Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 15-09-21 kl 07:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn. Ny dag, nye muligheter til å få hodet over vannet. Hepp!
Postet 15-09-21 kl 07:45 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Starter hjemme i dag. Orker ikke kjøre fram og tilbake når jeg skal på en avtale her kl.10.
Postet 15-09-21 kl 07:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ny tilværelse hjemme. 4 uker med krykker skal bli utfordrende. Gode tips?
Møte søsteren min til lunsj idag, det blir bra. Og minsten kommer, det er veldig bra.
Postet 15-09-21 kl 08:07 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ingen tips, Trixie, men lykke til!
Her startet dagen med en hurtigtest av Ville pga sår hals, heldigvis negativ.
Postet 15-09-21 kl 08:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Starter dagen med det som tydeligvis heter databrus nå, eller en boks med energidrikk for oss andre. Er skikkelig lav på energi og arbeidslyst for tiden (eller livslyst generelt), satser på at dette er en fase og når de bare klarer å lande hvordan de tenker at vi skal jobbe i fremtiden og jeg kan få begynne å jobbe igjen så blir det bra. Omorganisering og alt på hold tærer på tålmodigheten min gitt.
Postet 15-09-21 kl 08:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Trixie og Frøy. Det høres vondt ut, begge deler.

Jeg er fremdeles midt i kombinasjon av vanlig jobb, litt valgarbeid og frivilligaktivitet og er i starten på en dag der det skal gå slag i slag til jeg er hjemme ca 21.30 i kveld.
Postet 15-09-21 kl 08:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Deleger, Trixie.
Og finn en veske/pose/etc som du kan henge på skrått som du kan ha med det du trenger i hvis du er alene.
Postet 15-09-21 kl 08:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Trixi: Min måte å overleve de 6 ukene på krykker hvorav 5 uker nesten alene som voksen, så brukte jeg lørdagen til å ukeshandle, da fikk jeg hjelp til å trille handlevognen, så hinket jeg ved siden av. (Anbefaler å gå tidlig på butikken, våte butikkgulv er glatte med krykker).
Dersom/når det kom melding fra skolen om noe som måtte orges i løpet av uken, dagen, ble det en liten meltdown, så måtte ene ungen hjelpe til med handling.
Jeg knakk heldigvis venstre foten, og vi har automatgir, så jeg kunne kjøre bil.
Prøv å ikke stresse, stress kan føre til ytterligere skade.
Skaff deg et lite trillebord hjemme i passende høyde slik at du kan frakte kaffekopp og tallerk med mat fra kjøkkenbenkt til spisebord. Å hoppe på ett ben med kaffe i koppen er lite gunstig, med mindre du har veldig lyst å vaske gulvet.
Lykke til.
Postet 15-09-21 kl 08:53 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God bedring til gipsefoten og Trixie! Høres ut som annemede er ekspert på området.

Jeg har hjemmekontor med hjemmeskoling av ungdomsskoleeleven (forkjølet, men ikke sengeliggende). Det passer fint etter en lang og morsom dag på jobb i går.
Postet 15-09-21 kl 09:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har akkurat hindret arbeidsgiveren min i å trekke både norsk og engelsk skatt av lønna mi, så jeg unngår å få utbetalt ca. 25% av bruttoinntekt. Nei, det ville ikke hjulpet at jeg ville fått masse tilbake på skatten til sommeren. Alltid nye og underholdende aspekter ved å skatte til to land!
Postet 15-09-21 kl 09:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er det en COR du trenger da, Toffskij?
Skattereglene til/fra utland er intrikate og spennende, men utenfor mitt arbeidsområde.

Hjemmekontor og bursdag. Må nok bake min egen kake litt senere i dag.
Postet 15-09-21 kl 09:39 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Happy Fersken dag.
Jeg stjeler visst Pamina sitt kakebilde fra bursdagen din for 4 år siden.

Postet 15-09-21 kl 09:43 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Aner ikke, Fersken! Men jeg er glad for å høre at noen synes det er spennende. Og gratulerer med dagen!
Postet 15-09-21 kl 09:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken!

Denne uken er jeg visst konstant trøtt og sliter med å være effektiv, så jeg er glad for at jeg skal ha kontordag i morgen og forhåpentligvis få litt energi av det, og så er det faktisk fri og Bergenstur på fredag! Det blir bra. Nå, mer kaffe.
Postet 15-09-21 kl 10:15 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer med fersken-dagen!


Var veldig mange fristende oppskrifter å finne når man googlet peach cake gitt.
Postet 15-09-21 kl 10:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Treningstøy på, ut å gå opp på den lille toppen min. Dørstokkmila er lang altså.
Postet 15-09-21 kl 10:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hipp hipp hurra, Fersken!

Her er det begynt å regne, bare litt, men vi trenger det sårt nå.
Postet 15-09-21 kl 11:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken.

Samtale på VGS unnagjort og er nå kommet meg på jobb.
Postet 15-09-21 kl 12:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Takk for tips.
Føler virkelig at alenemor/aleneboer og brudd i høyre ankel ikke funker så godt.
Butikken funker med kids. Men alt er veldig tungvindt da. Jaja, det hjelper vel etterhvert.
Postet 15-09-21 kl 17:04 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Gratulerer fersken!
Har akkurat vært hos optiker for å rekke å få dekket nye briller før datteren fyller 10 år. Pussig regelendring det der. Briller er jo like dyrt neste uke liksom, når hun hsr fylt 10. Jaja, rakk det akkurat, bursdagen kommer som julekvelden på kjerringa i år og.
Postet 15-09-21 kl 17:12 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Dersom du ikke har trillebord Trixi, funker det med stoler som kan skyves på, evt plasseres slik at du rekker mellom uten å måtte hinke. Måtte det gro fort. Og jeg anbefaler også sykkelhansker evt vektløfterhansker til å bruke med krykker. de er det litt støtdemping i.
Postet 15-09-21 kl 23:18 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no