Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 12-08-18 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen! Buss fra gaten og ut til fly i høljregn er bare sånn passe gøy med kø i flytrappa. Men, on the bright side, på vei til ferie del 2!
Postet 12-08-18 kl 07:37 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Sol, skyfritt og kaffe på bryggen nå. Straks morgenbad. Dette sommerhuset, ass.
Postet 12-08-18 kl 09:00 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Regn, sudoku, kaffe, bok. Koser meg hjemme.
Postet 12-08-18 kl 09:23 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg er dønn sliten, trøtt, fyllesyk. Men glad. Hadde en fantastisk førtiårsfeiring i går. Så heldig jeg er som har samlet på så mye bra folk opp igjennom årene!! Har jo vært syk i ferien så igår brukte jeg opp all energien jeg egentlig ikke hadde. Støl i føttene etter dansing og støl i magemusklene etter all fliringen.
Postet 12-08-18 kl 10:25 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Maraton i Berlin. På 2 minutter hadde de løpt like langt som jeg klarer på 5 minutter - og da er jeg "døden nær".
Postet 12-08-18 kl 11:04 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Gutta tapte alle sine kamper i går, etter varierende innsats og spill. Kvartfinale i B-sluttspillet i dag, og da viste de nye takter. 2-1 og semi om halvannen time. I mellomtiden skal jeg lage kjøttsaus til lasagne og jogge bort. :cup på hjemmearena:
Postet 12-08-18 kl 11:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Regn, kaffe, 2 av 4 barn våkne, snart frokost og etter det starter vi på o store ryddeprosjekt.
Postet 12-08-18 kl 11:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Sol, søndag, sløve.
Det er så deilig med helg etter at ferien var over
Dagens planer er trening, lese, vaske klær og ikke så mye mer enn det.
Nuh, frokost.
Postet 12-08-18 kl 11:19 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg skal trene så snart jeg har drukket teen min. Hadde håpet på en tur i marka også, men det regner og jeg er godværssykler og godværsturgåer. Blir nok en tur på kafé i stedet.

Herremannen kommer hjem fra kjærestetur med sisteflyet i kveld. Spent på hvordan humøret er; kjærlighetssorg pga. avstand er tøft når man er nesten 17.
Postet 12-08-18 kl 11:23 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Ungen har flyttet og det er tomt i huset. Vi andre skal i skogen i dag for å gjøre noe hyggelig den siste feriedagen. Plutselig er det hverdag!
Postet 12-08-18 kl 12:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har kaffepause fra jobbing. Full dag med forberedelser til Arendalsuka i dag. :swosh:
Postet 12-08-18 kl 12:06 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Skal du jobbe på Arendalsuka, Teo?

Jeg tillater ikke meg selv å sove lenger enn til ti i helgene, fordi jeg begynner å drømme så rart og blir så uggen. Vel, i dag slo jeg av vekkerklokka og sovnet igjen, så nå sitter jeg her og prøver å bli menneske igjen. Får håpe kaffe hjelper.

Plan for dagen: støvsuge, løpe i hoppbakken og google billetter til Minnesota.
Postet 12-08-18 kl 12:15 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Aller siste sommerferiedag her. Vi driver fortsatt med hvordan-i-alle-dager-hadde-vi-egentlig-plass-til-alle-disse-tingene-prosjektet vårt. (Svar: Det hadde vi ikke.)
Postet 12-08-18 kl 12:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg holder på å gå fra vettet av få menneskekabalene til å gå opp.
Postet 12-08-18 kl 13:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi er i post-Øya-sløvemodus, jeg tenker å kanskje få prate litt med femtenåringen i dag og se om han har blitt større siden sist. Og så litt forberedelser til Arendalsuka, men jeg har ikke så mye konkrete plikter der, jeg må mest finne ut hva jeg skal prøve å få med meg.
Postet 12-08-18 kl 13:32 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hva er denne Arendalsuka som "alle" snakker om her inne?
Postet 12-08-18 kl 13:36 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
https://arendalsuka.no

En uke med politiske debatter, stander m.m
Postet 12-08-18 kl 13:54 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Right. Den har jeg faktisk aldri hørt om.
Postet 12-08-18 kl 15:03 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Den har ikke holdt på så lenge, men har blitt mye større nå enn for bare et par år siden. Leste nettopp i Morgenbladet om hvor stort universitetene satser på å være til stede på Arendalsuka i år, i forhold til i fjor.
Postet 12-08-18 kl 15:51 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
@Divine: Ja, jeg reiser nedover i morgen, men blir bare til tirsdag kveld. Har to arrangementer på tirsdag, så det blir 100 % jobbing og akkurat 0 % lek og moro.

@Skilpadda: det er hovedsakelig fordi UiB og UiO har funnet ut at de også må være der. Vi gjør akkurat det samme som vi har gjort de siste tre, eller er det fire, årene.
Postet 12-08-18 kl 16:07 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ja, det høres sannsynlig ut, @Teo. Det var UiO og UiB det stod om når det gjelder økt satsning (med store seilskuter og greier).
Postet 12-08-18 kl 16:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg var litt spent da jeg åpnet Morgenbladet på fredag. Journalisten ringte oss også, men fant åpenbart ikke så mye å peke på i vår pengebruk, siden vi ikke var nevnt. Det var helt greit å bli utelatt, kjenner jeg.

Jeg syns det er veldig bra at de går oss etter sømmene da. Arendalsuka kan veldig lett bli et klassisk eksempel på noe som var en god idé i starten, men som ender opp som et gigantisk offentlig pengesluk. Og det syns jeg ikke vi trenger.
Postet 12-08-18 kl 16:27 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Men dere var da nevnt? De skriver at dere har satset i fire år, og intervjuer en Stein Mortensholm. Og sier at NTNU bruker 150 000 på arrangementer og leie av et skip.
Postet 12-08-18 kl 16:28 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Hø. Har jeg hoppet over et avsnitt altså? Jaja.
Postet 12-08-18 kl 16:33 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
LaBanga sin avatar
Er ikke så ofte i kaffebloggen, men så at dere snakker om Arendalsuka. Jeg bor jo her og jeg har tatt ferie denne uka for å delta på alt det spennende og bra som skjer. Er jo et must for oss politiske nerder.

Et viktig prinsipp er at alle arrangementer skal være gratis, og da blir det jo til at de som arrangerer ting bruker litt penger. Både på leie av lokaler og/eller servering. Man kan faktisk gå og spise gratis en hel uke her nede, både frokost, lunsj og middag. Husker i fjor da jeg var på et arrangement i jobbsammenheng og der satt det en gammel mann og koste seg med rundstykker og gratis kaffe, som tydeligvis ikke hadde noen interesse av sikkerhet for bedrifter som var temaet.
Men det er jo en gedigen nettverksarena, for "alle" er her jo, og de fleste deltakerne er superfornøyde med hva de får ut av Arendalsuka. Selv om de må kjempe litt for å få folk til å komme på akkurat sitt arrangement. Men det er faktisk mye folk overalt. Og jeg tror at folk lokalt her har virkelig skjønt hvor bra det er, og får med seg veldig mye interessant. Bedrifter pleier å gi de ansatte fri til å gå på ting som er jobbrelatert.
Postet 12-08-18 kl 16:49 av LaBanga LaBanga er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jo altså... Søskenbarntreff er veldig hyggelig. Festing til langt på natt fører til en noe redusert søndag. Men utrolig kjekt å treff alle sammen igjen!
Postet 12-08-18 kl 19:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeppsi, Teo, jeg bet meg merke i at dere hadde mye billigere båt enn de andre universitetetene.
Postet 12-08-18 kl 22:13 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Hehe, er Norges Artigste Universitet også der? Og har de båt?
Postet 12-08-18 kl 22:55 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Poly: vi "har ikke en båt". Vi leier lugarer og konferanserom på en båt som et eventbyrå har plassert der. Det er mange andre bedrifter som bruker samme båten, og vi betaler bare for de lugarene og de konferanserommene vi bruker. Omtrent som å leie lokaler på et hotell, med andre ord. Det er mulig det er flisespikking, men jeg syns faktisk det er en viss forskjell på det og på å "leie en egen båt".
Postet 12-08-18 kl 23:55 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
-ea-: ser ut som om UiT nøyer seg med telt.
https://arendalsuka.no/event/search?...ke+Universitet
Postet 12-08-18 kl 23:58 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har forberedt masse greier til Arendalsuka. Men får jeg være med?
Postet 13-08-18 kl 00:09 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Ah, de burde bruke en lavvo, jurta eller annen tradisjonell bygning fra arktiske strøk.
Postet 13-08-18 kl 00:47 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Postet 13-08-18 kl 00:49 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Pøblis:
Postet 13-08-18 kl 00:50 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no