Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-08, 22:38   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Jeg kan jo skrive noe av det som står i Forbrukerrapporten:

Vaskenøtter: Vokser naturlig på trær i India og Nepal. Nøtteskallet skal i følge leverandøren inneholde stoffet sponin som skal virke som soåpe når det kommer i kontakt med varmt vann. Slik skal de rengjøre klærne på en skånsom og naturlig måte.

Ecoball: Activerer vannmolekylene, som så trenger inn i tøyets fibre og fjerner skitten. ECOball skal kunne brukes 750 ganger.

Enjo vaskemagnet: Skal plasseres på hver side av trommelen på vaskemaskinen, og inneholder i følge leverandøren verken kjemiske ingredienser eller giftstoffer, og er dermed miljøvennlige.

Miljøvask: Består av vaskekuler som ifølge leverandøren skaper en reaksjon i vannet som gjør at det trenger bedre inn i tøyet og fjerner flekker og smuss. Kulene skal kunne brukes 50 ganger.

Dette er ikke ment som sverting av miljøvennlige alternativ fra min side altså, bare for å presisere det. Men jeg oppfatter Forbrukerportalen som en seriøs og grundig aktør når det gjelder tester, og dersom rent vann vasker renere enn alle miljøalternativene - så er det vel kanskje like greit å bruke vann?