Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 14-08-18 kl 07:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Allerede på jobb *svosj*
Full fart hele dagen.
Postet 14-08-18 kl 08:07 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
På'n igjen.
Postet 14-08-18 kl 08:30 av celebelen celebelen er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hjølpes. Første dag på jobb. Fy så tidlig å stå opp før sju...
Postet 14-08-18 kl 08:34 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
På vei til jobb. Kjenner sommeren er på hell, det er sol men et kjølig drag i luften.
Postet 14-08-18 kl 08:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Trøtt.

Jeg sov dårlig pga. nattsvette (damn that overgangsalder), snorkende mann og mareritt med Tallulah i hovedrollen. Jeg måtte ha skreket i søvne, for mannen vekket meg.

Nuvel, det går seg vel til med litt kaffe.
Postet 14-08-18 kl 09:08 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor. Et par latsekker av unger som trenger tilsyn noen dager til.. Misunner dem litt, der de kan ligge og dra seg til dyna tar fyr.
Postet 14-08-18 kl 09:28 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Mine to ligger i sengene og sover tungt. Regn ute og høstluft, litt deilig i grunnen. Kan nok snart pakke bort litt sommertøy tenker jeg, alt trenger ikke ligge fremme.

Jeg har i alle fall kaffe her på jobb i kaoset, ting blir aldri bedre, men jeg har det i alle fall grusomt travelt.
Postet 14-08-18 kl 09:30 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Starter dagen med hjemmekontor, greit å sikre at minsten får i seg litt mat før jeg drar på jobb.
Postet 14-08-18 kl 09:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
På jobb (for lenge siden), har satt i gang ekstrahjelp og skal bare sende inn en tekst til et prosjekt jeg har lyst til å være med på før jeg går inn og hjelper til i produksjonen. Snart hodet over vannet igjen på jobb nå.
Postet 14-08-18 kl 09:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Siste fridag; i morgen har vi første plandag, og mandag kommer elevene.

Jeg skal straks trene. Har frisørtime kl. 14, og tenkte å ta en topptur etter det, så klarer nok å fylle denne dagen også.
Postet 14-08-18 kl 09:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornmornmorn. Tidlig oppe og klar for en ny dag. Bare to dager igjen til skolestart og hverdag for alle i familien. Tror det skal bli helt greit.
Postet 14-08-18 kl 09:58 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Andre dag på jobb på som jeg begynte på igår og jeg blir alene hele dagen. åja ja
Postet 14-08-18 kl 10:14 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn.
Siste fridag her også, i morgen og resten av uka er det planleggingsdager. Mandag kommer elevene. Har satt på en maskin med klær og ellers så skal jeg innom jobb og sende ut en mail til det trinnet jeg er leder for, lillebror må bare våkne først.
Postet 14-08-18 kl 10:22 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Andre dag på jobb på som jeg begynte på igår og jeg blir alene hele dagen. åja ja
Oj, snakk om flying start. Hva slags type jobb er det?
Postet 14-08-18 kl 10:24 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg hadde også mareritt i natt, og det har jeg nesten aldri. Skikkelig ufyselig moralsk-dilemma/gresk-tragedie/åndeløs-thriller-som-må-gå-galt-greie. Jeg er ikke uthvilt. Men jeg har vel fortsatt hundre-ish timer i søvnoverskudd etter slaraffenferien, så det går vel.

Jeg er på Blindern i dag, og er tydeligvis blodferske studenters foretrukne person å spørre om alt mulig. De har jo helt rett, selvfølgelig.
Postet 14-08-18 kl 10:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Divine; sentralbord/ resepsjon. De andre på huset er veldig hjelpsomme og greie da..
Jeg skal bare være her denne uka også.
Postet 14-08-18 kl 11:03 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg drømte at Tallulah hadde sneket seg inn i en leilighet for å spionere, og så ble hun tilfeldigvis observert gjennom et vindu av en person som visste at hun ikke skulle være der. Det ble ufattelig creepy etter hvert. Damen i vinduet var for øvrig skuespilleren Amy Madigan.
Postet 14-08-18 kl 11:03 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på det vanlige kontoret mitt. Der har jeg ikke vært for mye i det siste. I dag skal jeg fakturere og det er så fælt at jeg har vondt i hele kroppen. Det er et år siden vi skiftet ERP-system, og jeg skjønner fremdeles ingenting. (Jeg er slett ikke alene om dette, og selskapet er veldig enige i at denne overgangen har gått skikkelig skeis.)

Vi har ikke barn for tiden. Snuppa er på håndballtreningsleir og knerten er hos bestemor. Minstemann bør kanskje få komme hjem snart, men han har det bedre med noen som kan følge ham opp slik at han får i seg mat og ikke spiller absolutt hele tiden. Han er altså fremdeles, i en alder av snart 11 år, relativt uegnet til å være hjemme alene en hel arbeidsdag.
Postet 14-08-18 kl 11:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I skrivende stund blir min eldste offisielt student og jeg er litt svimmel av det hele. 70 mil unna lever hun sitt helt egne liv. Makan!
Postet 14-08-18 kl 11:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Skjønner det er en rar følelse, Blondie! Jeg var selv i samme situasjon som henne på samme sted for drøyt 25 år siden.

Det hørtes litt kjent ut med minsten, Tjorven! Ivar på straks 10 er heller ikke så velegnet til å være hjemme, men det hender han er det likevel. Han spiller altfor mye, men spiser, i det minste. Utfordringen er at det kan komme altfor mange på besøk, gjerne kompiser fra ulike miljøer som ikke går så godt overens, og som nekter å dra igjen når de får beskjed om det. Reine hjemme-aleine-festen i miniatyr. I dag har han sovet hos en kompis der den 14 år gamle broren er hjemme - håper det kan gjøre det litt mer stabilt.
Postet 14-08-18 kl 11:24 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg får femtenåringen min hjem i dag, etter en måned hos familien i England. Har ikke savnet han på en flekk før i går, da gledet jeg meg plutselig intenst til han kommer hjem. Han får bare en dag til å omstille seg, for på torsdag er det første dag på videregående for han. Videregående, altså. Han var jo nettopp bitteliten.
Postet 14-08-18 kl 11:26 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Kjenner følelsen, Tjorven. Jeg gruer meg foran hver rapportering med det nye økonomisystemet, det er så tungrodd. Nå blir det kanskje nytt system, hvis ikke blir det ny jobb.
Postet 14-08-18 kl 11:56 av celebelen celebelen er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Jeg har bursdag!

Har ikke sett noe til valpen jeg ønsker meg i år heller, men skal straks spise sushi-lunsj, det er da noe.
Postet 14-08-18 kl 12:37 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Gratulerer med dagen, Neket!
Postet 14-08-18 kl 12:50 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Gratulerer med dagen, Neket!

Vi fikk nytt ERP system for snart to år siden. Det er fremdeles ikke bra for å si det mildt, vi har aldri hatt så lite kontroll som nå.
Postet 14-08-18 kl 13:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med dagen, Neket. =)

Jeg synes det er vanskelig å levere yngste på aks ... Jeg er så sår for tiden at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.
Postet 14-08-18 kl 13:38 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis Neket!!

Jobber med support på ERP-system, lurer meg på om noen av dere sitter med "mitt" system. Full sympati! Jeg får mellomste hjem fra korpstur i Italia nå i ettermiddag, ser ut som de har hatt det helt fantastisk! Og på torsdag er det skolestart for henne. Minste er fortsatt hos besteforeldre/kusiner, og storkoser seg. Foreldrene mine kjører henne hit på torsdag. Blir fint å få dem hjem, har savnet dem skikkelig de siste dagene! Eldste kommer hjem en tur i dag også, han er student men "bare" i Oslo, så ser ham da innimellom selv om han har flyttet i kollektiv.
Postet 14-08-18 kl 14:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
ERP-support her også, gitt. Godt at vi er flere som deler denne nådeløse skjebnen.
Postet 14-08-18 kl 15:23 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kommer ikke helt over at så mange har skolestart på en torsdag. Det har vi aldri her i fylket, fordi det er så mange hybelboere. Vil helst unngå at de må komme til byen for bare to dager skole før det er helg. Til gjengjeld får vi aldri full uke med høstferie siden vi gjerne begynner seint..
Postet 14-08-18 kl 15:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Her har vi normalt skolestart en onsdag eller torsdag (blir kort uke da for barna) mens i år starter de ikke før mandagen etter. Det er visst første gang det er slik.
Postet 14-08-18 kl 15:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grunnskolene i vår kommune starter mandag, heldigvis.
Postet 14-08-18 kl 16:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Elevene mine kommer torsdag. Har hatt tidenes mest produktive planleggingsdag, der man faktisk har fått samarbeida og planlagt og ikke bare hørt på info-foredrag og motivasjonstaler. Gøy! Begynner å bli klar for litt sirkus!
Postet 14-08-18 kl 16:11 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jammen meg ikke stille og fredelig på jobb lenger... I dag kom alle lærerne. Men morsomt når det skjer litt, da.
Postet 14-08-18 kl 18:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Hatt to planleggingsdagar og ein hurra meg rundt runde på ikea. Ein planleggingsdag igjen og på torsdag kjem elevane. Her i kommunen så startar alle grunnskular på torsdag. Trur vidaregåande startar litt seinare.
Postet 14-08-18 kl 21:11 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no