Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-08, 23:59   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Jeg klarte ikke å legge denne fra meg.

Jo, jeg er feminist, og valget mitt om å skifte etternavn er i aller høyeste grad et gjennomtenkt, et. Jeg har ikke valgt utifra tradisjon eller tidligere underordninger. Identiteten min er ikke knyttet opp mot ettenavnet mitt og truer på ingen måte likestillingen. Slik jeg ser det, er det ikke likstilling hvis man er lovpålagt å ta mannens etternavn, men det er heller ikke likestilling hvis man etter lov ikke kan ta mannens etternavn. Det å kunne velge fritt gjør mer for likestillingen enn noe annet, spør du meg.