Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 21-06-17 kl 07:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Morgen. Nestsiste dag før avspasering starter. Jeg er usikker på om jeg har noen elever i dag, jaja, greit for meg iallefall om de er i klassene sine.
Postet 21-06-17 kl 07:33 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Hjemme med syk lillesøster idag og. Har akkurat fått ordnet dagens første kopp med kaffe.
Postet 21-06-17 kl 07:46 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
God morgon. Eg skal sove litt no. Vert våken i heile natt.
Postet 21-06-17 kl 08:04 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen. Første dag av A. Skal jobbe 2 dager i uka i noen uker til men ikke idag. Trening og avreise til sommerhus står på planen, det er helt greit.
Postet 21-06-17 kl 08:18 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I dag ble det hjemmekontor. Kanskje terrassekontor? (Men absolutt ikke tid til gjemmekontor, dessverre.)
Postet 21-06-17 kl 08:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Mørning. Jeg har litt hetta siden jeg skal slippe løs en kvinne med varm voks på, eh, "hårpryden" for første gang. Jeg har hørt at flere overlever dette så jeg tar en vill og gal sjanse! Med en uke i varmere strøk foran meg orker jeg ikke annet. Men
Postet 21-06-17 kl 08:43 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har verdens mest nerdete sønn. I morges var det gråt og tenners gnissel fordi klassen skulle på badetur. Han mente at det var altfor kaldt i vannet til å bade nå, så han ville mye heller være på skolen og rydde klasserommet sitt slik den opprinnelige planen var.
Postet 21-06-17 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:fniser:

Det kunne storesøster her også godt funnet på.
Postet 21-06-17 kl 08:54 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er hjemme med storesøster med hjernerystelse, etter et ublidt møte med en planke i lek på sommerleir i går. Jeg skal snart steke noen pannekaker som kompensasjon, tenker jeg.
Postet 21-06-17 kl 08:57 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Nå døde jeg litt her, Tjorven.
Postet 21-06-17 kl 09:02 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring til storesøster Teofelia.
Postet 21-06-17 kl 09:02 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
God bedring til eldste, Teofelia!

Min yngste fortalte meg på badet forleden at denne uken kom til å bli stress for da skal de rydde klasserom, bære pulter og vaske ut av hyller. Han ville mye heller hatt vanlig undervisning.
Postet 21-06-17 kl 09:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
God bedring til Frøkna! Det er såpass kjedelig med hjernerystelserekonvalesens at pannekaker nok er på sin plass.
Postet 21-06-17 kl 09:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min sønn var oppgitt i hele forrige uke fordi de hadde idrettsdag og skogsturer, han ville mye heller gjennomgå de mattestykkene han funderte på under eksamen. Han møtte lite gehør hos de andre tiendeklassingene.

God bedring til den hoderystede!
Postet 21-06-17 kl 09:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er litt oppgitt sjøl, jeg – her har det knapt vært en normal skoledag i hele juni, spesielt for ungdomsskoleeleven min – i stedet har det vært enorme mengder utflukter, løse prosjekter og mer eller mindre relevante filmvisninger (Forrest Gump i fransktimene?!). Hun trives ikke med det, og det tror jeg det er en god del andre som heller ikke gjør. Og så setter skolene seg på sin høye hest for at folk tar ungene ut av skolen noen dager før ferien?
Postet 21-06-17 kl 09:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Enig i at de siste skoledagene (eller ukene) er meningsløse. Likevel synes jeg det er en uting å ta ut ungene av skolen før ferien er i gang.
Postet 21-06-17 kl 09:27 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Storebror lurer alvorlig på hvorfor han skal på skolen de siste dagene nå, for det skjer virkelig ingenting. Det har vært tilfeldige turer, stolpejakt etc., bare for å få dem ut av skoleområde på grunn av eksamensgjennomføring. Altså, jeg forstår at skolen vil ha ro når tiendeklassingene har eksamen, men da kunne de fylt dagen til de andre elevene med noe mer planlagt enn "i dag skal vi visst ta oss en sykkeltur, gitt". Lillesøster som går på barneskolen har hatt nesten fullt kjør frem til i går, så det varierer veldig.
Postet 21-06-17 kl 09:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg tar dem heller ikke ut, men jeg tror ikke det er spesielt lurt å kjøre tre uker med opplegg som oppfattes som helt læringstomt.
Postet 21-06-17 kl 09:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi hadde eksamener helt frem til dagen før skoleslutt jos oss, så lite slækk å spore i vgs.
Postet 21-06-17 kl 09:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Jeg tok ungene med på ferie siste skoleuka. Da hadde de brukt skoledagene de to siste ukene før der til en zillion utflukter.
Postet 21-06-17 kl 09:34 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Mine også er ganske lei av å bare trø vannet. De har jo levert tilbake alle skolebøkene og fått arbeidsbøkene med hjem i forrige uke, og det meste handler om revy og vaske klasserom og whatnot.
Postet 21-06-17 kl 09:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
På ungdomsskolen har det vært prøver inntil i forgårs, så ikke noe slappings der. Disse siste dagene er det en ryddedag og en fotballdag.

På barneskolen har det gått ganske som normalt, med unntak av øving til sommeravslutningen, som har tatt en del tid. I dag skal de ha vaskedag før ferien.
Postet 21-06-17 kl 09:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg har vært hos tannlegen - den årlige "to bilder, sandblåsing og høytrykkspyling" og lider verre fordi jeg ikke kan spise på en time på grunn av fluoren som dyttes på.

Note to neste gang: Ikke time så tidlig at du ikke rekker å kose deg med morgenkaffe først!
Postet 21-06-17 kl 09:45 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er vi klare for en liten Londontur. Det blir niese, datter og jeg. Litt spente er vi jo, det har vært mye "greier" i London i det siste, men håper på fin tur.
Postet 21-06-17 kl 09:59 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Skoleavslutning for både Knøtt (kl16) og Knott (kl18) i går. Dermed er det unnagjort!

Knøtt var på fjelltur mandag, og en annen tur i går - de prøver visst iherdig å ta igjen lek-i-førsteklasse den siste uken.
Knott har hatt litt mer variasjon, de har faktisk hatt innleveringer til og med denne uken. Tipper det ikke blir så mye fart og spenning de siste tre dagene, akkurat. Stakkars Knott fikk meltdown etter avslutningen i går og vil ikke bytte skole likevel. Han liker virkelig ikke forandringer, men det blir det uansett. Jaja. Det går sikkert over. Håper han snart innser at en av veiene til å tilbringe mer tid med vennene, som han påstår han kommer til å miste/savne/whatnot er å faktisk få rævven ut av stolen og komme seg ut.
Postet 21-06-17 kl 10:11 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Skoleavslutning for mellomste i går, fin seremoni etterfulgt av ball for de unge, flesteparten av jentene så ut som de var i sine egne bryllup! Jeg fikk æren av å hente snuppa og to venner ved midnatt, er trøttere enn trøttest i dag, selv om det er årets lengste dag, sånn dagslysmessig i alle fall. I dag snur solen! Men håper sommeren er kommet for å bli i det minste.
Postet 21-06-17 kl 10:20 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Minste har siste dag i dag, heldigvis blir det kun to dagers lediggang nå, korpstur til helgen og såvidt hjemom før vi drar til Paris neste lørdag.
Postet 21-06-17 kl 10:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Fullt trykk både der jeg jobber og der barna går til og med storefri i dag. Så må det vaskes og byttes klasserom og quizen og koses siste halvannen dagen. Skjønner ikke hvordan andre skoler kommer gjennom pensum uten å bruke juni, jeg har alltid altfor få mattetimer synes jeg!
Postet 21-06-17 kl 10:21 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg slutter meg til de som klager over slapp skole. Jeg er helt for å gjøre hyggelige og sosiale ting på slutten, men det får være grenser. Og, som flere sier her, det virker så uplanlagt. En ting er tiendeklassingen som er ferdig med eksamen og som strengt tatt kunne fått noe mer fri. Men åttendeklassingene kan da begynne på det de skal gjøre i høst om de er ferdig med absolutt alt for i år.

Men nå er det snart ferdig. Høytidelig ungdomsskoleavslutning i morgen og jeg er redd for at det blir litt for rørende for meg.

To dager igjen til ferie og siden jeg begynner i ny jobb etter ferien så sitter jeg her på et nesten tomt kontor og skriver de siste listene. Ikke supermotivert til det, men det må jo gjøres.
Postet 21-06-17 kl 10:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hos oss var siste skoledag fredag i forrige uke og til og med ungene synes at ni uker sommerferie er i meste laget. Men vgs-eleven min har jo knapt gått på skolen siden 17. mai, så store forskjellen er det bel heller ikke.

Jeg fikk brev fra NAV i dag om at fra og med juli mister jeg barnetrygden for eldste. Nok et bevis på at hun blir stor. Det er jo logisk at utbetalingen opphører altså, men jeg hadde ikke tenkt på det en gang før brevet kom.
Postet 21-06-17 kl 10:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Blå: det var utrolig rørende og høytidelig på vår avslutning i går, særlig da vår elev og to klassevenner spilte og sang Summertime. Og alle de fine ungdommene som brått ser så voksne ut i dress og kjoler!
Postet 21-06-17 kl 10:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Mye sosiale greier og turer og sykkelløp her også, både på ungdomskolen og barneskolen. Jeg skulle ønske at man kunne ha planlagt det sånn at det var mer tid til teambygging og vennskap tidlig i skoleåret, særlig for åttendeklassingene, i stedet for at alt skjer nå.

Også har jeg også blitt romstert rundt i munnen på og såndblåst og det hele. Det er noe av det mest intiminvaderende jeg vet om. Foretrekker ærlig talt GU, det er mindre vondt og lettere å distansere seg fra.
Postet 21-06-17 kl 10:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har sagt at jeg ikke vil sandblåses, det er mer ubehagelig enn det er verdt.

To skoledager igjen i fjerdeklasse, og snart korpstur.
Postet 21-06-17 kl 11:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Både 1. og 4. klassingen hadde lekse til i siste skoledag som er i dag. De skulle lage seg hatt til hattefesten og skrive en avslutningstale. Klassen til eldste skal til og med ha siste svømmetime for at alle skal få ta svømmemerket. Ikke noe frislipp her altså.
Postet 21-06-17 kl 12:18 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Her har det vært to uker med tur og film og gudvethva for begge ungene (femte og niende), og null lekser. Mine to er bedagelig anlagt da, så de syns det er helt topp. Viktig å få slappet av litt før sommerferien. Men nå er det ferie. Ikke for meg da.
Postet 21-06-17 kl 13:30 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Her har det vært revy de siste ukene, men jeg har ikke noe problem med å plassere arbeidet med den innenfor kompetansemålene. I dag fikk vi siste vurdering på barneskolen, så nå venter karakterer til neste år. Jeg krysser fingre for at vi får lærere som ser individ, for tilbakemedingen viste at all kommunikasjon jeg har hatt med ene faglærer har vært totalt bortkastet. Her råder kipp og lim. Da er det godt at kontaktlærer har vært god som gull og evner å gi innsiktsfulle og konstruktive tilbakemeldinger.
Postet 21-06-17 kl 15:06 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi lo også litt av vurderingene da vi leste dem i går. Snuppa og knerten har samme mattelærer og har fått NØYAKTIG samme vurdering. Han har heldigvis masse andre gode egenskaper, den læreren, så dette skal jeg ikke klage på.
Postet 21-06-17 kl 15:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skal gå tidlig fra jobb i dag ( ) for å shoppe (:dobbelt- : ).

Som de sier i HGTTG: THIS NEVER HAPPENS!
Postet 21-06-17 kl 15:30 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg prøver veldig hardt å jobbe litt lenger i dag, men alt annet frister mye mer. Fortsatt hjemme aleine, og vakler mellom å finne noen jeg kan henge med eller dra hjem og fikse litt.
Postet 21-06-17 kl 15:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Min eldste fikk vurdering med en annens navn på engang. Flere ganger på samme skjema. Lenge leve ctrl+c.
Postet 21-06-17 kl 17:26 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har hatt opp et parti elever i dag. Avslutning i morra. Svært lite slækk her, vi kjører på til siste slutt. Nå er jeg helt sånn Frodo på vei ut av Mordor. "It's done! It's over now!" :vrak:
Postet 21-06-17 kl 18:03 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Skal straks på avslutning for 7. klasse. Er litt spent, for basunungen skal ikke bare spille basun, til Carousel, hun skal også synge og danse i div deler av Footloose, og ha en hovedrolle av ett eller annet slag, hvor hun snakker med farens vennesladialekt. Jeg har ikke merket at hun har øvd på noe av det, men dette er jo herlig typisk henne..
Har barnevakt for nesten aller første gang, for søsken får ikke være med.
Blir fint med litt mindre haloi til helga, da er basunungen i NM og de andre to på st.hansfeiring hos foreldrene mine.
Postet 21-06-17 kl 18:36 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Haha, Matilda, det var litt sånn jeg følte meg da jeg var ferdig med tre dagers nonstop muntligeksaminering for et par uker siden. Vel blåst!
Postet 21-06-17 kl 18:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg synes niendeklassingen vår har gjort en hel del både relevant og morsomt denne og forrige uke - det har vært en del film og litt turer, men ikke "for" mye, og de har også gjort en del skolerelevant ut av det. Som en heldagsekskursjon til Sognsvann med biologilæreren i forrige uke, og denne uken har de undersøkt prøvene og tingene de tok med seg. Og faktafilmer i historie, og formingsarbeid, og lesing og filmer i andre fag. I dag var det klasseavslutningstur til Hovedøya, og i morgen er det idrettsdag for hele skolen, og så er det karakterutdeling på fredag.
Postet 21-06-17 kl 19:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no