Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 25-01-21 kl 07:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Da var det ny uke, med nye muligheter. Helgene går alt for fort selv om vi bare holder oss innenfor husets fire vegger.
Postet 25-01-21 kl 08:15 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. Selv om jeg er litt i tvil om god.

Det er veldig mandag. Jeg er trett og hjemmekontoret er kjedelig.

Men, jeg har kaffe, jeg kan trene i ettermiddag og på onsdag skal jeg på kontorkontoret. Så der er lyspunkt.
Postet 25-01-21 kl 08:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Planleggingsdag på ungene, så jeg prøver å jobbe litt effektivt før de våkner skikkelig.
Så får vi se hva denne uken bringer da!
Postet 25-01-21 kl 08:28 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mandag er det definitivt. Spent på hvordan arbeidsdagen blir, hos oss er det mer oppmøte nå, for første gang siden i begynnelsen av desember. Det føles litt bakvendt.
Postet 25-01-21 kl 08:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Mandag!

Og jeg har 3 av 3 på skolen i dag.

Mulig jeg jubler litt for tidlig, minst to av de er rimelig ambivalente. Men de er oppe, spist og påkledd, så det er en start.
Postet 25-01-21 kl 08:36 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen til alle som trenger det. Kaldt og fint ute, sure og trøtte folk inne. Vi priser oss lykkelige for at vi tross alt får gå på skole og jobb, så lenge det varer... Hadde planlagt besøk denne uka, fra det som plutselig ble episenteret, så det må vi nok utsette litt til.

Varme klemmer til dere som går inn i ny runde med hjemmeskole og streng nedstenging!
Postet 25-01-21 kl 08:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det er morgen fra hjemmekontoret her også. Trøtt som en vaskefille. Tettpakket med møter nesten hele uken, så det blir travelt. Plutselig fredag igjen, da.
Postet 25-01-21 kl 09:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hjemme etter hardt fall på isen i går på tur. Skal ringe legen når de åpner og høre hva de sier. Ta det rolig hjemme.
Postet 25-01-21 kl 09:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Her er vi tilbake til gult nivå på ungdomsskolen, og dermed en mye roligere morgen. Etter ordinær timeplan starter nemlig alle tre kl 10:30 på mandager, mot hhv kl 08:15 og 08:45 på rødt nivå. Så nå står det rundstykker til tining i ovnen, og jeg skal snart begynne å vekke ungene.
Postet 25-01-21 kl 09:28 av My My er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Au da millact - god bedring!
Postet 25-01-21 kl 09:28 av My My er ikke aktiv
Gammel
Jeg tror det gikk godt, men kjenner det her og der. Føler meg mørbanka rett og slett.

Gult nivå her og, men ingen god morgen; kun to trøtte barn. Men begge skal på speider i dag. Begge skal lage mat på bål. Lenge siden sist.
Postet 25-01-21 kl 09:30 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fjols sin avatar
God morgen.
Første innlegg i Kaffestugu, en gang må være den første.
Ikke noe særlig med fall, god bedring til Fintdethei.

Jeg sitter med en kopp kaffe, før jeg skal til psykolog. Tror både kaffe og psykolog gjør godt i dag.

Ha en fin mandag!
Postet 25-01-21 kl 09:39 av Fjols Fjols er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Velkommen i kaffestua Fjols. Jeg er ikke av de flittigste skribentene her, men det er en veldig koselig plass å henge.
Postet 25-01-21 kl 09:43 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Håhåjaja, da var det mandag og rettebunker igjen.
Postet 25-01-21 kl 09:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En på skolen, en hjemme og meg på hjemmekontor. Straks møte nr. 1
Postet 25-01-21 kl 09:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Kaldt og mandagsfølelse her. Snart ut på en løpetur. Arvingen får også starte opp trening igjen i dag (med hesten), så det er bra!
Postet 25-01-21 kl 10:10 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
venla sin avatar
Mornings! Har kaffe på hjemmekontoret, og håper det blir mulig å komme tilbake på det vanlige kontoret i neste uke. Rygg og nakke hadde hatt bedre av hev og senk-pulten som står der. Klatretrening i ettermiddag, så det blir godt for kroppen.
Postet 25-01-21 kl 10:12 av venla venla er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Mornings. Alle fire hjemme i lockdown. Yngste begynner ikke før 11 på hjemmeskolen. Storebors opplegg er det full forvirring rundt. Mannen er den som er vant til dette fra mars, han er godt gjemt på husets arbeidsrom. Jeg har fått meg arb.plass i hjørnet av stua og får med meg alt av spørsmål, krangling om bad, men også peis, kaffe og nysnø. Håper at dette er kortvaring. Vi trenger livene våre utenfor huset.
Postet 25-01-21 kl 10:18 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag ble det hjemmeskole på minstemann. Han som vanligvis er på skolen hver eneste dag selv på rødt nivå. Vel, vel ... han har faktisk undervisning nå, så jeg skal ikke klage.

Snuppa er fysisk på skolen i dag, men har hjemmeskole i morgen. (Hennes opplegg består av oppgaver hun trolig blir ferdig med på skolen i dag. )

Jeg er trist og veldig lei.
Postet 25-01-21 kl 10:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kan noen komme å hente visa kortet mitt? Jeg har alt for mye i handlekurven på Strikkemekka i dag.
Postet 25-01-21 kl 10:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Ha ha, Frøy! Nå fikk du meg til å smile på en litt blek mandag.
Postet 25-01-21 kl 10:38 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Mandag, stiv og støl, på en god måte etter fin skitur i går.
Kaldt og fint vær i dag og. Lurer på om noen vil bli med meg på tur i dag.
Postet 25-01-21 kl 10:42 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg røyk på en garnsmell i går. Garnbutikkene er jo stengt og jeg er livredd for å gå tom.

Det er ingen reell fare for det egentlig. Garnlageret har helt sikkert min sønns vekt i garn, og han har nå passert 40 kilo. Men mer garn var det visst veldig lurt å kjøpe i går.
Postet 25-01-21 kl 10:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og milde himmel - det er salg på strikkemekka.
Postet 25-01-21 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nettopp Tjorven, har garn til 4 gensere og 1 vest i kurven. Skulle ha hatt til ett pledd også, men finner ikke et jeg liker.
Postet 25-01-21 kl 10:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har planlagt dagens timer i tide til dagens første møte, og så må jeg legge planer for morgendagens timer, mens jeg venter på beskjed om hvor vi skal være når resten av uka, sånn at jeg kan planlegge halvparten på nytt før jeg går i dag. Evt får jeg bare innse at det blir jobbing i kveld. Vi er altså på rødt nivå igjen etter tre dager på gult, og om noen ikke har skjønt det ennå, så blir jeg SPRØ.

Skal tenke hardt på strikking og håpe at det får meg gjennom dagen. Ungene og mannen er like slitne av dette de, så det er litt dårlig stemning hjemme om dagen. Jeg har rømt på jobb, og her det stille og rolig med 3-4 andre mennesker.
Postet 25-01-21 kl 11:10 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ingen kom å hentet kortet mitt så jeg gikk på smellen, men fikk kastet ut vesten da så det ble bare garn til 4 gensere. Nå MÅ jeg jobbe.
Postet 25-01-21 kl 11:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Velkommen Fjols, hyggelig å se deg her!

Her er alt med det vante, dvs. musikkstudenten har stengt skole, og må gjøre all egenøvelse hjemme denne uken, og hvor lenge nå dette skal vare. Ellers rødt nivå på u-skolen, som før, hjemmekontor og -studier på oss voksne som før. Sentrene har jo stengt men vi henger liksom ikke der i noen særlig grad, så same-same sånn sett. Jaja, det går vel over.
Postet 25-01-21 kl 12:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fjols sin avatar
Takk.

Nå har jeg vært hos psykolog, det er alltid så godt å komme dit, hjelp til å sortere og rydde i litt tanker.
Vi går en tung dag i møte her i kommunen vår, men jeg sier det igjen, jeg er helt rørt av den varmen og omtanken en hel øy viser. Det skal tennes flere tusen fakler langs veien til siste hvilested.

Over til noe positivt, i morgen har jeg 11 av 12 cellegiftkurer, jeg er faktisk ferdig neste tirsdag!
Postet 25-01-21 kl 12:34 av Fjols Fjols er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg er bare veldig glad for at de opprettholder planen om gult nivå på ungdomskolen fra i dag, så ungdommen skal ha full skole nå fremover. Så får jeg heller holde ut med hjemmekontor og bråkete mann på loftet.

Er det de fem som kommer hjem, Fjols? Og så bra med at du snart er ferdig med cellegift!
Postet 25-01-21 kl 13:03 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Den saken er så vond, Fjols.

Jeg sitter i et teamsmøte om en årsrapport med ørten kokker som skal mene noe om detaljer i tekst. Det første av 4 møter om akkurat dette. ZZZZZZZZZZZZZZ
Postet 25-01-21 kl 13:16 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
til Fjols - den saken er så fryktelig.

Jeg blir glad og rørt av folk som virkelig stiller opp når det skjer noe - slik som hos dere Fjols - og i Gjerdrum. Jeg så intervjuet med han ene fra brann og redning - han ble helt satt ut og rørt og folk som bakte og kom og leverte til dem. Folk vil ofte gjerne gjøre noe, og det er fint å se slike eksempler.
Postet 25-01-21 kl 13:37 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er sykemeldt og tasser rundt i huset mitt. I dag har jeg sminket meg og gredd håret, og vurderer å logge meg på et møte om at stort prosjekt jeg skal jobbe med i hele år.
Postet 25-01-21 kl 13:38 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ny deilig dag med fundering på forskrifter, kompensasjonssøknader, permitteringsregelverk, søknad hit og søknad dit og pensjonsberegning og feriepenger og whatnot.

I dag er en dum dag og jeg skal snart ha et dumt møte og jeg lurer på om jeg burde gå en tur først.
Postet 25-01-21 kl 13:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Rar dag. Var superkvalm da jeg våknet, ikke sjanse til å dra på jobb. Nå føler jeg meg bedre, så satser på jobb i morra.

Bruker tida fornuftig - ringer rundt til de minst 7 ulike helsekostselskapene der stefaren min har abonnement og avbestiller. Legene på sykehuset og sykehjemmet ble svarte i øynene da de hørte hvor mye rart han tar sammen med vanlige medisiner.
Postet 25-01-21 kl 15:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no