Ukjent
Så VANVITTIG dårlig gjort å gi en slik oppgave på tentamen synes jeg. Det er jo mer en norsk stil jo! (Må jo legge til grunn diverse måter å regne på...=
Startet av Filifjonka 88 svar 39k visninger
Til nyesteperper skrev:Ingen brukte 1:4. Hvis det skulle vært slik at 1:4 betydde 1 del saft og 3 deler vann så måtte det ha stått 1+3 og ingen hadde dennne betegnelsen.
perper skrev:Så i saft så må vi vel bare en gang for alle slå fast at 1:4 betyr 1 del saft og 4 deler vann.
Veronal skrev:Festlig logikk, perper.Mener du at 1:4 er universell saftblanding? I så fall kan jeg minne deg på at minst en Coopsaft har blandingsforholdet 1+6 og Fun light har 1+9.
Maximillia skrev:Enig. Men det er jo faktisk det samme som står i en lærebok for videregående, som er i bruk nå.
perper skrev:Det jeg mente var selvfølgelig at alle skrev 1+4 og ikke 1:4. Orket ikke skrive opp alle blandingsforholdene.
Veronal skrev:Festlig logikk, perper.Mener du at 1:4 er universell saftblanding? I så fall kan jeg minne deg på at minst en Coopsaft har blandingsforholdet 1+6 og Fun light har 1+9.
Veronal skrev:Tidligere sto det faktisk 1:X på saftflaskene. Det er jo derfor dette er et tema. Hadde saftprodusentene alltid benyttet 1+X hadde vi ikke hatt diskusjonen som er i denne tråden.
Logg inn for å svare i denne tråden.