Sv: Dissidenten Staff og Elisabeths ære
Akkurat dette synes jeg ikke var værre en forventa fra ham, han snakker forsvarer språk, han er 140 år gammel og har kjørt seg fast i et spor jeg tror egentlig ikke han har så veldig stor påvirknings kraft lengere.
Det er vel et par svært syke mennesker som finner trøst og aksept i det han sier, men disse ville nok ha funnet det uansett.
Ekstra belastning for forskjellige offre i andre saker er jo et pkt. man må vurdere, men jeg tror egentlig at den offentlige avskyen mye av det han lirer av seg vekker på mange måter er en motvekt til dette.
Jeg er litt mere forundra over dobbeltmoralen i å la gubben uttale seg for å skape sensasjon i tide og utide.
Pressens annsvar oppi det hele, synes nesten litt synd på tullingen- vi veit jo hva han vil si og vi veit hvordan reaksjonen blir.
Er dette egentlig en debatt som er viktig?
Er det ikke egentlig ganske innlysende at Fritzl er klin gærn og det han har gjort er det kun en betalt advokat som kan forsvare, og det er jo fint for det var jo egetlig ikke bedre før da vi lynsja dem på torget -og det er jo ganske veldokumentert at det ikke har den helt store almenprevantive effekt.
Vi har alltid godt av en runde rundt forbrytelse og straff ,mennesket bak handlingen etc., men når det blir så banalt drukner fornuften i agurkjournalistikk....syns jeg.
Kjeften Staff, og jeg håper pressa snart klarer å finne noen litt mer interesante i allefall mindre forutsigbare og mere nyanserte intervju obbjekter.....
|