04-11-17 kl 12:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Heime aleine og det er drittvær ute. Vurderer om eg gidder å reise avgårde for å handle, eller om eg kun skal krype opp i sofaen og kose meg med netflix i dag.
Postet 04-11-17 kl 12:22 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Dæven så kaldt det er inne i idrettshaller nu til dags. Nesten så jeg kunne tenkt meg å være utøver, for å få varmen i meg.
Riktig god bedring, Appelsinen!
Postet 04-11-17 kl 12:27 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisannhoppsann. Rolig formiddag med jentungen, strikking, peis og Netflix. Må snart jobbe litt, men det kan vente en episode til.
Postet 04-11-17 kl 12:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! I går var det husvask for hele familien. Krevende øvelse, men det gikk med høy musikk og innspill til spilleliste for alle.

I dag er det uteområdet som skal til pers. Minste har fått "jobb" ute, mens eldste slapp unna fordi han har ekstern lørdagsjobb fra før.

Så - ut å sope, grave bokashi, sette løker og hvitløk, etc. etc.
Postet 04-11-17 kl 13:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hei hopp! Vi suller fortsatt rundt i morgenkåpe mens vi diskuterer bursdagsgaver til Poden (det er en måned igjen, men vi skal være en god del borte i mellomtiden). Skal se Thor: Ragnarok om et par timer og gleder oss til det. Vi er store fans av både Chris Hemsworth og Taika Waititi her i familien!

Og så håper jeg vi rekker å se ferdig Stranger Things i kveld. Det er veldig spennende!
Postet 04-11-17 kl 14:12 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har vaska hus, spist lunsj med ungene og nå frakter mannen dem til svigers. Vi skal i 40-årslag, jeg må sy kjolen jeg skal ha på, og det er ca. det kjedeligste jeg veit om i hele verden. Prokrastinerer med kaffe og lakrissjokolade.
Postet 04-11-17 kl 14:22 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har planlagt undervisning med julespillelista på full guffe. Nå skal jeg snart kjøre siste parti med barn avgårde på trening, så tenkte jeg at jeg skulle legge meg litt i sofaen og bare høre på podcast. Lørdager er ganske fine.
Postet 04-11-17 kl 14:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har nå Lørdagsrådet på radioen og har bare et kvarter igjen av den tiden jeg hadde satt av til jobb i dag. Ganske fornøyd med hvor mye jeg har gjort. Og har selvsagt sørget for å svare på og sende en del e-poster, for å markere at jeg jobbet på lørdag.
Postet 04-11-17 kl 14:45 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg vant kamp og dugnad. Juhu! Mannen har nå utfordringen med 8-9 12-åringer på kino og pizza. Kjenner at en times dugnad er ganske greit bytte.
Postet 04-11-17 kl 17:14 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi har vært på kunstutstilling; støttet lokal Lions og sanitetsforening med lodd og vant hos sanitetsforeningen. De andre trekker imorgen.
Og vi har fått ryddet vekk hageutstyr, sykler osv og byttet ut med vinterting.
Nå vin og middag på oss voksne senere ikveld.
Postet 04-11-17 kl 18:41 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Jeg, mann og sønn har sett Blade Runner. Med reising kollektivt, et par innkjøp, sushilunsj for poden og selve filmen, tok det 6,5 timer. Jeg er ikke i form i dag, kvalm og slapp, så nå sitter jeg i sofaen og orker ingenting etter en slik økt. Men må se litt Stranger Things, da. Som Skilp sier, det er jo så spennende.
Postet 04-11-17 kl 21:51 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har et samlokaliseringsproblem – hele familien er hjemme i morgen ettermiddag/kveld og så ikke før lørdag igjen. Spørsmålet er da om vi burde se alle de fem episodene vi har igjen av Stranger Things i morgen?
Postet 04-11-17 kl 22:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
I byen vår er det den store kinodagen. Eldste og mannen er på Happy death day, mens yngste og jeg er igjen hjemme og har sett halve Rottatouille om igjen før han mistet fokus. Stranger things får vente til i morgen, men da tror jeg det blir maraton ...
Postet 04-11-17 kl 22:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Her ble det kino på to av oss, My Little Pony-filmen, fulgt av middag hele hurven. Med spontant venninnebesøk, fulgt av kosekveld med seksåringen foran MGP Junior, så ble dette en riktig så koselig dag! Nå sovner hun forhåpentligvis snart, så blir det bittelitt pre-bursdagsbobler på meg og mannen!
Postet 04-11-17 kl 23:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mannen overlevde kino og Peppes pizza med 8 12-åringer. Mellomste tapte kampen sin, men de spilte ganske bra. Laget de møtte hadde i snitt sluppet inn 14 mål på de kampene de hadde spilt før de møtte oss og i snitt lagd 33 mål. De vant "bare" 28-22 over oss.
Postet 05-11-17 kl 00:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Toffen: Ja, dere må nok det. Ingen av de tre neste episodene er egnede steder å stoppe, og når dere bare har to igjen, er det jo like greit å se resten. (Det gjorde vi i kveld; det vil si, de tre vi hadde igjen.)
Postet 05-11-17 kl 02:00 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no