Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 22



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 22

Postet 22-12-18 kl 06:39 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 11. årgang -

22

[1 Tink] [2 Albertine] [3 Maverick] [4 Enhjørning] [5 Timar] [6 Taien]
[7 Stompa] [8 Darth] [9 Blånn] [10 Eia] [11 Pamina] [12 Inagh] [13 007] [14 Toffskij]
[15 Che] [16 Elise] [17 Polyanna] [18 ingling] [19 Fersken] [20 Dali]
[21 Pappalille] [22 Acino] [23 polarjenta] [24 Tallulah]


Nå nærmer det seg veldig, bare to dager igjen og så er jula her - om man er klar eller ei.

Det har ikke vært ett godt år for min del. Dårlig helse har overmannet meg, den siste ekstra tingen velta lasset. Jobben min ønska ikke vente på om jeg kanskje kunne komme tilbake, de sa meg opp. Heldigvis har jeg aap sånn at jeg har litt inntekt og mange kokker som bytter på å rote og bestemme ting for meg. Ja, det var kortversjonen, og absolutt en smule sarkasme for de som måtte lure. Jeg har ingen merkelapp i panna som sier syk og jeg gjør mye for å late som jeg har bedre helse enn jeg har. Og det biter meg i leggen. Men det går på ett vis. Jeg har familien min, mannen og ungene. Det er oss igjen. Mistet mamma for 4 år siden og pappa i sommer, ingen av de fikk bli gamle. Ungene har ingen besteforeldre, men de har oss, vi har hverandre. Og det, det kjenner jeg betyr mye, er noe jeg er veldig takknemlig for. Vi tilbringer naturlige nok mye tid sammen, bare oss fire, på godt og vondt. Mest godt.

En av tingene vi av og til gjør er å dra på geocacheturer. Det kan man gjøre gratis eller man kan betale liten sum for å få tilgang til enda flere geocacher pluss at man da også kan få legge ut egne cacher. I desember i flere år nå har noen lagd ruter med skikkelig forseggjorte, artige og hyggelige julecacher. Det håper jeg at vi kan få til i romjula her, å ta noen slike. Kanskje det er noe dere også vil prøve? En ekstra hyggelig motivasjon for små og store til å komme seg ut og kanskje oppdage nye, fine steder å gå tur.







God jul!

Kommentarer totalt 12

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Geocaching er gøy!!
Lenge siden vi har prøvd det nå, men kanskje vi kan prøve igjen til våren når snøen er borte.
Trist å høre at du sliter sånn med egen helse, håper det finnes noen gode løsninger på sikt.
Postet 22-12-18 kl 09:02 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg håper det løser seg for deg, enten at helsen blir bedre eller at du finner en måte det går å leve godt på uansett.

Geocaching er noe jeg har hørt og lest om, tenkt på, men aldri fått gjort. Kanskje jeg burde få meg et nyttårsforsett for en gangs skyld? Jeg ønsker jo å være mer aktiv med barna. Fine bilder. =)
Postet 22-12-18 kl 11:27 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg håper helsa bedrer seg. Og at dere får en nydelig jul.
Postet 22-12-18 kl 11:35 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Vi har heller aldri testet geocaching, men vi burde!

Håper du får en fin jul med familien
Postet 22-12-18 kl 11:44 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi er heldige med alle besteforeldre i live, men det fører ikke nødvendigvis til mer ro og kos i jula. Den ene er alkoholisert, vanskelig og svak. En har alzheimer og er krevende å være sammen med,men har sterke ønsker om mye samvær i ferier og høytider. Så selv om man ønsker at man hadde vært flere så nyt roen sammen i kjernefamilien. Ønsker deg et bedre 2019 og god jul!
Postet 22-12-18 kl 12:51 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Postet 22-12-18 kl 13:00 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Postet 22-12-18 kl 13:06 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takk for at du deler. Det er utfordrende med usynlige helseproblemer, men det høres ut som om du har en veldig fin kjernefamilie.

Geocaching har vi ikke prøvd, det må testes ut.

Håper på bedre helse for deg i 2019!
Postet 22-12-18 kl 13:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
God Jul, Acino.

Geocaching har vi tittet på men aldri fått helt dreisen på. Det ser utrolig koselig ut da.

Så vondt at du har hatt et så bratt år. Håper du finner ut av egen helse og jobb og klarer å kose deg ordentlig med familien din i jula og hele 2019.
Postet 22-12-18 kl 14:04 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
God jul til deg og dine, Acino.
Postet 22-12-18 kl 14:24 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar

Vi har prøvd geocaching, men ikke i år. Kanskje noe til en dag i romjula om været blir bedre enn spådd.
Postet 22-12-18 kl 14:50 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ønsker dere en fin julefeiring, Acino, og et bedre 2018!
Postet 22-12-18 kl 16:57 av Timar Timar er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no