Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 22-01-21 kl 07:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Fredag! Vind og regn, men bedre enn i går. 7.klassingen skal på klubb i kirka i dag. De kan være 20. Billig godteri og pizza er topp synes han.
Postet 22-01-21 kl 08:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Freddan! Endelig! Jeg er ekstremt glad for at vi kom opp over Hardangervidda til fjells sist uke. Og ser fram til ei rolig helg hjemme.

Men først, litt jobbings.
Postet 22-01-21 kl 08:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Endelig fredag Koselig kveld med venninner i går - endelig mulig å treffe folk igjen. Ble litt mye vin kjenner jeg...

Fullt kjør på jobb i dag. Gleder meg til en rolig kveld med mesternes mester og håndball.
Postet 22-01-21 kl 08:53 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fredag.

Jeg har en del ting som haster, men fordelen er at jeg sannsynligvis kan avslutte ganske tidlig.

Ingen store planer for helgen, men deilig med fri uansett.

Og fra og med neste uke er det to kontordager i uken og jeg gleder meg.
Postet 22-01-21 kl 08:56 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.

Men utslått med hodepine så jeg befinner meg fremdeles i sengen, satser på at pillen snart gjør nytte for seg og jeg kan jobbe litt igjen.
Postet 22-01-21 kl 09:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det blir bra med helg nå. Jeg hadde egentlig morsomme planer denne helgen, men det er koronaavlyst. Denne gangen var jeg mentalt forberedt, så jeg er ikke like skuffa som sist gang dette skjedde.

Jeg har noen spennende møter i dag, og i kveld skal jeg se håndballkamp (på tv ... og drømme om at jeg kan få se knerten spille kamp igjen en gang i fremtiden).
Postet 22-01-21 kl 09:05 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Hiv og hoi, ukene går jammen fort nå som undervisningen min er i gang! Men det blir bra med fredag, og ikke minst å sove lenge i morgen.
Postet 22-01-21 kl 09:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag, ja. Vi har innført komprimerte fredager på jobb (kuttet to småpauser i produksjonen for å gå tidligere), og det er såå deilig!

Etter jobb blir det maling av vegg på yngstes rom, generell rengjøring, og så pizza og håndball. God plan.
Postet 22-01-21 kl 09:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Fredag! Det er veldig deilig!
Ingen store planer, og det er litt godt.
Postet 22-01-21 kl 09:14 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Endelig fredag. Ikke skikkelig i gang med dagen enda, men nå blir det snart. Hører på vinden og er glad jeg jobber hjemmefra i dag. I går ettermiddag gikk jeg 100 meter til butikken i halv seks-tida, og det var så vidt det gikk.
Postet 22-01-21 kl 09:19 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Et møte i ettermiddag er flyttet til mandag. Perfekt. Trening, taco, støvsuge, vaske bad, mesternes mester og uante mengder med sjokolade. Det er dagens plan i korte trekk.
Postet 22-01-21 kl 09:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Skal bli godt med helg som vanlig ja. Mer møter enn vanlig i dag, så jeg må få unnagjort litt arbeid før det setter i gang. Det har blåst godt her også i natt, men ikke så mye som lenger nord etter hva jeg har forstått. Nå er det ganske rolig her, men det regner.
Postet 22-01-21 kl 09:29 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
I dag feirer vi at det har gått 100 dager av skoleåret. Vi er over halvveis i et krevende år.
Postet 22-01-21 kl 09:41 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal ha fredagstaco i dag. Men; vi har Adams matkasse denne uka og jeg gikk for en vegetarvariant. Jeg vet at ungene liker den, men nå var de plutselig veldig skeptiske. Så jeg har sagt at de kan få steke seg kjøttdeigen sin hvis det er så viktig for dem (jobben får de gjøre selv, altså). Da blir det mer sopp og halloumi på meg, og det er egentlig bare fint.
Postet 22-01-21 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
I dag feirer vi at det har gått 100 dager av skoleåret. Vi er over halvveis i et krevende år.
Åh, takk!

Jeg har undervist digitalt i en time, nå skal jeg veilede og etterpå skal jeg lede to møter. Jeg avslutter fredagen med tre timer veiledning av VG3-elever (som ikke er nevneverdig gira på å bruke fredag ettermiddag til slikt). Jeg jobber med å finne frem min indre sukkersøte, men strenge, stemme.

Vesla og jeg er alene hjemme i helga og har planlagt seriemaraton. Eneste aberet er at jeg må rette oppgaver og skrive studieoppgave, mulig jeg må gjøre det på morgenkvisten lørdag og søndag. Da sover hun likevel, trøtte tenåringen.
Postet 22-01-21 kl 09:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjørt begge gutta på skolen. Bakken ned til yngste sin skole var polert is.
Nå sitter jeg på venterommet hos fysio.
Postet 22-01-21 kl 09:57 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Halloumi i tacoen høres interessant ut. Det har jeg ikke prøvd.

I vegetarvariant (eller egentlig uansett) kan jeg anbefale søtpotet, skåret i små biter og stekt i ovn med litt tacokrydder.
Postet 22-01-21 kl 10:04 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg skal treffe venninner i helga og sikkert drikke for mye vin. Det passer utmerket akkurat nå.
Postet 22-01-21 kl 10:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Åh, drikke for mye med venninner! For en fjern drøm. Gleder meg til det blir varmere i været, så vi kan henge på ulike verandaer.
Postet 22-01-21 kl 10:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er masse gode vegetaralternativer man kan putte i tacoen. Jeg har knapt kjøtt i selv når vi har "vanlig" taco. Og ungene spiser også det aller meste der, men jeg tror det er prinsippet "vegetar" som blir i overkant skummelt. Heldigvis er mannen min helt på lag med meg, og er enig i at vi ikke trenger å ha kjøtt i alle måltider så lenge det er mat med proteiner/man blir mett av.

Men jeg gidder ikke å krangle, så de kan få steke kjøttdeig hvis det er viktig. Jeg ser inn i spåkulen at snuppa ikke gidder, men at knerten er litt mer innbitt og tar jobben. Dermed får hun kjøtt allikevel.
Postet 22-01-21 kl 10:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Etter noen dager med alt for mange jobbetimer ser det nå ut til at frister er innen rekkevidde. Feirer med husets siste boks med julebrus. Fikk lyst på reker, men ungene krever taco. Kan man ha reker i tacoen tro?
Postet 22-01-21 kl 11:18 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tjorven, jeg kjenner igjen det med at enkelte søsken kan flyte på innsatsen til de som er mest iherdig/pliktoppfyllende.

Halloumi har jeg ikke helt fått dreisen på enda. Spiser det om det blir servert, kanskje jeg må lære meg å like det.
Postet 22-01-21 kl 11:21 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Reker i taco er kjempegodt.

Vi har det ganske jevnlig. Sammen med kjøtt, for "noen" påstår altså at det må være med.

Jeg synes halloumi er kjempegodt. I dag skal den skjæres i helt tynne skiver og stekes i panne. Om sommeren legger vi den på grillen, og det er enda bedre.
Postet 22-01-21 kl 11:24 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Halloumi er kjempegodt. Både å grille og å steke.

Vi lager fajitas med halloumi, grønn paprika, løk og mais. Helt nydelig.
Postet 22-01-21 kl 11:34 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Fredag! Verdens lengste uke, samtidig som tiden flyr. Startet med en ut av det blå endring i ledelsen effective immediately, det er mye armer og bein og vil være sånn en stund. Men sånt skjer jo. I dag kommer eldstestudenten på middag, det blir kos! Sushi fra vår lokale sjappe er fast på fredager, den er knallgod! Men først en evig lang to-do-liste. :svosj:
Postet 22-01-21 kl 11:51 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Fredag, ja. Jeg har bannet mer enn gjennomsnittet i dag, tror jeg.
Postet 22-01-21 kl 14:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Raja, Maverick?
Postet 22-01-21 kl 14:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Raja. Forskrifter. Løgner! ... og bedrag.
Postet 22-01-21 kl 14:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Raja altså. :himler:
Postet 22-01-21 kl 14:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
All sympati.
Postet 22-01-21 kl 14:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, det der altså! Fader!
Postet 22-01-21 kl 19:59 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Fredag gitt.

Jeg falt i korona-kjelleren, Lillesøster har falt i "hjemmeskolen er over og bonusbror vil ikke spille med meg" kjelleren, Storebror rister bare oppgitt på hodet.

Men helg. Ingen vekkeklokke i morgen. Det skal bli fint.
Postet 22-01-21 kl 21:14 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no