Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 21-01-21 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Det plaskregner og jeg er spent på dagens sykkelføre. Tjoho! Satser på å komme helskinnet fram til jobb.
Postet 21-01-21 kl 08:14 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Det er vått ute her og. Så skal det fryse på. Jeg vil ha vår!
Postet 21-01-21 kl 08:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!
Plaskregn her og. Dagens første møte unnagjort, nå venter jeg på at det skal bli lyst, slik at jeg kan se om isen er regnet bort. Så ut og løpe. Noen fordeler må man ha med hjemmekontor.
Postet 21-01-21 kl 08:44 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Regner her også, heldigvis er det måkt i natt. Snille måkeren har til og med svingt innom og tatt med snøhaugen min som lå mellom og veien og huset.
Postet 21-01-21 kl 09:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Regn og stålis på vår del av tunet... Spørs om jeg ikke må ta et "friminutt" til å hakke is i løpet av dagen. Håper alle som må ut kommer seg trygt og helskinnet til skole og jobb.
Postet 21-01-21 kl 09:12 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det var rimelig ekkelt ute, må jeg si, men jeg unngikk å ramle i sørpa.
Postet 21-01-21 kl 09:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings. Foreløpig inne, snille mannen besørger transport av barn. Jeg er kvalm og svimmel, så det er nok like greit. Satser på å få opp giret til dagens mange møter..
Postet 21-01-21 kl 09:21 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Det skal bli uvær i dag, ikke sant? Jeg lurer på hvor mye snø som er igjen når dette er over.

Jeg er virkelig ikke på mitt produktive om dagen. Jeg tar det opp med sjefen min og han bare ler av meg. Sannsynligvis skal jeg ta det som et godt tegn, men jeg føler meg som dritt.
Postet 21-01-21 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Det blåser helt sinnsykt, og den lette snøen som ligger har virkelig fått flyttet på seg i løpet av natta.

Jeg sovnet av, våknet 0745, det ble litt stress for han som hentes med taxi, men han overlever nok. Bonusgutten er oppe, morgenfugl som han er, han har enda en dag med "hjemmeskole", Lillesøster prøver jeg å vekke, hun har vært mye våken pga vinden i natt, så tror det kan bli en lang dag.

Jeg tror kanskje ikke at det blir skøyter på hun og venninne i dag, slik det er nå, så blåser de jo av skøyteisen...
Postet 21-01-21 kl 09:26 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjørt eldste på skolen, men nå står det bom stille.
Postet 21-01-21 kl 09:26 av star star er aktiv nå
Gammel
nokon sin avatar
God torsdag. Eg lytter til ruskeværet og ser ikkje fram til å bevege meg ut på slushføre seinare i dag.
Postet 21-01-21 kl 09:40 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fine mennesker!
I dag inneholder dagen to møter, det tror jeg er bra for jeg føler meg i likhet med Tjorven ikke på mest produktive om dagen så det å ha en "unnskyldning" for å ikke produsere i dag passer meg fint.
Postet 21-01-21 kl 09:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Overlevde sykkelturen. Men jeg lurer seriøst på hvor de har tenkt at de som sykler Sinsen-Grønland/Grünerløkka egentlig skal sykle. For langs Torhovdalen er det skikkelig guffent.
Postet 21-01-21 kl 09:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Blånn, det er ei fin sykkelrute med rød asfalt om du sykler ned frå Sinsenkrysset og forbi Åpent bakeri på Sandaker, mot Nordpolen. Der kjem du inn på sykkelvegen som går langs eller parallelt med Sandakerveien ned til Løkka.
Postet 21-01-21 kl 09:58 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var visst en som ikke kom opp den slake bakken før rundkjøringa. Ikke at jeg hadde det travelt, for her er det ikke nett.
Postet 21-01-21 kl 09:59 av star star er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Her er det sykt mye våt og tung snø, så jeg er spent på hvor mange trær bukker under i løpet av dagen. Håper veldig på at noen av bjørkene som tar litt kveldssol på sommeren bukker under i hvertfall. Jeg har prøvd å redde noen av mine trær i hvertfall.

Kaffe og hjemmekontor, nothing new.
Postet 21-01-21 kl 10:00 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi hadde strømbrudd i natt, som trigget et par dingser i huset slik at jeg våknet og ikke fikk sove igjen med det første. Det har tydeligvis slått ut nettet noen steder i området også, så ei av Villes venninner har hjemmeskole hos oss i dag.
Postet 21-01-21 kl 10:18 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, men jeg tror ikke jeg blir så lenge her. Vondt i halebeinet etter fallet på tirsdag og det føles verre ut i dag. Desidert verst å sitte.
Postet 21-01-21 kl 10:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her er det stille før stormen. Framleis kvit snø. Eg skal på jobbjobb og undervise i klasserom. Det er likevel med ein bismak, siden det vart oppdaga 11 nye smitta i nabokommunen (og den er liten) i går, og mange elevar hjå oss er derfrå.
Postet 21-01-21 kl 10:28 av Hondacrv Hondacrv er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Jeg ligger i senga under dyna med jobb-PCen (gjemmer meg for vaskedama), og egentlig er det ganske deilig. Vurderer å bli her i dag.

Etterpå skal jeg ut og spise med noen venner. Det blir stas- leeenge siden sist!
Postet 21-01-21 kl 10:38 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her har det kommet et lass med snø i natt, og ser det ut som at det går litt mer over i sludd/regn..
Av og til savner jeg å kunne ha hjemmekontor kjenner jeg, men fjernkontor funker det også.
Postet 21-01-21 kl 11:36 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Blånn, det er ei fin sykkelrute med rød asfalt om du sykler ned frå Sinsenkrysset og forbi Åpent bakeri på Sandaker, mot Nordpolen. Der kjem du inn på sykkelvegen som går langs eller parallelt med Sandakerveien ned til Løkka.
Men det er en skikkelig omvei... Det er bare km fra Sinsenkrysset og ned til ring 2 som er ille. Resten av veien er helt fin. Og det er skiltet som rv. 4 sykkelrute.
Postet 21-01-21 kl 11:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg lett deprimert over at det fantastiske vinterværet vi har hatt de siste ukene regner bort. Har fått gått mange mil på ski, så jeg skal egentlig ikke klage, men...

Jaja, har gode piggsko, så skal nok få luftet bikkja flere ganger likevel.
Postet 21-01-21 kl 12:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Interessant å lese Martis. Husets ellers så sjarmerende 16-åring freste her om dagen at trær som kollapser i snø på Østlandet, umulig kan kalles en nyhetssak. Hva så, liksom, er det ikke masser av trær?

Har vært ute og saltet skøytebanen utenfor huset, og hakket løs en liten vei til smeltevannet slik at det havner i sluket og ikke foran døra vår.
Postet 21-01-21 kl 12:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Sitat:
Men det er en skikkelig omvei... Det er bare km fra Sinsenkrysset og ned til ring 2 som er ille. Resten av veien er helt fin. Og det er skiltet som rv. 4 sykkelrute
Kva med å sykle ned ved Sinsen kirke (er det Sinsenveien?) og ned til Carl Berner den vegen då? Eg pleier sykle over Sandaker sjølv, fordi eg liker ikkje så bratte bakker verken opp eller ned.
Postet 21-01-21 kl 12:49 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Brattest bakke har jeg fra Bjeke og ned til Sinsen. Prøver Sandakerruta hjem, tror jeg. Men synes det er merkelig at uæikke snutten langs Torshovdalen er høyere prioritert med salting/måking. Det gjelder nedover på begge sider (sjefen min sykler på andre siden).
Postet 21-01-21 kl 14:13 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg syns det generelt har vært lite måkt i det hele tatt disse dagene snøen har kommet? Nå regner alt bort da, så om det ikke fryser på blir det jo bart.
Postet 21-01-21 kl 15:27 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Om det har vært lite måkt varierer nok litt. Her jeg bor har vi stadig blitt vekket av høylydt måking midt på natta. Irriterende akkurat når det skjer, men det har definitivt en oppside også. Utenfor vinduet mitt nå er det bart på fortauet.
Postet 21-01-21 kl 15:30 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Hovedsykkelveiene blir måkt ganske kjapt. Langs Trondheimsveien er det helt fint å sykle. Og mange andre steder også. Bare ikke veien langs Torshovdalen.
Postet 21-01-21 kl 15:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
OK, da er det bydelen som har blitt nedprioritert. For ingen av de andre sykkelveiene her var måkt (i forgårs) heller.
Postet 21-01-21 kl 15:55 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Tink: jeg er enig med 16 åringen at det er nok trær. Problemet er at de ramler ikke ned som opphugget ved, men hele trær midt på veien eller i hodet på noen. Ser ut som det meste har overlevd utenfor hjemmekontorvinudet mitt i hvert fall.
Postet 21-01-21 kl 16:10 av Martis Martis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no